Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-16, 16:48   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det galt å arrangere konfirmasjon 1. mai?

I år er 1 mai på en søndag og dagen brukes både til konfirmasjoner, både i kirkelig, humanistisk og andres regi.

Jeg har registrert på fb at enkelte reagerer på at konfirmasjoner legges til denne dagen. Jeg må vel også si at jeg reagerer på dette og tenker at det bør unngås.

Hva tenker dere?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 16:49   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Det har jeg jammen ikke tenkt på, eller reagert på.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 16:51   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har jeg jammen ikke tenkt på, eller reagert på.


Ikke jeg heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 16:54   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Det har jeg ikke tenkt på, men når jeg tenker over det, syns jeg jo godt at kirken kunne droppet akkurat den datoen, i grunnen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 16:57   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har jeg ikke tenkt på, men når jeg tenker over det, syns jeg jo godt at kirken kunne droppet akkurat den datoen, i grunnen.


Men det er greit at Humanetisk forbund bruker dagen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 16:59   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg har ikke tenkt over det før nå, men når jeg tenker meg om, syns jeg at første mai er en såpass symboltung og spesiell dag, at denne datoen bør være forbeholdt sitt bruk, og at konfirmasjoner, det være seg uansett type livssyn, kan legges til andre datoer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:02   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Lokallaget vårt (HEF) har fast konfirmasjonshelg første helga i mai, evt andre dersom 1. mai havner i den første helga.

Ingen forskjell på kirke og HEF mtp hvor greit eller ugreit det er å bruke dagen mener jeg. Om noe så er det kirka som bruker arbeidere denne dagen, HEF har frivillige som arrangerer seremoniene. (Akkurat det siste her var flåserier altså.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:02   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Men det er greit at Humanetisk forbund bruker dagen?

Det gjør de ikke. Det hadde ikke vært mer greit om de gjorde det, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:03   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det gjør de ikke.

Jo de gjør det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:05   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jo de gjør det.

My bad. Jeg trodde HEF hadde samme dato i hele landet. Jeg syns altså ikke at de burde gjøre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:06   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det gjør de ikke. Det hadde ikke vært mer greit om de gjorde det, nei.


Her gjør de det. Konfirmasjon denne lørdagen og søndagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:07   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg synes det er svært spesielt å bruke 1. mai til konfirmasjon, uavhengig om det er kirken eller HEF som står for regien.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:07   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Kirka har lang tradisjon for å markere 1 mai mange steder hvor preget er nettopp 1 mai og hvor det er en del av 1 maiprogram og hvor fanene er plassert i kirka osv. Det gjelder uansett hvilken dag i uka dagen kommer på. Det har ikke vært ansett som problematisk at noen jobber denne dagen for å få til det. Ei heller at folk i kulturhus er lønnet for å få til andre arrangementer denne dagen.

Jeg synes dog at det kan unngås konfirmasjoner av noen form denne dagen, ikke på bakgrunn av at folk jobber, men fordi det kræsjer med en feiring som er viktig for ganske mange og som har tradisjonsrike røtter. Slik tenkes det nok også de
Fleste steder og jeg tror kanskje at det er ubevisst kræsj som ligger bak de stedene hvor det har blitt sånn. Litt uheldig dog og ikke noe jeg synes man bør gjenta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 17:11   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg har reagert på det samme, her er det både kirkelig og humanetisk konfirmasjon 1.mai.
Den dagen kan få være det den er!
(I tillegg er det noen som har flyttet en fotballkamp til 1.mai klokken 16.00 for et av ungdomslagene våre, og det er unødvendig! Ja, jeg vet at eliteserien spiller kamper denne dagen, men 14-åringer må ikke det!)

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:02   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg synes definitivt man burde latt 1. mai være konfirmasjonsfri.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:23   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Jeg syns man bør unngå konfirmasjon på 1. Mai.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:28   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:37   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:54   #19
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

Samme her.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 18:55   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt å arrangere konfirmasjon 1 mai?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har ikke falt meg inn og jeg kunne vel ikke brydd meg mindre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no