Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 12:57   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Gleder du deg til 17. mai?

Ja?

Jeg blir litt sånn småstressa (les: apatisk) av alle input på både sosiale medier, aviser osv.. Når det gjelder kaker, antrekk og planer.

Jeg synes dagen ofte er småpes, og i år føler jeg det blir enda verre når vi skal feire i Trondheim. Her er det litt mer opplegg og folk, og jeg er trinnkontakt - noe som visstnok medfører et lite ansvar i toget.

Vi må vel opp og ut i god tid da, for å være med i barnetoget. Det var visst også tradisjon å gå fra skolen vår til byen, noe som er et stykke. Så er det et opplegg på skola på ettermiddagen. Men ellers har vi ingen planer om middag, kaker, sosialt samvær.

Så jeg innrømmer at jeg ikke akkurat gleder meg til dagen. Men det blir sikkert ok. Men slike opplegg gjør meg ofte rimelig sliten..

Så gleder FP folket seg?

Og har evt Trondheimsfolka noen hete tips?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:00   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Vurderer å bare gi blaffen i hele 17. mai og ta Poden med på tur i skogen.

Om vi blir hjemme, går vi i tog med barnehagen hans, og så er vi alene resten av dagen, tror jeg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:00   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg har alltid vært veldig glad i 17. mai. Jeg liker følelsen av folkefest (hvor ofte skjer det i Norge? Jeg er underernært!). Men vi har ikke en pesete dag.

Ingen i familen spiller i korps eller har andre forpliktelser den dagen, etter toget har vi den nærmeste familien her på pølser & bløtkake - og that's it.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:04   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, og ekstra mye i år. Vi har vanligvis fullt program og stor ståhei hele dagen, men i år pakker vi bilen etter hovedarrangementene og drar på hyttetur med svigers.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:05   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Planene mine er omtrent som Zoës - fellestog og kort arrangement med skole og barnehage, og så familiebesøk med kaker og litt mat. Om jeg gleder meg? Tja, det er hyggelig å få besøk, det er godt med kaker, ellers har jeg et avslappet forhold til dagen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:06   #6
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ekstra mye i år, siden det er meldt fint vær, vi har langhelg og at dagen bare er en oppladning til lørdagens ESC-finale

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:07   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, jeg gleder meg ikke. Men ungene koser seg, og de skal få en fin dag.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:08   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Tja. Jeg synes dagen er litt mer hektisk enn jeg setter pris på. Heldigvis starter ikke barnetoget så tidlig her sik at vi ikke trenger starte dagen med stress.

Jeg er i 17. Mai- komiteen (neste år også) og må defor jobbe endel i forkant, 16. Og 17.mai. Heldigvis skal vi grille hos naboen etterpå, så ikke noe stress sånn. Stor forskjell på om det er fint eller stygt vær, synes jeg. Er været fint blir det nok en hektisk, men trivelig dag.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:08   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Vi drar på hytta etter skoleopplegget på ettermiddagen tror jeg.
Og jeg synes det var lettere å ta livet med ro den dagen med barnehagebarn, enn med skolebarn. Nå føler jeg barnetoget er en må-ting. Og snuppa gleder seg veldig til opplegget på ettermiddagen. Og da er det opplegg hele dagen liksom.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:14   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, jeg gleder meg aldri, men vi lager en fin dag ut av det med god mat, kaker, sosialt samvær og alt som skal til for at barn skal ha en flott dag. Det PLEIER å bli helt greit for min del også, altså, selv om jeg synes at det blir litt styr.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:14   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, gleder meg ikke. Men i år er det mannen som skal hjelpe til på skolen, og ikke meg, og det hjelper litt. Og så har jeg bunad, så jeg slipper å stresse med antrekket. Så jeg slipper å stresse. Vi reiser på hytta om kvelden og DET gleder jeg meg til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:17   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg må sjekke antrekk da. Til barna. Bunaden min passer ikke. Men får ta en kjole.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:18   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei.
Jeg synes det er en stressende dag. Særlig fordi barnetoget i denne tullekommunen starter klokka 9. Få festpynta 4 unger og meg selv + mase på mannen for å bli ferdig uten at det blir småkjeftete stemning og få alle ut av døra innen 8.45 er pes.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:20   #14
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:21   #15
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

I år blir det langhelg i London i stedet for tradisjonell 17. mai på oss, så jeg gleder meg litt ekstra i år.

Vi har hatt korpsbarn og dermed noen temmelig hektiske 17. mai-er de siste årene. Full fart fra 06.00 til 21.00 - slitsomt men artig! Korpset har skolearrangementet hos oss og jeg har vært med i arrangementkomiteen noen år. Myyye jobb!

I fjor var første 17. mai på lenge uten korpsbarn. Uten korpsbarn betyr 17. mai oppmøte på skolen ca halv ni (tidspunktet varierer litt), taler og deretter går de elevene som vil ned til byen. De som ønsker det kan møte på avtalt sted i byen. Både som trinnkontakt og som korpsmamma har jeg flere ganger gått i barnetoget. Veldig hyggelig! Barnetoget er ferdig i tolv-tiden (litt avhengig av hvor i toget skolen går). Etterpå har vi enten spist kake på kafe eller dratt hjem og spist lunsj. Deretter en tur innom skolen på ettermiddagen.

Mens ungene var små spiste vi gjerne middag sammen med noen nabofamiler. Alle bidro med litt hver. Med korpsbarn så var hele ettermiddagen og kvelden fylt opp med dugnad (dugnaden ble riktignok avsluttet med pizza på en lokal restaurant utpå kvelden)

Været har stor betydning for hvor godt jeg liker 17. mai. Skinner sola og temperaturen er grei så orker jeg mye mer kaos i byen enn om det striregner sånn som det gjorde i fjor.

Et Trondeimstips kan kanskje være å ta buss til og fra byen. Det kan være vanskelig å finne parkering (bør være i byen i god tid før barnetoget hvis man skal finne parkering!).

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:21   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.999
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei. Enkelt og greit. Jeg synes det er en slitsom og stressende dag. Men ungene liker den, så jeg biter det i meg og gjør det beste ut av det; inviterer folk til frokost hos oss, baker kake til koselig familiemiddag seinere på dagen og full pakke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:22   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Litt sånn som deg, Nessie.
Gleder meg til å se korpsgutten min, hvis jeg får det da.
Korpset går for en annen skole enn lillebror, og jeg må følge han.
Samtidig skal vi lede en lek på skolen.
Krysser fingre for en fin dag.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:22   #18
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, for da er vi i utlandet på ferie.
Ellers, nei.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:26   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg syns det er litt slitsomt, men ungene liker det, så da biter jeg det i meg og krampekoser meg på crowded skolearrangement men alt for få sitteplasser, slik at man må stå og balansere kaker, pølser, drikke, is og passe på at ungene ikke blir borte, blir møkkete etc etc

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:27   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei.
Men ungene mine er glad i 17. mai og jeg gjør selvsagt alt jeg kan for at de skal få en fin dag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no