Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad og støvler?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-12, 20:54   #41
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg så ei med grønt hår og grønn nordlandsbunad. Ikke helt samme farge så det kræsjet litt.

Forøvrig er det ikke noe koftepoliti i denne byen.

Nei, heldigvis, ikke bunadpoliti heller. Men jeg tror nok de eksisterer andre steder.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det sprekeste jeg har sett, er forøvrig luhkka over nordlandsbunad. Fusion.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:00   #42
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.395
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad og støvler?

På voksne nei, på barn under skolealder - ok.

Barn opp til konfirmasjonsalder kan godt ha pensko i stedenfor bunadsko, men ville droppet støvler om ikke veien var usedvanlig sølete. Vi blir våte, litt kalde, og så bytter vi når vi kommer hjem.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:14   #43
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Jeg måtte bruke goretex-jakka som cape i dag, siden jeg åpenbart har rotet bort paraplyen. Når det høljer som det gjorde i dag, er jeg ikke så fryktelig opptatt av skikk og bruk. Så derimot mange unger uten regntøy i toget, i bare bunad eller dress. Det må gå an å være fornuftig når man er ute. Og heller være fin inne på dager det virkelig er dårlig vær.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:19   #44
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Finnes det aktivt bunadspoliti der ute altså? Driver folk og kommenterer hvordan folk bruker bunaden sin åpenlyst i gatene?

Syns forøvrig det er litt av sjarmen å bli litt ruskete av været på nasjonaldagen.

Min niese tørket strømpene sine mens vi spiste på restaurant i dag.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:20   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg måtte bruke goretex-jakka som cape i dag, siden jeg åpenbart har rotet bort paraplyen. Når det høljer som det gjorde i dag, er jeg ikke så fryktelig opptatt av skikk og bruk. Så derimot mange unger uten regntøy i toget, i bare bunad eller dress. Det må gå an å være fornuftig når man er ute. Og heller være fin inne på dager det virkelig er dårlig vær.

Uff, det var rent ubehagelig å se en del av ungene i toget i dag. Herlighet så våte og kalde en del av dem var.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:04   #46
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Når det regner er alt lov.

Ifht bunad er det nok også lov til det meste, iflg en del. F.eks. sølvfargede sandaler med stilletthæl

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:08   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Toget vi går i går pent på asfaltert vei hele veien, sånn i utgangspunktet. I praksis står det stille nesten et kvarter, i forbindelse med at korpset spiller ved eldrehjemmet (dvs, går en runde rundt i gata der) og det deles ut blomster og sies noen ord. Derved kan man jo si at min treåring ikke befant seg på veien hele tiden, og mange av hans venner fra barnehagen også, plutselig i de lange, våte gresset. Da var jeg litt glad for støvlene hans, ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:12   #48
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det sprekeste jeg har sett, er forøvrig luhkka over nordlandsbunad. Fusion.

Jeg høyner med min venninnes observasjon fra idag: Malangsdrakt og hijab! Den komboen tror jeg ikke finnes andre steder enn i Nordens Paris.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:17   #49
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Uff, det var rent ubehagelig å se en del av ungene i toget i dag. Herlighet så våte og kalde en del av dem var.

den kaldeste må være den tynne, spinkle jenta med miniskjørt, lave sko og tynn strømpebukse. Hun holdt fane og hakket tenner.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:27   #50
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

I dag har det høljet ned uten stopp. Fikk helt vondt inni meg over å se blåfrosne og våte barn kun iført bunad skjorta i øsende regnvær og kulde.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:36   #51
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Hvis det regner så mye at man MÅ gå i støvler - så dropper man hele bunaden. *enkel*

Med mindre det er snakk om små barn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:38   #52
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Jeg så ei dame som hadde trukket en søplepose over bunaden sin idag. Hull til hode og armer, liksom. Najs.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:42   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Her har været vært helt forj... i hele dag. Stakkars LilleVenn hadde ikke engang cape til bunaden sin, og ble ganske så våt og klad. Jeg ble stort sett 'bare' kald i beina. I så dårlig vær tenker jeg at det må være greit å bruke støvler (nøytrale støvler da selvsagt)

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:51   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Min niese som låner den fine barenebunaden min fra Øst-Telemark kom med sølvsko til den i dag. Grøss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 00:04   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg så ei dame som hadde trukket en søplepose over bunaden sin idag. Hull til hode og armer, liksom. Najs.

Hvis alternativet er ødelagt bunad, så hadde jeg tydd til søppelpose når som helst. Bunader tåler ikke nødvendigvis å bli båret søkkvåte, og hvis man blir overrasket av regn, kan jo søppelsekk være en grei nødløsning, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 00:06   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Jeg var for øvrig på nippet til å sende Frøkna i barnetoget med bunad og converse. Vi prøvde å kjøpe bunadsko i går, og ikke bare var det helt aldeles utsolgt for bunadsko str. 34; det var også hjertelig tomt for alle andre typer svarte pensko/ballerinasko/spassersko i samme størrelse. Vi fant endelig et par i skobutikk nr. fem, rett før jeg begynte å se etter sorte converse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:20   #57
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Barn sender jeg ikke i regnevær uten gummiser på - selv i bunad Jeg hadde tatt på meg bunadskoene selv, men som sagt ikke barn. En annen ting, som jeg vet alle andre venner av oss praktiserer, er at barn skal ha godt skotøy når de går i et langt 17.maitog Jeg vil verken belaste mine barn, eller lærere/voksne som stiller opp, med barn med vonde, fæle gnagsår. Og når man ser barnetoget i Oslo så blir jeg faktisk imponert over hvor mange som tenker det samme vedr. godt skotøy til lang spasertur! Fornuften lenge leve sier jeg.

For meg er det viktigst at barna er blide, glade og ser med stor lyst på å gå i 17.maitog for å feire det flotte og trygge landet vårt!

Jeg vil legge til at jeg er ganske streng ift tilhørighet og bunad, bare sånn for å vise at man kan være det ene uten å være det andre

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:26   #58
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Det hadde sett så latterlig ut med gummistøvler til Hallingbunaden til Knotten (nikkers, med hosebånd og det hele) at det hadde bare ikke gått. Til nød lave goretex.

Jeg irriterer meg over de lave bunadskoene mine hvert år før 17.mai, og blir mer og mer glad i dem etterhvert som kilometrene tilbakelegges. De tåler fint en god del vann, og det gjorde Knotten sine også. Vi var ikke våt på beina i går, utrolig nok.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:31   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

Bunader tåler ikke nødvendigvis å bli båret søkkvåte, og hvis man blir overrasket av regn, kan jo søppelsekk være en grei nødløsning, tenker jeg.


Bunaden bli ble helt gjennomvåt i går. Jeg hengte den til "vanlig" tørk. Jeg har ikke sett noe mer på den. Kan den ha blitt ødelagt?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 18-05-12 kl 13:38.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 14:22   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og støvler?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bunaden bli ble helt gjennomvåt i går. Jeg hengte den til "vanlig" tørk. Jeg har ikke sett noe mer på den. Kan den ha blitt ødelagt?

Trolig ikke, men avhengig av stoff- og fargetype, kan farge fra én del smitte over på en annen. Hvis du ikke har blå skjolder på den hvite skjorten eller rosa flekker på den grå stakken, har det sikkert gått bra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no