Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen bunadspørsmål

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 08:58   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Noen bunadspørsmål

Som alltid på denne tiden av året så melder lysten på bunad seg. Egentlig syns jeg beltestakken fra Telemark er den aller vakreste, men jeg syns det blir feil å ha denne når jeg ikke har slekt fra området. Selv er jeg født og oppvokst i Drammen, men jeg syns Nedre Buskerudbunaden er kjip og kjedelig og helt uaktuell. Vurderer nå å begynne å spare, siden jeg omsider har funnet en bunad som jeg har nær slektsmessig tilknytning til (oldeforeldre, morssiden) og som jeg liker godt. Det er Vestfoldbunaden, men jeg blir ikke helt enig med meg selv om hvilken modell jeg liker best, og setter pris på innspill.

Bilder kommer til slutt, men først noen spørsmål:

- MÅ man ha forkle?
- Hvilket forkle er finest; hvitt i brodert lin eller bomull, eller vevd ullforkle med stripemønster med bunnfarge blå eller grønn?
- Står man fritt til å velge lengde på stakken? Jeg syns fotside stakker er finest, er ikke så fint når den slutter rundt ankelhøyde som på bildene. Kan man avgjøre sånt etter smak og behag?

Aktuelle kandidater:

Den til venstre; sort vest og stakk (1932-modell)



Den til venstre, rød vest, sort stakk (1956-modell). Her vises også forklealternativer.



Jeg tror nok favoritten min er den siste her, med rød vest. Men syns den kanskje er enda finere uten forkle, eller virker den "ukomplett" da? Hva syns dere? Bilde:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:05   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Noen bunader har forkle, andre har ikke. De som det hører forkle til blir ofte nakne uten. Eks. min Nordlandsbunad fungerer ikke uten forkle siden det skjuler lukningen.

De som kommer med forkle bør ha forkle synes jeg. :enkel:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:07   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg har valgfritt forkle, og ender som regel uten. For det er i hvit lin, og når jeg har strøket det glatt og fint og tatt det på, tar det bare et par minutter i bil før det er en krøllete haug igjen. Så jeg ville valgt ullforkle når det er en mulighet.

Bunadsstakker skal som regel ikke være fotside.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:11   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bunadsstakker skal som regel ikke være fotside.

Men mange bunader er da sidere enn disse vist på bildene? Jeg mener ikke side som i "subbe bakken", men at de går ned til der skoene begynner, omtrent.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:11   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg synes det stripete forkleet til den bunaden var innmari fint. (Hvitt forkle kunne jeg ikke hatt, for det ville blitt så møkkete.) Bunaden ellers likte jeg veldig godt.

Som jeg akkurat har avslørt i en annen tråd er jeg bunadspoliti. Jeg synes du gjør rett i å velge en bunad du har en form for tilhørighet til. Hvor lang den skal være finnes det sikkert retningslinjer for, og da ville jeg fulgt dem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:15   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg har den nederste, med forkle, det rutete.
Jeg bruker aldri forkleet, og ser igrunnen ikke veldig mange andre med samme bunad som bruker forkle.

Jeg er veldig enig med deg, beltestakken fra Telemark er den absolutt fineste.
Men, siden jeg nå har fått meg kjæreste, Fra Telemark, så er det kanskje håp?

Min mor skal sy ny til meg. Fra Vestfold den også, men ikke så kjent som du viser bilder av.

Kopierer fra min gamle tråd om Vestfoldbunader.
Mor har sydd to til nå av den mye eldre varianten til mine nieser, og jeg har såå lyst på denne





Jeg trenger bare stakken. Skjorter har jeg to av, sølv, sko , underskjørt har jeg fra den andre og tilbehøret kan brukes om hverandre.
Mor har sagt hun kan sy denne.
Jeg må ha vesken til den siste også.



Hva syntes dere?
Den jeg har er fra 1957 eller deromkring, den nederste fra 1700-tallet.
Eldste: Vestfoldbunad kvinne, Borghild Tranum Røer. Ein kan óg ha svart stakk med grøn kant nede og smale grøne kantar på livet. Bunaden har brokadeliv med sølvhekter, og raud ulldamask i stakken. Livet er kopi etter eit gamalt liv frå Vaggestad i Vestfold frå omlag slutten av 1700-talet.Stakken er utarbeidd etter utdrag frå gamle skrifter frå Vestfold. Forkleet er kvitt med kulørt broderi, kopiert etter eit gamalt forkle frå Haugberg i Andebu

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:15   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Du kan også velge drakter, som Lundeby og Graffer. Jeg fikk min sydd fotsid, fordi sydamen syntes det var så fint til meg. Men det er grusomt upraktisk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:16   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Men mange bunader er da sidere enn disse vist på bildene? Jeg mener ikke side som i "subbe bakken", men at de går ned til der skoene begynner, omtrent.

Den modellen du syntes er finest, skal være X antall cm fra bakken. Husker ikke hvor mange, men det var nøye den gang min mor sydde min. Kan det være 13 cm?
Andre skal være side, og atter andre skal være kortere.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:18   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Og, jeg glemte en liten sak. Angående sort eller blå stakk. Det sises i Vestfold at dersom man kommer fra kysten skal man ha den blå, kommer man fra innlandet skal man ha den sorte.
Alikevel er det flest sorte. Den finnes også i grønn variant, men den syntes ikke jeg personlig er noe fin.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:21   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Men mange bunader er da sidere enn disse vist på bildene? Jeg mener ikke side som i "subbe bakken", men at de går ned til der skoene begynner, omtrent.

Det som er ulempen med side bunader, er at de fort subber i bakken uansett. Min bunad var litt flustrete nederst på stakken, så jeg fikk sydd på et forsterkningsbånd i år. I tillegg ble den lagt opp litt. Jeg syns også det er finest med sidere bunad, men har innsett at det er veldig upraktisk. (Jeg har beltestakk , og er fra Telemark.

Vestfoldbunader har jeg ikke peiling på, men den nederste så veldig fin ut!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:32   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Og, jeg glemte en liten sak. Angående sort eller blå stakk. Det sises i Vestfold at dersom man kommer fra kysten skal man ha den blå, kommer man fra innlandet skal man ha den sorte.
Alikevel er det flest sorte. Den finnes også i grønn variant, men den syntes ikke jeg personlig er noe fin.

Mammas besteforeldre er fra Berger, så det er vel kysten. Det blir nok likevel sort stakk for min del.

Den siste du viste frem var forøvrig også veldig vakker! Fant den ikke på Norsk Flid, der sto det noe om at bunadstradisjonene fra området ikke gikk så langt tilbake, og at det var vanskelig å rekonstruere disse eldre draktene?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:41   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Angående lengden så er det mange bunader som helst skal være litt kortere enn det vi syns er fint, og folk bryter stort sett de reglene etter innfallsmetoden. Jeg syns kanskje man skal tilstrebe å følge den opprinnelse konstruksjonen sånn noenlunde, jeg da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:47   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående lengden så er det mange bunader som helst skal være litt kortere enn det vi syns er fint, og folk bryter stort sett de reglene etter innfallsmetoden. Jeg syns kanskje man skal tilstrebe å følge den opprinnelse konstruksjonen sånn noenlunde, jeg da.

Enig i den. Men man kan jo modde den ned noen få cm, om ikke annet.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:17   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Da jeg fikk min bunad (til konfirmasjonen) ba jeg de å lage den så lang som var mulig da, siden jeg ikke var ferdig med å vokse. Nå er den omtrent som denne og det er en passe lengde.



Ser at den lages kortere også, men jeg har ikke fått kommentarer på at min er lang og de fleste jeg ser rundt omkring er som min omtrent.

Kortere variant.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:20   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Min er litt i lengste laget, man visste ikke helt hvor lang jeg ville bli... den går fint med høyhælte sko da, men med lave sko så blir den rett og slett for sid. Jeg burde sikkert få laget den litt kortere ja, det skal jeg legge meg på minne til nest gang mamma syr den inn/ut. (Tross alt, da tar hun jo av hele overdelen, så hun kan vel sette det påigjen litt lavere på stakken så blir den mer passe. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det??? Hun passer alltid på å merke av hvor det var festet.... (Hun har sydd den ut og inn i forbindelse med barnedåp og ammepupper nemlig...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:21   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg har Vestfold-bunad med rød vest og sort skjørt. Jeg har forkle, men bruker det sjelden. Jeg synes min er enkel og fin og jeg skiller meg virkelig ut her jeg bor i tjukkeste Telemarksbunad-land.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:22   #17
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg ville passet meg vel for å ikke lage bunaden for sid. De blir rett og slett mer upraktiske, man subber nedi og snubler i den. MIn bunad ble laget litt sid fordi jeg skulle vokse i den, men jeg vokste aldri noe mer. Den er vel nærmest fotsid, og det er enklere med en som går til anklene. Personlig syns jeg heller ikke det er så pent med subbeside bunader.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:23   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Jeg synes den siste var den fineste.

Etter min mening er beltestakken den minst fine av Telemarksbunadene. Både Øst- og Vest-Telemarksbunaden er mye, mye finere i mine øyne. Jeg synes det enorme beltet på beltestakken er alt for mye av det gode.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:33   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Tror det er valgfritt å ha forkle på Vestfoldbunaden. Hvis en skal ha den nyeste Vestfoldbunaden som du har lagt inn bilde av så synes jeg den er finest i svart og grønt og med hvitt forkle.

Har du sett den gamle Vestfoldbunaden? Den er synes jeg er veldig fin brodert bunad. Du ser et eksempel på den HER. Den ser mye finere ut på når en får på hvit skjorte og søljene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:36   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen bunadspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Etter min mening er beltestakken den minst fine av Telemarksbunadene. Både Øst- og Vest-Telemarksbunaden er mye, mye finere i mine øyne. Jeg synes det enorme beltet på beltestakken er alt for mye av det gode.

Veldig, veldig enig. Jeg er jo telemarking nå og har vært det siden jeg var noen måneder gammel og ønsker meg egentlig Øst-Telemarkbunad. Det blir bare litt råflott når jeg har bunad allerede.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no