Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forskerfabrikkens julekalender 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-15, 17:49   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Jeg har fått hentemelding nå.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 09:42   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, jeg har ikke fått noe. Jeg må inn i banken og se etter om jeg i det hele tatt har bestilt.

Utrolig sært, jeg finner den ikke i kontoutskriften min noe sted, jeg har ikke fått noe som helst bekreftelse på kjøpet, men i går tikket det inn en hentemelding.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 09:48   #23
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Vi fikk vår i går.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 12:48   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Jeg er litt skuffa jeg. Jeg bestilte en med 12 gaver, og noen er skikkelig fine, men jeg trodde det skulle være fler eksperimenter. Mye er liksom bare ting. Og noen av de finere tingene har vi fra før, som forstørrelsesglass. I en av posene var det bare et målebeger, og lappen snakker om at det skal man bruke til mange eksperimenter frem mot hjul, men ingen av dem som inkludert hos oss krevde bruk av målebeger. Badebomber krever badekar, og det har vi ikke. Tre av de 12 gavene er helt uaktuelle for oss, og halvparten er litt meh. Jaja, da har vi testet det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 12:56   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Nei, nå var jeg surpompete. Det er mange fine ting, altså. Bare synd vi har noen fra før. Så får vi heller lage noen eksperimenter selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 13:41   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Jeg ser absolutt hva du mener. Jeg har ikke kjøpt i år selv om jeg hadde bestemt meg på forhånd for at denne skulle vi ha. Det var alt for mye likt som for to år siden. Tingene fra da er brukt mye her. Særlig reagensglass og pipetter. Da fikk vi også en god del eksperimenter som slo godt andre hos oss. Jeg tror ikke det var noen av dem nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 13:55   #27
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Åh, en egen tråd jo! Så ikke det jeg. Da spør jeg her også; tror dere at årets kalender kan spares og brukes til neste år? Er det noe med begrensa holdbarhet på pulver og sånn?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 13:51   #28
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt skuffa jeg. Jeg bestilte en med 12 gaver, og noen er skikkelig fine, men jeg trodde det skulle være fler eksperimenter. Mye er liksom bare ting. Og noen av de finere tingene har vi fra før, som forstørrelsesglass. I en av posene var det bare et målebeger, og lappen snakker om at det skal man bruke til mange eksperimenter frem mot hjul, men ingen av dem som inkludert hos oss krevde bruk av målebeger. Badebomber krever badekar, og det har vi ikke. Tre av de 12 gavene er helt uaktuelle for oss, og halvparten er litt meh. Jaja, da har vi testet det.

Var det med en oversikt over hvilke gaver som er der?
Jeg har ikke funnet noen i pakken vår, så jeg aner ikke hva som er i pakkene.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 14:05   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Det var oversikt på nettsiden da jeg vurderte å kjøpe. Ikke hva som er i hvilken pakke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 14:36   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Var det med en oversikt over hvilke gaver som er der?
Jeg har ikke funnet noen i pakken vår, så jeg aner ikke hva som er i pakkene.

Jeg pakket opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 14:39   #31
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg pakket opp.

Ah, da skjønner jeg.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 15:02   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Jeg kjøpte en 12-pakker til deling mellom de to barna slik at de skulle få ekstra sysselsetting i helgene.

Målebegeret og forstørrelsesglassetvar litt kjipt ja, så jeg slo det sammen med en annen pakke.

Vi får se hvor godt det slår an, det blir neppe at de får en hver noen gang, det er såpass dårlig valuta for pengene og vi har ikke tid til å hjelpe med eksperiment hver dag.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 15:13   #33
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Målebeger er morsomt. Det kan jo brukes til alt. Vi hadde kalenderen for 3-4 år siden og målebeger, pippeter og målesylinder er fortsatt i bruk til blanding av såpe, olje, konditorfarge, farris og andre væsker.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 15:21   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Målebeger er morsomt. Det kan jo brukes til alt. Vi hadde kalenderen for 3-4 år siden og målebeger, pippeter og målesylinder er fortsatt i bruk til blanding av såpe, olje, konditorfarge, farris og andre væsker.

Joda, men det var ingenting man trengte målebegeret til i 12-dagers-kalenderen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 08:43   #35
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Her traff vi virkelig med kalenderen i år.
7-åringen er helt hekta. Han har laget seg "arbeidsstasjon" på spisebordet der alt han har fått ligger tilgjengelig og han er stadig innom og forsker litt (spesielt med pipettene og vann). Nå forsker han på å blande det fargede vannet fra badebombene med snøpulveret for å få farget snø.

9-åringen synes også det er gøy, men er ikke like hekta som lillebror.
Snart 12-åringen er forholdsvis uinteressert.
Vi har 24-pakker.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 10:42   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Fikk dere badebombene til å virke? Veldig lite bombeeffekt her, kun farget vann.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 11:01   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Fikk dere badebombene til å virke? Veldig lite bombeeffekt her, kun farget vann.

Jeg har ikke testet den ut, men fikk en mail fra de om at man måtte bruke varmt vann. Gjorde dere det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 11:25   #38
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Fikk dere badebombene til å virke? Veldig lite bombeeffekt her, kun farget vann.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke testet den ut, men fikk en mail fra de om at man måtte bruke varmt vann. Gjorde dere det?

De badebombene var det lite action i selv med varmt vann, vi prøvde til og med kokende vann. Men ungene var fornøyde likevel, de trodde nok at bombene kun var til å farge vannet med.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 13:26   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikkens julekalender 2015

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke testet den ut, men fikk en mail fra de om at man måtte bruke varmt vann. Gjorde dere det?

Ja.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no