Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnebursdag, hjelp!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 13:02   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnebursdag, hjelp!

Storesøster fyller 7 neste mnd. Hun er en sånn type som gjerne leker med alle. Derfor er nå gjestelisten 18 barn. Halvparten er jentene i klassen. Det er ikke noe tema å utelukke noen der, det tror jeg er en umulig oppgave for storesøster. De resterende barna er nabobarn og venners barn som vi omgås mye med. Her er det heller ingen vi kan utelukke. Men jeg kjenner jeg hyperventilerer litt med tanken på 19 barn samtidig her hjemme.
Er det noen grunner til at jeg ikke bør dele bursdagen i to? Tenkte å ha klassevenninnene her fra 12-14 og resten fra 16-18.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:08   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Da snuppa fylte 7 hadde vi samme problemstilling. Vi endte opp med å invitere alle jentene i klassen til barnebursdagsfest, og så tok vi de resterende (6 stykker invitert hvorav 4 kom) og inviterte dem til å delta i familieselskapet.

Det ble ganske fullt hjemme under familieselskapet, men da var jo ganske mange voksne som tross alt sitter ganske stille. Og den eneste jevnaldrende i familien, en fetter på 9, hadde det riktig så bra omringet av 5 bittelitt yngre jenter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:12   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Alle kommer ikke.

Del det opp i klasse/ikke klasse hvis du vil, eller legg et løp som takler masse unger på en gang. (Stasjoner og grupper?).

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:14   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Det blir ikke plass til å slå sammen familieselskapet med nabo/vennebarna, så familieselskapet må vi ta dagen før.

Jeg klarer ikke selv å se hvorfor jeg ikke skal gjøre det på denne måten så hittil tror jeg at dette er en smart løsning. Sånn sett helt bort ifra at det kommer til å bli en lang dag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:17   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Maks to timar, og ver forberedt. Skattejakt pleier å vere vellykka - og at dei må gjere gruppeoppgåver saman for å få neste hint. F.eks synge ein sang i kor (alle må vere med), alle må hinke ti ganger, dei må stille seg i rekke etter kven som er høgast og lågast, organisere seg etter farge på genser/kjole etc. IKKJE la oppleget vere at den som først finn neste lapp får lede jakten. Det blir det kollisjonar og gråt av. Litt jakt er ok, men la dei fleste lappane vere i di lomme, som dei må gjere seg fortent til å få.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:59   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Joda, alle kan risikere å komme.
I fjor ba vi de 14 guttene i klassen + 3 fra barnehagen som går i en annen klasse.
Og alle kom, fordi det var cuphelg og alle prioriterte bursdag og cupen.
Vi satset rett og slett på at noen dro på hytta....

Men det gikk det også så i år vet vi iallefall navnet på alle gutta så det går vel. Best å ha alle på en gang, 2 timers bursdag og være ferdig med det. Puh.
Og lykke til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:46   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Her blir det 30 barn på mandag, også 7-års bursdag. Jeg orker ikke flere runder, så her kjører vi på.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 09:18   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnebursdag, hjelp!

Skattejakt var en god idè!

Jeg har trang stue, altfor få sitteplasser, men har likevel lovet vesla at hun skal få feire bursdag hjemme med jentene i klassa, 10 stk.

Jeg vurderer å lage diskotek i garasjen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no