Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tale til brud

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 21:00   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tale til brud

Jeg skal være forlover til mitt søskenbarn i sommer og holder på med talen nå. Jeg har aldri holdt en tale før så jeg trenger litt hjelp. Er det noen som har noen tips? Kanskje noen humoristiske og eller romantiske historier jeg kan putte inn?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:26   #2
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Tale til brud

Er forlover til min beste venninne på lørdag. Begynte å tenke tale i dag jeg. Vil si du er ute i god tid. Det er jo bra det, jeg sliter Big time!! Syns det er veldig vanskelig dette.
Vel, et tips jeg har fått er å dele talen i to. Først snakke til forsamlingen om forholdet du og bruden har. Litt om hennes personlighet, hvordan man møttes osv. Hva som gjorde at dere har hengt sammen osv. Deretter, retter man seg mot bruden og forteller hvorfor hun betyr så mye for deg som hun gjør. Her skal tårene komme

Jeg tenker å gjøre det slik på denne måten, så får jeg se i morgen hva jeg bestemmer meg for. Skal klare å ha talen klar i morgen ettermiddag.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:54   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til brud

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=93106

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 19:57   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tale til brud

Takk for svar og link!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:52   #5
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Tale til brud

Oppdatering; Min tale gikk strålende på lørdag som var. Jeg fikk masse skryt for den av gjester jeg ikke kjente. Brudens gamle venninner kjente seg veldig igjen i det jeg sa. Bruden var også storfornøyd.

Mitt tips; Skriv fra hjertet, ikke med hodet!

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:54   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tale til brud

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.


Mitt tips; Skriv fra hjertet, ikke med hodet!

Signerer denne. Har heller aldri holdt tale som forlover. Men det er du som kjenner deg og bruden, og vet om det passer med spøk og/eller tårer.

Skriv fra hjertet, og ta gjerne med noen humoristiske vennlige innslag fra levra også. Lykke til!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 14:40   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tale til brud

Tusen takk for tips. Det er litt vanskelig å skrive tale til henne jeg skal være forlover for. Hun er 10 år yngre enn meg og jeg kjente henne egentlig best som barn. Har heldigvis noen fine historier å komme med fra den tiden. Jeg flyttet langt fra henne når hun bare var noen år så vi har ikke hatt så mye kontakt utenom litt ferier og via tlf. og internett.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:34   #8
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tale til brud

Takker for tips.
Kom gjerne med noen fine dikt hvis dere kan noen

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no