Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gi bort brukte leker til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-09, 12:04   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

...og der ser jeg at foreldrene er på linje med oss, så bra det løser seg! Med eller uten Kiwi-pose!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:04   #42
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Mulig jeg er grusomt snobbete nå altså, men jeg velger å svare dønn ærlig likevel. Jeg ville ikke gitt bort brukte leker i julegave. Men å arve leker blir noe annet, det synes jeg er helt topp. Da kan ungene få gaver utenom jul/bursdag, og det blir alltid høyt verdsatt.
Hva med å gi de brukte lekene som "arvegave" til jul, og en liten "ny" ting ved siden av?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:10   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Opprinnelig lagt inn av Fjortismamma, her.

Hva med å gi de brukte lekene som "arvegave" til jul, og en liten "ny" ting ved siden av?

Det er vel ikke akkurat et problem at barn i vesten har for få leker, eller at det produseres for få leker, så jeg skjønner ikke helt at gaver til jul og bursdag må være nye, så lenge de er som nye.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:23   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er vel ikke akkurat et problem at barn i vesten har for få leker, eller at det produseres for få leker, så jeg skjønner ikke helt at gaver til jul og bursdag må være nye, så lenge de er som nye.

Helt enig. Snobberier og nek-het, er det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:38   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg synes dette var et herlig initiativ. Heller kvalitetsvarer fra arv enn nytt ræl.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:57   #46
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

En av de beste julegavene guttene mine har fått er en stor eske brukt playmo. Kan ikke helt skjønne hvorfor det skurrer for noen fordi det er brukt.
I år får vi faktisk en brukt gave fra en av brødrene mine. Noe vi ønsker oss som de har men ikke bruker.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 12:59   #47
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

For noen ligger "verdien" i gaven i sum brukt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:01   #48
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg hadde i hvert fall blitt lykkelig om ungene mine hadde fått leker vi ønsket oss, og jeg hadde ikke brydd meg katta i om det var brukt. En gave er en gave, og det behøver slett ikke være noe jeg har kjøpt i butikk.
Som oftest får man jo gaver av større verdi da, nettopp fordi noen har brukt det litt før. Ser ikke problemet så lenge det er skikkelige ting.

Ungene mine har tidligere fått brukte VHS, og det stusset jeg vel litt på, for vi har ikke en gang VHS-spiller, men hadde det vært DVD hadde jeg ikke blunket en gang.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:03   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ungene mine har tidligere fått brukte VHS, og det stusset jeg vel litt på, for vi har ikke en gang VHS-spiller, men hadde det vært DVD hadde jeg ikke blunket en gang.

Det blir jo nesten som å gi kassetter eller disketter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:35   #50
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg synes selve tanken er god, men hadde nok ikke gjort det selv. Vi har mye klær og leker som vi gir bort til enten søskenbarn eller venners barn.

Jo mer jeg tenker på det, så er det jo egentlig bare tull at vi ikke kan gi bort brukte leker o.l. i julegaver, men den hadde sittet langt inne om jeg skulle gjort det altså. Tror nok jeg ville konferert med foreldre først. Ungene hadde helt sikkert jublet uansett om det var nytt eller brukt.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:09   #51
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Hadde blitt kjempeglad. Og jeg vil heller at de skal få ting til jul eller bursdag enn ellers i året. Vi prøver å lære barna våre at vi får nye leker til bursdag og jul, ikke noe særlig ellers i året. Synes altfor mange får altfor mye altfor ofte.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:34   #52
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg syns det høres ut som en kjempeidé og hadde satt pris på en sånn gave til mine barn.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:52   #53
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg synes det er en super ide, men er du usikker så luft det for foreldrene.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:56   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes dette var et herlig initiativ. Heller kvalitetsvarer fra arv enn nytt ræl.

Det synes jeg også.
Men jeg hadde nok likevel ikke gjort det selv. I vår familie arver vi også masse, men jeg tror ikke jeg ville fått meg til å gi bort brukte ting i gave, hverken bursdag eller jul.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 19:07   #55
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Jeg/ungene hadde blitt kjempeglad over å få en sånn gave. Jeg stusser ikke over å få brukte ting i gave, så lenge det er ting avsender vet faller i smak. Jeg ville ikke gitt bort brukte ting dersom jeg var usikker på om mottaker var interessert i det.

Så skjønner jeg at jeg bør holde meg langt unna ebay. Om jeg lager en ebay-tråd for dummies, så vær så snill å ikke svare meg.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 19:07   #56
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort brukte leker til jul

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det synes jeg også.
Men jeg hadde nok likevel ikke gjort det selv. I vår familie arver vi også masse, men jeg tror ikke jeg ville fått meg til å gi bort brukte ting i gave, hverken bursdag eller jul.

Nettopp. Og det helt uten tanke på pris på eventuelle nyinnkjøpte gaver. Ting trenger ikke være dyrt. Trenger ikke være kjøpt engang, gjerne hjemmelaget. Vi har masse Little People og iallfall lego for tusenvis av kroner. Og den dagen det forsvinner ut fra mitt hus så blir det ikke i form av gave, men som vanlig arv eller solgt. Legoen går sikkert videre med ungene, har ikke hjerte til å kvitte meg med slike verdier.

Og slik som enkelte nevner at de som ikke vil ha brukt tenker pris på gave, så kan jeg gjerne kontre med at de som gir bort brukte ting i gaver er smålige og gnitne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no