|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
06-01-15, 19:58 | #1 |
This is normal!
|
Godbiter i FinnmarkDet ser ut til at det er sørgelig få Finnmarkstråder på FP. Jeg har aldri vær nord for Tromsø, og jeg merker jeg blir litt svimmel av avstander og manglende kunnskap om godbiter i Finnmark.
06-01-15, 20:33 | #4 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Godbiter i Finnmark
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
06-01-15, 20:35 | #5 |
Opp og ned
|
Sv: Godbiter i FinnmarkDra en tur til Hammerfest og reis ut til Forsøl. Dra til andre sia til gamle gravplass og gå ut mot havet. Verdens vakreste plass. I hammerfest kan barna melde seg inn i isbjørnklubben.
06-01-15, 21:25 | #7 |
This is normal!
|
Sv: Godbiter i FinnmarkHeller Karasjok enn Kautokeino altså, Misteri? Og kom gjerne med flere tips!
06-01-15, 21:33 | #8 |
This is normal!
|
Sv: Godbiter i FinnmarkDen hvite rein motell i Karasjok påstår at de er "lite trivelig". Det må vi prøve!
06-01-15, 21:47 | #9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Godbiter i FinnmarkHelleristningene på Hjemmeluft i Alta er et flott område å gå i. Vel verdt et besøk. Overnatting kan jeg ingenting om. Og en flott canyon i Lakselv/Børselvområdet. |
06-01-15, 21:48 | #10 |
|
Ah, hvis du er ute etter slike opplevelser anbefaler jeg å dra på konsert i Lakselv! Det er visst en legendarisk skremmende opplevelse av ekstremfyll. |
06-01-15, 21:51 | #12 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
Sv: Godbiter i FinnmarkJeg vil reklamere for min hjemmplass. Gamvik i Østfinnmark Der har vi verdens nordligste Fastlands fyr, Slettnes Fyr. Vi har verdens nordligste fastlandspunk Kinnarodden
06-01-15, 21:55 | #13 |
This is normal!
|
Jeg var akkurat inne og så på programmet for Midnattsrocken. Det gjør ingenting at den er over når vi passerer for å si det sånn. Luxus leverpostei, Smokie og Vassendgutane er bare noen av godbitene.
06-01-15, 21:57 | #14 |
|
Og "puleteltet". Jeg kjenner et band som spilte på Midnattsrocken som sendte inn sin stakkars, unge, urutinerte lydmann for å finne ut hva det var for noe. Han ble aldri helt den samme igjen. |
06-01-15, 21:57 | #15 |
This is normal!
|
Google påstår at Gamvik ligger utenfor dekningsområdet for kjøring.
06-01-15, 21:58 | #16 |
This is normal!
|
Høres ut som et trivelig familiearrangement.
06-01-15, 22:04 | #17 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
Greit det er lang unna men det går ant å kjøre dit :P Men det finens flere Gamvik i Norge
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor... Sist redigert av Honda : 03-08-15 kl 23:00. |
06-01-15, 22:22 | #18 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Godbiter i FinnmarkDere må ha med finnmarksbadedrakt (våtdrakt) om dere skal bade. |
06-01-15, 22:27 | #19 |
This is normal!
|
Vi er vant til å være på fjellet i sommerferien og har opplevd snøvær i juli et par ganger, så vi pakker tøy så vi er forberedt på det meste.
06-01-15, 22:28 | #20 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Godbiter i FinnmarkAlta har museum med helleristninger som er fine å se på samt nord Europas største canyon. Kan anbefale dere å titte på Glød sine sider om dere ønsker organisete turer. |