Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snu ryggen til barna

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 11:50   #4
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snu ryggen til barna

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Alltid godt å få bekreftet at man gjør det riktige.

Oppfølgingsspørsmål: Hvor lenge er det egentlig praktisk mulig å la dem sitte bakovervendt? Vi har skikkelig plassmangel i stasjonsvogna allerede, med setet til Try, og om ikke lenge skal jo lillesøster også ha plass baki der.

Vi har et HTS-sete med støttebein, sikkert en gammel type. Hvertfall så gjør det at setet foran barnesetet må skyves så langt fram at det ikke er mulig for en voksen person å sitte der. Finnes det bakovervendte seter som ikke tar opp hele kupéen?

Jeg har nettopp fikset to seter til et familiemedlem. To bakovervendte Britax Secura, opp til 25 kg, i deres bil til deres to barn på 3 og 5 1/2 år.
De trodde selv ikke at det var mulig, men vi fikk det asså til, vel verdt å prøve flere seter.
Ett sete ble plassert i midten og ett bak passasjer, slik at den som kjører har muligheter for å justere sitt sete frem og tilbake.
Om passasjer får mindre plass enn sjåfør synes jeg man godt kan si at sikkerhet er viktigere enn comfort.
Jeg synes det ser ut til at de som vil det mest får det til.

Vår toåring sitter i ett sete som kun går til 18 kg, så vi må om ikke så veldig lenge kjøpe nytt bakovervendt som går til 25.

Har du HTS Kid? Isåfall ville jeg byttet det ut.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no