Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Anis-kringler

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 09:19   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Anis-kringler

Fra min barndom kan jeg huske førjulstid med nystekte aniskringler, varm kakao og nam nam nam :-)


Men dette var stemoren min som bakte, og hun er ute av bildet


Er det noen som har en oppskrift mon tro? En som er bombesikker og supergod?

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:21   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Maxi la ut oppskrift i fjorårets julekalender.

Jeg får ikke frem bildet med oppskriften på min PC, men kanskje du ser det?

http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=5193

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:23   #3
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Anis-kringler

Tuuuuuusen takk, Veronal

Tror jeg må sette deig med en gang

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:23   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Jeg får verken frem bilde eller oppskrift, bare listen over nickene og det første innlegget til Maxi. Er jeg blind? *leser en gang til*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:25   #5
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Anis-kringler

Hm, nei jeg ser ikke

Men da skjønner jeg at maximilia kan hjelpe meg

Maximilia???

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:26   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Jeg tror det er et bilde med oppskriften på, som jeg har slettet fra vedleggene mine. Skal se i kveld. Oppskriften har jeg uansett. Hvis du søker litt så tror jeg at jeg har lagt den ut som vanlig tekst også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:27   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Her er også en oppskrift med bilde:

http://www.detsoteliv.no/searchresul...ruppe.php?1598

Lurer på om jeg ikke må prøve slike til jul, jeg tror aldri jeg har smakt aniskringler. Trodde det var sånne tørre greier jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:28   #8
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Anis-kringler

Tuuuuuusen takk

Jeg sier i fra om jeg fant

*søker*

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:29   #9
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Anis-kringler

Aniskringler er det deiligste som finns


På "jul igjen" på stiklestad selger de varme sånne rett fra steinovnen i et gammelt hus på museumet.... Det dufter så herlig Men jeg tåler ikke melk så jeg har ikke turt å kjøpe der. Men barna elsker dem

Nå har jeg vært opptatt student (og dårlig førjulsbaker) i mange år, men i år i år... da skal det bli andre boller - nemlig aniskringler

YAMIIIII!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 10:24   #10
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Anis-kringler

Ååååå det er det lenge siden jeg har laga, det er kjempegodt. Tror jeg må løpe å sette en deig nå med en gang:-) Kan jo ta med på jobb i ettermiddag

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:00   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.948
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Jeg har laget Maxi-kringler siden jeg fikk oppskrifen av henne for to eller tre år siden. Nam! De er utrolig gode, men jeg bruker enda mer anis enn henne.

Det eneste jeg aldri har skjønt helt er hvordan de skal knyttes sammen. Jeg har prøvd ulike varianter. Ligner dine på de på sidene på Det Søte Liv, Max? Jeg ser ikke helt hva de har gjort der heller. Jaja, de smaker nå likt uansett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:01   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.948
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Hm. Jeg bruker malt anis. I denne oppskiften står det at man ikke skla bruke det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:16   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anis-kringler

Smaker ikke anis lakris?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:22   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.948
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Smaker ikke anis lakris?

Jo. Det er det som gjør dem så ufattelig deilige.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:25   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anis-kringler

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo. Det er det som gjør dem så ufattelig deilige.

Hmmm jeg elsker gjærbakst, men klarer ikke å se for meg lakrissmak på boller/kringler.
Kanskje jeg skal teste ut dette da?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:25   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.948
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Jepp, det må du!

Jeg får ikke nok anis og bruker kanskje en ss eller to...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:49   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anis-kringler

Jeg bruker alltid malt anis. Liker ikke de harde kornene. Og mine ser litt annerledes ut enn de på det søte liv, jeg lager dem i helt tradisjonell kringleform. Finner ikke oppskriften på pc-en her, men den er vel ganske lik den på det søte liv bortsett fra hel/malt anis. Jeg pensler ikke mine. Merkelig at jeg ikke kan finne det bildet med oppskrift som jeg lagde til julekalenderen i fjor da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:52   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anis-kringler

Å, ja, aniskringler. Første gang i fjor jeg smakte og lagde aniskringler, men det ble godt mottatt. Takk for påminnelsen. Tror jammen jeg skal lage aniskringler i helgen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 01:02   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anis-kringler

Er dette godt altså? Der hvor jeg kommer fra kaller vi dette for lauper mener jeg å huske, men har bare smat butikkvarianten, og det var litt tørt, samt noe med de aniskornene som ikke var bra.

Kanskje jeg må prøve å bake?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no