Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva vasker du dosetet med?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 17:15   #21
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

Doen er faktisk veldig ren, det er sjelden behov for klor. Det er verre med håndtak, mobiltelefoner o.l.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 17:16   #22
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

http://www.kk.no/824445/flere-bakter...ret-enn-paa-do

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:18   #23
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

Opprinnelig lagt inn av Matilda;2320624å

Jeg er litt sånn bakteriefiksert jeg og, så jeg bruker ofte klorinoppløsning. Det hender jeg bare bruker Domestos da, men jeg liker ikke den nye med kvalm limelukt. Har sånn blå WC-vask fra Jif nå, men den står det at bare skal brukes oppi klosettskåla. Så da blir det vel klor.

Doene vaskes grundig utvendig og innvendig hver uke. Jeg bruker like lang tid på to bad som mannen bruker på å støvsuge og vaske hele resten av huset ...

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg vasker med mikrofiberklut utvendig og dokost innvendig. Er det ekkelt liksom? Klutene går på kokvask og er uansett druknet i klorvann. Hvis det er synlig søl på dokanten tørker jeg det bort med et fuktet tørk dopapir først altså, men det får da være måte på. Våtservietter synes jeg er tull, og kan aldri tenke meg at det blir like rent heller. Men det er nå meg da.

Jeg er vel bakteriefiksert på min måte og du på din da?
Ettersom jeg forstår koker du klutene dine etter de har vært i bruk, og det var ikke det jeg mente. Jeg mente folk som bare vasker toalettene litt og så skyller kluten raskt etter bruk og henger den til tørk til neste toalettvask. Da kan jeg tenke meg at bakteriene kan gro.( Ett par eldre folk jeg kjenner som gjør dette).
Enig med deg i at det nok ikke blir like rent med vaskeservietter som med ordentlig vask, men vaskeservietter bruker jeg bare innimellom. Vasker oftest med spray og toalettpapir, og tar over flere ganger, til slutt med rent vann.
Bruker å klippe meg filler av gamle t-skjorter, laken o.l., som jeg innimellom bruker til å klorvaske badekar, dusj, vasker og toalett med, som jeg kaster etterpå.
Mange måter å gjøre det på. Den ene kan nok være like bra som den andre.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:22   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

JIF spray eller vanlige våtservietter - alt etter som hva som er nærmest. Og trene jentungen i å rope og la mamma gjøre. Det er hun jo fornøyd med ved alt annet, men her? Her skal man gjøre selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:34   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Jeg mente folk som bare vasker toalettene litt og så skyller kluten raskt etter bruk og henger den til tørk til neste toalettvask. Da kan jeg tenke meg at bakteriene kan gro.( Ett par eldre folk jeg kjenner som gjør dette).

Det falt meg ikke inn at det gikk an en gang. Nå kommer jeg til å ha mareritt i natt. Virkelig. Jeg er litt sånn Monica Geller fra Friends.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:53   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker du dosetet med?

Jeg bruker vel domestos der også, det bruker vi i toalettskåla og i potta, og i badevasken i forbindelse med vask av potta.

Bruker klut, men den går rett til vask etterpå ja!
(Evt søl fjerner jeg med papir først)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no