Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 17:28   #361
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, jeg registrerer at mange av dere får til langt mer på en uke enn jeg ofte gjør. Jeg har tidvis til og med forberedt meg lenger på ting enn det, og likevel mislykkes.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 17:28   #362
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det blir litt absurd å diskutere andres følelsesutbrudd i både seiersrus og livskrise.

Enig med deg i det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 17:41   #363
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

En vurdering er jo om det hun har gjort er prestasjonsfremmende eller ikke. Det er en vesentlig forskjell på bloddoping (som finnene ble tatt for ved at man fant tomme blodposer på rom) og leging av et munnsår. Kowalczyk er alltid raskt fremme og bærer ved til bålet. Hun har kanskje glemt at hun testet positivt på forbudt stoff i 2005 for å dempe en betennelse, ble utestengt 1 år, anket dommen og fikk den opphevet.

Det er vel ingen som tror at den leppekremen er særlig prestasjonsfremmende. Derfor hadde hun jo muligens fått godkjenning til å bruke den også, om de hadde søkt på forhånd. Problemet er jo at de bare brukte i vei, og mener i etterkant at man bør se gjennom fingrene med at hun testet positivt for ulovlige stoffer, fordi det bare var så lite, og de la ikke merke til advarselen på pakken.

Johaug må nesten forholde seg til regelverket slik det er i dag, regelverket som både hun og legen var kjent med, og ta konsekvensen av at de gjorde en stor tabbe. Men saken er uansett en god anledning til å diskutere dopingreglene og muligens få til en endring av regelverket for ettertiden, og det mener jeg absolutt de kan fokusere på. Da kan saken bli til noe positivt, og Johaug kan komme ut i andre enden med æren i behold, og ta flere medaljer etter dette. Men da bør de tenke litt på hvordan de kommuniserer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 17:41   #364
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg er ikke helt sikker på om Therese Johaug var i stand til å følge en nøye uttenkt kommunikasjonsstrategi. At de har hatt en, og at hun har fått beskjed om hvordan det kan lønne seg å opptre har jeg ingen tvil om. Jeg tror derimot ikke hun har fått beskjed om å være såpass ubehersket, det tror jeg skjer når livet raser rundt en.

De fikk "pepper" for at astmasaken til Jonsrud Sundby ikke ble offentliggjort før. Han var kanskje for fattet på sin pressekonferanse. Lags åt alle kan ingen gjera.

En ting jeg jeg ihvertfall helt sikker på, jeg aner ikke hvordan jeg ville opptrådd overfor et stort pressekorps hvis jeg måtte fortelle om min aller største tabbe som hadde ødelagt min egen karriere. Therese Johaug er skiløper, hun er god til å trene og gå fort på ski. Selv om de har medierådgivere er det helt klart at de ikke er drillet i hva de skal si og gjøre. Det er det mange eksempler på.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 17:53   #365
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg er ikke helt sikker på om Therese Johaug var i stand til å følge en nøye uttenkt kommunikasjonsstrategi. At de har hatt en, og at hun har fått beskjed om hvordan det kan lønne seg å opptre har jeg ingen tvil om. Jeg tror derimot ikke hun har fått beskjed om å være såpass ubehersket, det tror jeg skjer når livet raser rundt en.

De fikk "pepper" for at astmasaken til Jonsrud Sundby ikke ble offentliggjort før. Han var kanskje for fattet på sin pressekonferanse. Lags åt alle kan ingen gjera.

En ting jeg jeg ihvertfall helt sikker på, jeg aner ikke hvordan jeg ville opptrådd overfor et stort pressekorps hvis jeg måtte fortelle om min aller største tabbe som hadde ødelagt min egen karriere. Therese Johaug er skiløper, hun er god til å trene og gå fort på ski. Selv om de har medierådgivere er det helt klart at de ikke er drillet i hva de skal si og gjøre. Det er det mange eksempler på.

Når det gjelder sammenligning av Johaugs og Sundbys sak så hadde skiforbundet mye mer å tape på at Sundbys sak ble blåst opp til de samme dimensjonene. Skiforbundet ønsker overhodet ikke masse fokus på det norske landslagets bruk av astmamedisin generelt, at denne skal diskuteres og gås etter i sømmene. Det er ikke rart om de ønsket den saken dysset ned.

At en utøver gjorde en enkeltstående tabbe er relativt ufarlig for skiforbundet, og vil lettere forbindes med utøverens personlighet, framfor skiforbundets praksis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 18:19   #366
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg sliter med å tro det jeg ikke kan forstå. Jeg forstår det bare ikke. Jeg forstår ikke at legen kunne kjøpe en salve som inneholder anabole steroider, en salve som en idrettsutøver senest i sommer ble dømt for. Denne legen er tidligere direktør i det selskapet som produserer kremen. Han kan jo dette. Han overså tilfeldigvis også varselmerkingen.
Jeg forstår heller ikke Johaug. Som ikke sjekket, ikke brukte appen hun sikkert har, ikke engang så på pakningen, selv om hun i intervjuer har bedyret at hun sjekker alt. Som legger absolutt all skyld på legen. Som roper og hikster og slår i bordet og holder en veldig uhemmet og noe teatralsk pressekonferanse.
Selvsagt er ikke salven prestasjonsfremmende. Anabole steroider er derimot muskelbyggende og brukes utenom sesong. Salver og slikt som inneholder små mengder av anabole steroider har tidligere vært brukt til å kamuflere dette. Derfor må man passe på å unngå disse stoffene i enhver form. Selv i en salve. Det burde da ikke være så himla vanskelig. Ikke for denne høyst kompetente erfarne legen og ikke for verdensmesteren, forretningskvinnen og mangemillionæren Johaug heller.
Jeg tror dem rett og slett ikke.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 19:13   #367
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror ikke et øyeblikk på at dette er kamuflasje for bruk av heftigere steroider.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 19:22   #368
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at dette er kamuflasje for bruk av heftigere steroider.

Nei, det forstår jeg, og det er det heller ingen som kan vite noe om med de opplysningene som foreligger nå. Det er jo nettopp derfor reglene må være så strenge. Og utøverne må være så veldig forsiktige.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 19:38   #369
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at dette er kamuflasje for bruk av heftigere steroider.

Eg har ikkje informasjon til å tru eller ikkje tru noko som helst og venter på etterforskinga.

Men sånn generelt har eg lenge sagt at eg ikkje trur nordmenn er så mykje ærligare enn andre. Korfor skal vi tru at dei gutta som stadig vann over den finske dopinggjengen på nittitalet er reinare? Eg reagerer på at det kollektivet bort reagerer med vantru på tanken på at ein norsk landrennsutøvar kam gjere noko slikt. Doping skjer.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 19:48   #370
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at dette er kamuflasje for bruk av heftigere steroider.

Det tror egentlig ikke jeg heller, men jeg forstår likevel at det for ordens skyld må etterforskes nærmere. Antidopingmyndigheten kan ikke bare tenke som så at riktignok er det kjent at slike ting foregår, men det er sikkert ikke tilfelle her, fordi dette er jo Therese Johaug, og hun gjør jo ikke sånt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-10-16 kl 19:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:20   #371
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det tror egentlig ikke jeg heller, men jeg forstår likevel at det for ordens skyld må etterforskes nærmere. Antidopingmyndigheten kan ikke bare tenke som så at riktignok er det kjent at slike ting foregår, men det er sikkert ikke tilfelle her, fordi dette er jo Therese Johaug, og hun gjør jo ikke sånt.

Noe sånn som dette har jeg aldri hevdet, men jeg reagerer på at slik stadig blir sagt på sarkastisk vis. Hun har fortalt sin historie. Alle fakta som er sjekket ut i saken, viser at historien hennes stemmer så lang. Hun var jo på tv med den fæle leppa, til og med. Apoteket husker å ha solgt kremen til legen. Kanskje hun har lagt denne djevelske planen inkludert kjøttsårleppe for å skjule bruk av steroider. Men da anabole steroideer ikke akkurat regner som spesielt godt egnet som prestasjonsfremmende middel for en som driver kondisjonskrevende utholdenhetsidrett, og da norske utøver til en hver tid må være forberedt på uanmeldte kontroller, så tror jeg mer på teit og uvøren utøver og sløv lege. Selv om de burde handlet annerledes og visst bedre begge to.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:26   #372
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Men, jeg må jo si at jeg stusser på at mange ser ut til å mene at Johaug skulle ha sjekket bedre. Hun sjekket med landslagslegen, det må vel regnes som å ha sjekket godt? Ville det ikke vært rimelig spesielt om hun (og andre) i tillegg satt og googlet for seg selv, etter å ha rådført seg med legen?

(Nå har det vel kommet frem at hun fikk tuben i innpakningen som var svært tydelig merket med at det var "doping", og at det nesten skulle være umulig å ikke legge merke til det, men sett bort ifra den opplysningen som har kommet akkurat nå.)

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:31   #373
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men, jeg må jo si at jeg stusser på at mange ser ut til å mene at Johaug skulle ha sjekket bedre. Hun sjekket med landslagslegen, det må vel regnes som å ha sjekket godt? Ville det ikke vært rimelig spesielt om hun (og andre) i tillegg satt og googlet for seg selv, etter å ha rådført seg med legen?

(Nå har det vel kommet frem at hun fikk tuben i innpakningen som var svært tydelig merket med at det var "doping", og at det nesten skulle være umulig å ikke legge merke til det, men sett bort ifra den opplysningen som har kommet akkurat nå.)

Jeg vet ikke hva man kan forvente. Men jeg sjekker faktisk alle mine (og barna sine) medisiner selv. Det er ikke alt jeg tåler like godt, og jeg tenker at det ikke er å forvente at legen husker alt alltid. I tillegg vil jeg vite hva jeg får i meg. Jeg bruker Felleskatalogen, googler virkestoff og leser selvsagt pakningsvedlegget. Jeg vil tro jeg hadde vært minst like nøye om karrieren stod på spill.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:41   #374
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet ikke hva man kan forvente. Men jeg sjekker faktisk alle mine (og barna sine) medisiner selv. Det er ikke alt jeg tåler like godt, og jeg tenker at det ikke er å forvente at legen husker alt alltid. I tillegg vil jeg vite hva jeg får i meg. Jeg bruker Felleskatalogen, googler virkestoff og leser selvsagt pakningsvedlegget. Jeg vil tro jeg hadde vært minst like nøye om karrieren stod på spill.

Jeg synes det er forskjell på en fastlege med veldig mange pasienter med ulike behov, og en landslagslege som jobber med akkurat disse utøverne og hvor det å unngå at de får i seg dette må være en helt sentral del av jobben. Jeg synes virkelig at det må være innafor normal aktsomhet å stole på legens råd der, selv om det jo nå viser seg at det likevel hadde vært lurt å sjekke selv (hvis historien er sann).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:45   #375
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Man kan selvsagt mene at det er innafor å stole på legens råd, men leger er bare mennesker og mennesker gjør feil. Det er jo grundig bevist. Jeg hadde nok sjekket selv uansett, men jeg er nok lite tillitsfull på flere områder.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 20:59   #376
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg stoler på legen min, er virkelig ikke sånn at jeg sjekker hver gang jeg eller poden får medisin.
At Johaug ikke sjekker når legen de har på laget , har sagt det ikke er farlig skjønner jeg godt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 21:06   #377
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg så et klipp der hun bedyret at hun alltid dobbeltsjekket og var veldig nøye, det har hun jo tydeligvis ikke gjort her ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 21:09   #378
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg leste forresten noe i et kommentarfelt på Facebook: En dame skrev at hun hadde tolket merket på boksen som at det ikke var doping. Siden det står "doping" med et forbudtskilt over, som hun da hadde tolket som "ingen doping her". Jeg kan se poenget, for et tilsvarende skilt med hund på hadde vel indikert "ingen hunder her".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 21:13   #379
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Da burde jo dette vært et merke på veldig mye medisin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 21:15   #380
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, det merket er jo faktisk helt mulig å tolke slik egentlig, for det brukes jo i andre sammenhenger nettopp for å vise at det ikke er (tillat evt) hva enn som er inni skiltet.

En brusboks med forbudsskilt og teksten "sugar" inni hadde vel mange tolket som sukkerfri? Ikke som en advarsel om at det var sukker i den?

Hun kan ha sett det og nettopp derfor spurt legen om hun kunne bruke den, hvilket han bekreftet at hun kunne?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no