Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 13:17   #1
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:03   #2
Wendy
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1
Wendy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Gikk inn i 2011 med å lese
En dåre fri av Beate Grimsrud - fasinerende lesning. Veldig godt skrevet om hovedpersonen som sliter med stemmer i hodet, og hvordan hverdagen utspiller seg for henne. Ikke noen lystig bok, men svært leseverdig og anbefales på det varmeste - for alle som ønsker å vite mer om hvordan det kan være å være psykisk syk.

Wendy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 14:32   #3
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar

Pirater:Celia Rees. Handling er fra år 1722, to kvinner møtes på De Vestindiske øyer i flukt fra ett nedverdigende liv. Den ene er slave og den andre er en livlig og opprørsk engelsk pike som har blitt sendt vekk for å giftes bort. De to redder hverandre og flykter inn i et liv som sjørøvere på havet.
Spennende ungdomsbok. Ser for meg denne boken som film..
(Jeg tok det jeg fant i bok hyllen, hehhe.)

Eksgangster: Josh Bazell.
Morsom bok, egentlig ganske kul.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:26   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Leif GW Persson. Den som dreper dragen. Jeg liker skrivemåten! Gode skildringer og bra politikrim.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 02-01-11 kl 22:41.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:54   #5
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

"Bøker lest" trådene har vært til stor inspirasjon for meg. Målet mitt for 2011 er 30 bøker, sånn i første runde.

God bok!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:04   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg har også fått inspirasjon fra tråden i fjor og er gjerne med videre.

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:35   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:01   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 07:04   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:32   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:02   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 14-01-11 kl 09:20.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:27   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. The Final Solution av Michael Chabon. Innstendig anbefalt av mannen min, og med rette. Underholdende, finurlig, og til syvende og sist både spennende og trist liten historie ført elegant i pennen av en forfatter jeg vet at jeg burde lese mer av. Og så er jeg glad jeg ikke leste baksideomtalen på forhånd, for det var mye mer tilfredsstillende å oppdage på egen hånd hva (og hvem) den handlet om.
2. Mrs. Fry's Diary av Mrs. Stephen Fry. Underholdende, men ikke på langt nær så morsom som Twitterfeeden hennes. ("Stephen's delighted with his new fridge magnet. So far he's got twelve fridges.") Det aller morsomste med Twitterfeeden er ellers at Stephen Fry selv innimellom svarer på det hun skriver, så det ser ut til at han ikke har noe mot stuntet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:42   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.
2. Frode Øverli: Pondus. Ti tette og en badehette. Ingen januar uten den nyeste Pondus-boka.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:32   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.
2. Frode Øverli: Pondus. Ti tette og en badehette. Ingen januar uten den nyeste Pondus-boka.

Februar:
3. Richard Adams: Watership Down. Jeg skjønner objektivt sett hvorfor denne boken har blitt en klassiker, men personlig klarte jeg ikke å engasjere meg. Det var litt av en bøyg å komme gjennom den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:27   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.
2. Frode Øverli: Pondus. Ti tette og en badehette. Ingen januar uten den nyeste Pondus-boka.

Februar:
3. Richard Adams: Watership Down. Jeg skjønner objektivt sett hvorfor denne boken har blitt en klassiker, men personlig klarte jeg ikke å engasjere meg. Det var litt av en bøyg å komme gjennom den.
4. Anne-Brit Aasland: Kjærlighet over kjærlighetens grense. Hovedoppgave om kvinnemishandling i Norge, og hvordan den vanlige norske måten å innlede og utvikle et kjærlighetsforhold på kan legge grunnlaget for mishandling. Jeg aner ikke om dette er god forskning, men den ga meg en del å tenke på, i alle fall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:22   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Carl Frode Tiller: Innsirkling 2
Strålende god åpning av leseåret.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:11   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

1. Carl Frode Tiller: Innsirkling 2
Strålende god åpning av leseåret.

Man bør lese nr 1 først eller? Fikk nr 2 i posten (glemte avbestille), og tenkte at jeg da kunen kjøpe nr 1 også. Men den er tydeligvis ikke å oppdrive. Iallefall ikke på nett.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:14   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Nikolaj Frobenius - Teori og praksis. Det viser seg at jeg liker oppvekstbøker, denne er intet unntak. Godt skrevet og historie med mange forskjellige elementer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 08:46   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Nikolaj Frobenius - Teori og praksis. Det viser seg at jeg liker oppvekstbøker, denne er intet unntak. Godt skrevet og historie med mange forskjellige elementer.

2. Mads Gilbert og Erik Fosse - Øyne i Gaza. Jeg har lenge lurt på om jeg orket å lese denne, men har så sans for herrene at jeg valgte å gi den en sjanse. Veldig glad for det, de beskriver en uvirkelig virkelighet uten fordømmelse og kraftige stikk. Komplett umulig å ikke bli rystet av denne boka.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:20   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Man bør lese nr 1 først eller? Fikk nr 2 i posten (glemte avbestille), og tenkte at jeg da kunen kjøpe nr 1 også. Men den er tydeligvis ikke å oppdrive. Iallefall ikke på nett.

Du finner Innsirkling (1) både på Haugenbok og på Tanum.no.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no