Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-24, 06:38   #201
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Mail fra Skatteetaten om at skatteoppgjøret er klart. Enda gladere da en sjekk i nettbanken viste at pengene er på konto alt. (Leverte skattemeldinga på torsdag.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 07:12   #202
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Skatteoppgjør på konto her også

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 07:14   #203
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Nok en dag nærmere helg og påskeferie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 08:47   #204
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Skatteoppgjør og lønn på konto på en og samme morgen. Det ga en boost til kontoen min.

Desverre en dag nærmere påskeferie her også. Jeg TRENGER den påskeferien, men jeg trenger egentlig ca 5-6 arbeidsdager før jeg har tid å ta den. Og jeg skal altså egentlig ha fri neste uke, og bare ca 0,5-1 dager av de 5 er arbeide som kan tas neste uke uansett...

Men en kollega tilbød seg å ta noe av det neste uke dersom jeg ikke rekker det denne uken. Så da må jeg bare rekke "alt det andre".... Men snart påskeferie!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 19:04   #205
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Frøkna sitt kull har valgt turnussted i ettermiddag. Hun hadde ok nummer (41 av ca. 130), så vi var relativt optimistiske, men hun fikk altså tiende-valget sitt! Hun er så glad, og jeg også!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 19:10   #206
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Selv om det er trist, så ble begravelsen til pappa veldig fin og verdig i dag. En fin avslutning på livet hans.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 20:48   #207
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

på Anne C.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 21:55   #208
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.904
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

AnneC.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 22:54   #209
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Anne C.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 10:42   #210
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Gårsdagens høydepunkt var at jeg fikk kjøpt en glutenfri To good to go-pose hos bakeren, og Villes lykkelige fjes da hun smakte på brødet som var oppi.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 11:05   #211
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Egentlig gjorde det meg glad i går, men jeg er jo fortsatt glad i dag, så: at regjeringen tar tak og vil endre russefeiringen! Ungdommene våre fortjener en feiring hvor alle kan være med, hvor markedsaktørene ikke legger premissene og styrer ungdommene i et evig jag etter å være fetest, og ikke minst at feiringa flyttes til når de er ferdige med eksamen/skolen. Da kan de som ikke vil være med også enkelt velge dette bort og slippe å få det gnidd inn i på skolen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 12:21   #212
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.904
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Jeg blir også glad av det og er spent på hvordan det blir når mine blir russ. Jeg synes russefeiringen har gått fra vettet og pengebruken for mange er helt hinsides. Det er på høy tid at det roes ned betraktelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 12:35   #213
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Ja, jeg ønsker meg en enkel russefeiring hvor det holder å kjøpe seg russedress og -lue og russekort, og være med på de (felles) festene man har lyst til å være med på, og samle noen knuter i lua hvis man gidder. Ingen busser, ingen grupper, ingen "konsept", ingen hettegensere, ingen partytelt i skogen. Da kan det alltids foregå mellom 1. og 17. mai, hvis man ønsker å opprettholde tradisjonen med russetog, vekking av lærere (gjør russen fortsatt det?) og 16.mai /natt til 17. som russens store festdag, for det går godt an å kombinere det med eksamensforberedelser.

Flyttes russefeiringa til etter eksamen vil den trolig smuldre opp etter en tid, for da begynner jo mange å ville reise på ferie, starte på sommerjobber o.l., og bli spredt for alle vinder. Men det er kanskje like greit, slik som det har blitt. Eller er det kanskje mellom skriftlig og muntlig det er snakk om? Eventuelt kan man redusere det til en dags feiring, den dagen man får utdelt vitnemålet, slik som i Sverige. Det holder egentlig i massevis.

Jeg er spent på hvordan det er når min sønn er russ om to år. Min datter går siste året på vgs men har ikke tenkt til å være russ. Sammenlignet med andre skoler er det ikke så voldsomme greier på hennes skole, selv om det selvsagt er stor variasjon mellom de ulike klikkene og undermiljøene på skolen, de har russegrupper der også. Det er mer fokus på russefeiring på sønnens skole, men ikke slik at han allerede har begynt å planlegge noe, nå første året.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-03-24 kl 12:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 15:29   #214
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.360
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Egentlig gjorde det meg glad i går, men jeg er jo fortsatt glad i dag, så: at regjeringen tar tak og vil endre russefeiringen! Ungdommene våre fortjener en feiring hvor alle kan være med, hvor markedsaktørene ikke legger premissene og styrer ungdommene i et evig jag etter å være fetest, og ikke minst at feiringa flyttes til når de er ferdige med eksamen/skolen. Da kan de som ikke vil være med også enkelt velge dette bort og slippe å få det gnidd inn i på skolen.

Akkurat dette skulle jeg inn og skrive her.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 21:25   #215
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Eldste og jeg koste oss sammen i formiddag. Vi gjorde ikke noe spesielt, bare pratet, koste med pusen og pratet mer. Jeg elsker fri-torsdagene mine.
Må legge til at jeg er ferdig pakket til å dra til hytta i morgen tidlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 21:48   #216
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Feiring av 18-åringen. Vi var ute og spiste og koste oss ale sammen.
1 jobbedag igjen før helg og påskeferie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 22:23   #217
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Feiring av 18-åringen. Vi var ute og spiste og koste oss ale sammen.
1 jobbedag igjen før helg og påskeferie.

Gratulerer med en stemmeberettigedet unge.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 22:24   #218
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

1 arbeidsdag igjen til påskeferie, og siden jeg har jobbet til nå ser jeg faktisk at det er sannsynlig å kunne komme i mål i tide til å faktisk ta påskeferie til middag i morgen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 22:28   #219
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Studentsønn den eldste er hjemme og vi har vært på quiz i kveld.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 22:31   #220
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Gratulerer med en stemmeberettigedet unge.

Takk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no