Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Akutthjelp til tørt hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 12:53   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akutthjelp til tørt hår

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har krøller og superfrizzy hår og MÅ ha produkter i håret etter vask for å samle og roe ned frizzet. Jeg bruker gel cast metode, men orker ikke pakke inn håret i sånn plopp. Jeg lar det bare dingle. Men børster aldri håret uten at jeg vasker det.

Denne billige geleen kjøper jeg på Normal og den funker brillefint på meg. Like fint som alskens dyre remedier jeg har brukt før.

Jeg vasker og har i balsam, bruker gode produkter som gir fukt, og en kur i ny og ned. Børster ut floker mens balsamen er i.
Skyller godt og lar håret være ganske så klissvått. Har i geleen som jeg gjerne mikser med litt vann i hånda, for den er litt tykk i konsistensen (den jeg lenket til).
Lar en håndduk ligge over skuldrene til håret er litt tørrere.
Når håret er helt tørt klemmer jeg på håret med hendene for å få ut stivheten som geleen har gitt.

Curlygirl prøvde jeg å sette meg inn i en gang i attenpilogbue, men så fort at det ble for mange regler og ingredienser å holde styr på for meg. Kanskje enklere nå med flere tilgjengelige produkter, men jeg har ikke behov for det egentlig. Jeg er fornøyd slik det er nå.

Da har jeg testet denne geléen (Eco). Kostet noe sånt som 80,- på Normal. Vær forberedt på at den er ganske kjip å ta på; litt sånn "herregud, hvordan vil håret mitt bli seende ut nå?!" og "null stress, du kan fint vaske håret igjen etterpå..."

Jeg passet på å ta en god del mer enn hva jeg trodde jeg skulle, for det har jeg fått med meg flere videoer om (og er nevnt her også). Håret ble mettet på et vis, men litt sånn sær følelse av vektløshet også. Må antakelig prøves for å forstås Crunchet opp krøllene og tok på et turban og forsøkte etter beste måte å la håret ligge på hodet og ikke tvinnet i turbanet. Etter en stund, kanskje 20-30 min, så tok jeg det av og startet fønigen. Klemte crunchen ut til slutt, men mindre crunch en forventet.

Resultat: Det beste produktet for definerte krøller jeg har forsøkt så langt! Krøller fra hodebunnen (håret drar gjerne røttene og blir litt slett den første delen), virkelig myke krøller og mer definerte. I bakhodet har jeg et parti som gjerne ikke krøller så godt, men nå fikk det også løft. Pluss for god, mild duft, men som forsvant fort (det er også helt greit). Denne boksen blir fast inventar her. Brukte den til refresh også, og funket utmerket!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no