Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-19, 23:31   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi spiser laks med ris og wokede grønnsaker veldig ofte. Jeg kjøper salmalaks (eller tilsvarende) får salt og pepper på seg og stekes på 200 grader i 14 minutter. Dette serveres med ris og grønnsaker. Grønnsakene er kjøpt frosne og stekes bare i panne.

Jeg bruker soyasaus, mannen bruker shirachasaus og ungene bruker ketsjup. Sistnevnte syntes jeg er helt forskrekkelig, men jeg bare lever med det.

Vi har samme opplegg, omtrent en gang i uka. Her bruker mannen teriyaki-saus, jeg bruker sur-søt, ungene bearnaise-saus (hun ene tar bearnaise på risen og ketcup på laksen). Veldig kjekt med sausflasker som settes på bordet, så velger man selv det man ønsker. (Vi har ofte samme middagen med kylling eller svin.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 09:10   #22
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Fisk i folie:

En bit folie til hver med et par smørklatter i bunnen. Oppå legges for eksempel gulrotstaver, persillerot, vårløk, tomat, og så en bit torskefilet oppå. Salt og pepper, litt urter, en sitronskive og en klatt creme fraiche på toppen. Lukk igjen folien, bak i ovnen i et kvarters tid – et voilà! Jeg serverer kokte poteter til.

Dette hadde vi i går, stor suksess, og skal absolutt gjentas.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 14:11   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Fisk i folie:

En bit folie til hver med et par smørklatter i bunnen. Oppå legges for eksempel gulrotstaver, persillerot, vårløk, tomat, og så en bit torskefilet oppå. Salt og pepper, litt urter, en sitronskive og en klatt creme fraiche på toppen. Lukk igjen folien, bak i ovnen i et kvarters tid – et voilà! Jeg serverer kokte poteter til.

Bruker du frossen eller tint fisk?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 14:29   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når Poden lager middag, blir det stort sett laks og brokkoli i ovnen med ostesaus på.

Kan du forklare dette litt nærmere? Hele laksefileter? Hvordan lager han ostesausen - vanlig kvit saus med ost rørt inn?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 14:33   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Baconsurret torsk på en seng av potet og gulrotstappe med brokkoli til. Torsken steker jeg i ovnen i ca 15 minutter. Resten gir seg selv. Veldig enkelt, og veldig godt. Jeg har gjerne litt chilli, hvitløksolje og vårløk i stappa.

For oss som ikke tar det helt av oss selv - kan du forklare?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 18:11   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan du forklare dette litt nærmere? Hele laksefileter? Hvordan lager han ostesausen - vanlig kvit saus med ost rørt inn?

Sånne porsjonsstykker i ildfast form sammen med lettkokt brokkoli, og så hvit saus med revet ost rørt inn, ja. Jeg kan poste oppskriften når jeg får tak i den. Den er fra den «Kokebok for alle» som jeg tror brukes i Mat&Helse på mange skoler.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 18:31   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsfisk - oppskriftstråd

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sånne porsjonsstykker i ildfast form sammen med lettkokt brokkoli, og så hvit saus med revet ost rørt inn, ja. Jeg kan poste oppskriften når jeg får tak i den. Den er fra den «Kokebok for alle» som jeg tror brukes i Mat&Helse på mange skoler.

Endte opp med å lage noe lignende i dag, bare med torsk, og stekte baconbiter i, i tillegg til broccoli og ostesaus. Så får vi se hvordan det blir, det står i ovnen nå …

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no