Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor kommer min BankID fra?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-15, 10:36   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvor kommer min BankID fra?

Hvordan kan jeg finne ut hvem som har sendt meg kodebrikken for BankID?

Jeg har hatt den i "100 år", den er min inngang til alt som har med bank, forsikring, pensjon osv. å gjøre, og jeg aner ikke hvor den kom fra. Har plutselig fått noia for at den skal slutte å virke, da er det big trouble.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 10:37   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Du ser i nettbanken hvor du logger inn hvem som er ID utsteder, det er sånn at man kan velge der dersom man har kodebrikker fra flere banker.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 11:17   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Jeg har ikke brukt min på alle evigheter, er lagt inn som mobil bruker. Har du gjort det? Det kan være lurt for da kan du både bruke mobilen når du er i farta, og den lille brikken kan legges et skikkelig lurt sted (ikke for lurt, selvsagt) i stedet for å være i daglig bruk med større sjans for å bli mistet.

Som ikke var det du spurte om, men

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 11:27   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Før i tida da jeg hadde brikke (nå bruker jeg Engangskode på mobil), fikk jeg den fra banken min. De sluttet å virke jevnlig, og da stakk jeg bare innom en filial og fikk ny brikke med en gang. Jeg "brukte opp" sikkert 10-15 brikker før jeg sluttet med dem da jeg fikk smarttelefon. Så jeg tror neppe det blir noen krise hvis den du har slutter å virke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 12:07   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du ser i nettbanken hvor du logger inn hvem som er ID utsteder, det er sånn at man kan velge der dersom man har kodebrikker fra flere banker.

Står det i innloggingsbildet, eller noe annet sted?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 12:11   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Står det i innloggingsbildet, eller noe annet sted?

Ja, pleier å stå rett under ruta man skal skrive inn engangskoden. hvilken nettbank bruker du? Ta et skjermbilde da, så får vi se?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 12:41   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, pleier å stå rett under ruta man skal skrive inn engangskoden. hvilken nettbank bruker du? Ta et skjermbilde da, så får vi se?

Skal sjekke når jeg kommer hjem. Jeg har sett etter der, og kan ikke si at jeg husker annet enn at det står hvor jeg logget inn sist. Men jeg sjekker.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 12:45   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Jeg har bare ringt banken min jeg og så får jeg tilsendt ny. Det har skjedd 2 ganger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 13:42   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har bare ringt banken min jeg og så får jeg tilsendt ny. Det har skjedd 2 ganger.

Jeg husker at den gang jeg fikk den var det en del kostnader forbundet med det i en bank men den var gratis i en annen. Derfor valgte jeg å få den fra gratisbanken. :gjerrig: Og jeg gidder ikke betale for en ny hvis jeg kan få den gratis et annet sted. Derfor hadde det vært greit å vite hvor den kommer fra.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 13:58   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Er det ikke sånn at det koster penger hver gang man logger seg inn på mobilbank? Det var ihvertfall sånn da det kom. Jeg blir litt sur av sånt så da boikotter jeg.

Min brikke har forresten vart i "hundre år" Kan ikke huske at jeg har fått ny noen gang.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 14:07   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det ikke sånn at det koster penger hver gang man logger seg inn på mobilbank? Det var ihvertfall sånn da det kom. Jeg blir litt sur av sånt så da boikotter jeg.

Jeg har ikke sjekket gebyrene så nøye, men uansett er ikke Mobilbank og Engangskode på mobil det samme, altså. Jeg har to forskjellige apper som ikke har noe med hverandre å gjøre (annet enn at hvis jeg vil ha fulle rettigheter i mobilbanken må jeg hente engangskode når jeg logger inn).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 14:26   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Jeg har aldri brukt sånn kodegreie, tror jeg har noen liggende i en skuff. Jeg har brukt kodekort/skrapekort fra Skandiabanken hele veien, inntil jeg begynte med BankID på mobil (som slett ikke er noen mobilbank eller app, men at man må trykke OK og en pinkode på mobilen når man skal logge inn på nettbank på pc).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 14:48   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg husker at den gang jeg fikk den var det en del kostnader forbundet med det i en bank men den var gratis i en annen. Derfor valgte jeg å få den fra gratisbanken. :gjerrig: Og jeg gidder ikke betale for en ny hvis jeg kan få den gratis et annet sted. Derfor hadde det vært greit å vite hvor den kommer fra.

Jeg har aldri betalt noe for å få tilsendt ny bank id brikke. Senest nå i sommer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 15:43   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har aldri brukt sånn kodegreie, tror jeg har noen liggende i en skuff. Jeg har brukt kodekort/skrapekort fra Skandiabanken hele veien, inntil jeg begynte med BankID på mobil (som slett ikke er noen mobilbank eller app, men at man må trykke OK og en pinkode på mobilen når man skal logge inn på nettbank på pc).

Jepp, BankID på mobil er en annen løsning igjen enn den jeg bruker, som heter Engangskode.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 18:04   #15
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kommer min BankID fra?

Jeg fant det ut. Jeg trykte på noe underveis i innloggingen, ved siden av der det står hvem BankID'en er utstedt til, og da kom hele greiene opp. :-)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no