Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 23:19   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Nei, vi har vel aldri klart det før vi har fått varsel om at vi ikke har gjort det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 00:06   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Heldigvis slipper jeg å tenke på dette. Jeg er mer stresset for førerkortet som skal fornyes hvert 5. år. Finnes det noe sted man kan registrere seg for automatisk påminnelse?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 00:26   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Eh. Når man nettopp har importert en bil og fått den godkjent av biltilsynet, er den da også EU-godkjent. Må nok undersøke dette i morgen, ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 08:47   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Heldigvis slipper jeg å tenke på dette. Jeg er mer stresset for førerkortet som skal fornyes hvert 5. år. Finnes det noe sted man kan registrere seg for automatisk påminnelse?

Skal det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:16   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skal det?

Lurer jeg og på.

På mitt førerkort står det ikke noe gyldig til-dato, men på baksiden står det at jeg har førerrett til 2078. Da er jeg hundre år. Gjett om jeg skal kjøpe meg skuter når jeg er 99!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:27   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Det er 5 års gyldighetstid på førerkort for tyngre klasser.

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+...kort/Fornyelse

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:51   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har så gammel bil at det er et must å vite når EU-godkjenninga går ut. Sånn ift å vurdere om en dyr reperasjon er verdt det, og om bilen blir EU-godkjent en gang til etter den verkstedturen.

Jeg husker som regel når siste EU-kontroll var samme hvor mye jeg prøver å fortrenge det, så det er ikke noe problem. De svir, som regel. Sist gang kostet det nesten ingen penger, da ble jeg så overrasket at jeg nok husker det også.

Verkstedmannen min sier jeg har skiftet alt som skiftes kan (det er ikke sant, altså) så nå kommer bilen til å vare i evig tid.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no