Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 17:53   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Link til statens vegvesens EU-kontrollside hvor man kan legge inn registreringsnummer og få dato for siste frist

Dette er vel litt som det der blå EU-helsekortgreiene som går i hytt og gevær, er det ikke?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 18:20   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Ja, jeg har sjekket det en gang. Nå er det annen hvert år da, så klarer regne med frem til det....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 18:52   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Det er såpass enkelt å huske at det har vi faktisk aldri hatt behov for å sjekke. Hvilken måned som er fristen er jo avhengig av siste siffer i registreringsnummeret, og de fleste klarer vel å huske om de hadde kontroll året før eller ikke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:28   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Toyota passet alltid på det for oss.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:32   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Verkstedmannen min ringer meg, så det trengs ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:32   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Ford gir beskjed.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:32   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Når har man første kontroll? Etter fire år?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:52   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Jeg sjekket før sommeren i panikk. For meg er det slett ikke sånn at jeg husker når forrige kontroll var - årene bare glir inn i hverandre. ( :knirk: ) Og det med måned og siste siffer i registreringsnummeret husker jeg heller ikke systemet for.

(Nå høres jeg sikkert helt blåst ut, men jeg har stålkontroll på det meste og er flink med tall, men å huske sånne detaljer ligger bare ikke for meg. Har kjempeproblemer med å huske telefonnummer også.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:41   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Jeg har så gammel bil at det er et must å vite når EU-godkjenninga går ut. Sånn ift å vurdere om en dyr reperasjon er verdt det, og om bilen blir EU-godkjent en gang til etter den verkstedturen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:43   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Vi pleier få påminnelse fra verkstedet når det er på tide med sånt, men det har hendt at jeg har husket det.

Mønsteret i mnd basert på siste siffer har den utfordringen at jeg ikke husker bilnummeret...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:44   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Vi får påminnelse fra det bilverkstedet vi bruker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:52   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:59   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Jeg har stolt på at Toyota holder orden, noe som var en bra plan helt til de plutselig ikke sendte beskjed. Det var ikke bare-bare å ordne opp i.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:07   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har stolt på at Toyota holder orden, noe som var en bra plan helt til de plutselig ikke sendte beskjed. Det var ikke bare-bare å ordne opp i.

Hvordan da? Jeg har gått så langt over fristen at jeg til slutt fikk avskiltingsbegjæring. Alt ble i orden igjen så fort jeg fikk godkjent bilen. Det tok så lang tid pga dårlig råd og en oljelekkasje som kom og gikk og ikke greide å identifiseres. Så fikk jeg tatt etterkontrollen en dag bilen hadde en bra dag - ikke en dråpe som kom mens den sto der. Kjørte den et års tid etter det og vraket den pga gåen girboks og hundre andre ting. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:55   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Jeg husker ikke detaljene helt, men det lot seg ikke gjøre å få utsettelse (fordi vi oppdaget dette da det hadde gått så lenge over fristen at den ekstra tiden man kan få på seg på en måte var brukt opp, eller noe sånt.) Kombiner dette med ferietid, så er vi der. Rimelig stressa stemning i heimen kan man si.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:02   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Nei, men fikk sjekka nå og det er vist på tide å tenkte på det. Takk m^2, for nyttig link.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:04   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Ford passer på for meg også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:06   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Full kontroll på når vi skal på kontroll ja.

Med ett unntak...

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når har man første kontroll? Etter fire år?

Ja, det er fire år, og her bommet vi stygt i fjor. Mannen tenkte at første kontroll gikk etter registreringsdato, og ikke etter siste siffer i reg.nr. Derfor gikk vi lenge over fristen. Ble en smule hektisk da vi oppdaget den tabben

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:20   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

NAF sender oss en Mail.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 23:08   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Husker dere å sjekke frist for EU-kontroll av bilen?

Jeg abbonnerer på en sms-tjeneste fra NAF, så ja.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no