Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Valg av bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 19:39   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Valg av bil

Min bil begynner å koste meg dyrt og jeg må vurdere ny.
Ønsker meg:
- 4wd.
- Gjerne diesel.
- Ikke for lav. Liker litt høyde.
- God bagasjeplass pga teltferier og helgeturer.
- God kjørekomfort.
- Ikke eldre enn 2005.
- Ikke dyrere enn 150.000,-.
- Lavt drivstoffforbruk.

Har sett på Nissan x-trail og Subaru Impresa. Noen som kjenner disse bilene? Eventuelt andre merker som kan fylle mine krav.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:46   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av bil

Denne bilen vil jeg også ha.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:10   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av bil

Impreza er jo lav og liten. Forester du tenker på kanskje? Tipper du ikke finner den med diesel i den prisklassen, ettersom det gikk ganske lang tid før Subaru kom med dieselmotorer. De bensinmotorene på Subaru-ene som er noen år gamle nå er "godt over snittet tørste".

Skoda Octavia er ellers noe jeg tenker på. 4WD-utgaven er litt høyere enn 2WD-utgaven. Egentlig ikke rare forskjellen her opp i mot en del av de mindre suv-ene.

Honda CR-V er jo også en mulighet her kanskje. Ikke spesielt godt 4WD-system. Spørs om du finner dieselmodeller i det prissegmentet sett ut i fra når vel diesel ble tilgjengelig på disse.

Noe eldre X-Trail har vel gjerne ikke gjort det spesielt bra på feilstatistikkene. Størrelsemessig av de litt større i segmentet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:37   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av bil

Tror du skal tilbake til ganske gamle modeller av Honda crv for den prisen, apropos det som mrc skriver.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:43   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av bil

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Tror du skal tilbake til ganske gamle modeller av Honda crv for den prisen, apropos det som mrc skriver.

Tja... http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=43480766
(men litt merkelig at det er vinterbilder av bilen...)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 12:58   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av bil

Og så hadde han gått ganske langt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 18:30   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg av bil

Jeg har nå prøvd ulike biler og kommet frem til to ulike alternativer.
Subaru Forrester og Volvo xc70.

Ønsker meg:
- 4wd.
Det har begge.

- Gjerne diesel.
Kun Volvoen

- Ikke for lav. Liker litt høyde.
Begge er innenfor kravet mitt.

- God bagasjeplass pga teltferier og helgeturer.
Subaruen er grei, Volvoen har stor plass.

- God kjørekomfort.
Check.

- Ikke eldre enn 2005.
Begge er 2004.

- Ikke dyrere enn 150.000,-.
Volvoen er 189.000,-. Den andre er godt under.

- Lavt drivstoffforbruk.
Overhodet ikke for noen av bilene.

Subaruen har gått 153.000, Volvoen 210.000. Ikke avskrekkende siden begge bilene er kjent for å ha motorer som varer til langt over 300.000.

Hva skal jeg velge? Noen som har noen erfaringer de vil dele?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 11:58   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av bil

Ser man f.eks. på statistikken til Dekra for biler gått 100-150kkm, så kommer V70/XC70 fra den perioden svært dårlig ut, mens Forester kommer ut som ok. Dekra-tallene er tilgjengelig på www.used-car-report.com. Husk at det her er snakk om forrige generasjon XC70/V70.

At motorer klarer over 300k er for så vidt helt normalt, men et spørsmål blir jo en del tekniske elementer ellers som kan være dyre når de blir slitt. Jeg vil tro generelt at Forester er rimeligere å reparere.

Med Forester sitter jeg med et inntrykk imidlertid at man bør unngå modellene med luftfjæring. Når demperne her er slitt er det mange som endre opp med å bygge om til vanlig understell pga. høye kostnader.

Sikkerhetsmessig vil jeg tro Volvo-en er en del bedre....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no