Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan jeg skrive kafe?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-15, 22:56   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Bedre å droppe aksent enn å skrive den feil vei, ja. (Jeg har hatt opptil flere elever som skrev navnet sitt Andrè ...)

Det er det mest fortvilende jeg ser på navnefronten Hvordan får foreldre seg til å velge et navn de ikke vet hvordan skal staves?!

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:12   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det lurer jeg på og. Mest fordi mannen min heter Renè/é til mellomnavn. Og jeg aner ikke hvilken vei det skal gå over e. Han vet det i grunn ikke selv heller, han bruker aldri mellomnavnet, og er veldig lite opptatt av det.

René.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:14   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Loppe marked Cafè! Med salg av vaffler, selvsagt. (Nå har jeg vel ødelagt autocorrecten min for all framtid. )

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:14   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Accent grave (è) gjør lyden til noe som minner om æ.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:17   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg måtte teste. Den skriver fremdeles vafler. Flaks. Kanskje det ikke er så lett å endre den som jeg tror? Den insisterer fremdeles på å skrive Hagen med stor H, selv om jeg utallige ganger har prøvd å avlære den det. Men alle andre ord jeg skriver feil lærer den med en gang.

Det der med Hagen burde være en sak for neste iOS-oppdatering.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:47   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Sammen med Mail!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:58   #27
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Kjenner noen som offentliggjorde navnet på sønnen på Facebook. De skrev André med aksent. Jeg gjorde dem oppmerksom på at uttalen av navnet da var Andræ. De snudde tegnet

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 00:04   #28
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det lurer jeg på og. Mest fordi mannen min heter Renè/é til mellomnavn. Og jeg aner ikke hvilken vei det skal gå over e. Han vet det i grunn ikke selv heller, han bruker aldri mellomnavnet, og er veldig lite opptatt av det.

Min tommelfingerregel for å huske det er at aksenten skal følge lyden: I alle ordene som på norsk skal ha aksent, så gjør lyden "et løft": André - idé - café - alle ordene "løfter seg" liksom litt i lyden med aksent. Ikke en voldsomt godt begrunnet huskeregel, altså, men den funker for meg når jeg blir usikker på hva som er rett, og begynner å forvirre meg selv. (Noe som er ganske ofte.)

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 01:10   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Kjenner noen som offentliggjorde navnet på sønnen på Facebook. De skrev André med aksent. Jeg gjorde dem oppmerksom på at uttalen av navnet da var Andræ. De snudde tegnet

Regner med de skrev det Andrè da du gjorde dem oppmerksom på feilen?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 09:26   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det er det mest fortvilende jeg ser på navnefronten Hvordan får foreldre seg til å velge et navn de ikke vet hvordan skal staves?!

Samme. De burde kalle ungen sin Hans i stedet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 22:24   #31
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg skrive kafe?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Regner med de skrev det Andrè da du gjorde dem oppmerksom på feilen?

Ja, og jeg kan ikke skrive det tegnet på mobilen. Ikke vet jeg helt sikkert hva det heter, bortsett fra at det ikke uttales e.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no