Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-13, 15:05   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Tommel ned

Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Veldig usikker på om jeg egentlig vil vite svaret, men fasiten får jeg vel enten jeg vil eller ikke, så det er vel like greit å forberede seg.

Jeg har bulket og skrapt opp forskjerm og støtfanger på bilen. Søylen (det var i et parkeringshus, ja ) traff foran forhjulet, og både forskjerm og støtfanger på siden ble skadet. Det ble en stor bulk, store ripeskader over hele området og minst et større felt uten lakk.

Bilen er en Ford Mondeo, under et år gammel. Det kom ingen skrapelyd, mer som papir som krølles? Det tok ihvertfall litt tid før jeg reagerte på at noe var galt, og fikk stoppet bilen. Jeg hadde trodd det ville blitt en skikkelig høy skrikende lyd av metall som blir ødelagt, men nei.

Som om ikke denne dagen var dårlig nok fra før, liksom

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:15   #2
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Veldig usikker på om jeg egentlig vil vite svaret, men fasiten får jeg vel enten jeg vil eller ikke, så det er vel like greit å forberede seg.

Jeg har bulket og skrapt opp forskjerm og støtfanger på bilen. Søylen (det var i et parkeringshus, ja ) traff foran forhjulet, og både forskjerm og støtfanger på siden ble skadet. Det ble en stor bulk, store ripeskader over hele området og minst et større felt uten lakk.

Bilen er en Ford Mondeo, under et år gammel. Det kom ingen skrapelyd, mer som papir som krølles? Det tok ihvertfall litt tid før jeg reagerte på at noe var galt, og fikk stoppet bilen. Jeg hadde trodd det ville blitt en skikkelig høy skrikende lyd av metall som blir ødelagt, men nei.

Som om ikke denne dagen var dårlig nok fra før, liksom

Du tar det på forsikringen, og da koster det egenandelen. Jeg ble også angrepet av en søyle i et parkeringshus for noen år siden, og fikk en stor bulk og avskrapet lakk bak over hjulbuen. Den reelle kostnaden kom visstnok på over 40 000 i følge biloppretterfirmaet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:21   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Off, det der er såå krise og surt. Det er knalldyrt.
Jeg leverte akkurat inn bil etter leasing og hadde fått steinsprutskade midt på panseret. Tenkte det gikk som vanlig bruk/slitasje men neida. Skaden var ganske dyp så de måtte hellakkere panseret og den lille skaden kostet meg ganske mange tusen. Nærmere 10 faktisk. Buhu..

Du må sikkert lakkere om ihvertfall skjermen og mulig flekklakkere støtfanger, evt hele støtfangeren. Det er knalldyrt.
Sikkert lurt å sjekke forsikringen når du har så ny bil.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:43   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Jeg har nylig gjort noe liknende - vi endte opp med å måtte bytte sidedør og lakkere hele bilsiden på en Merchedes Vito.

Det ble tatt på forsikringa, da jeg klarte bulke bilen ved siden av i samme slengen.

Nabobilen fikk skader for 4.800 kr - bilen vår kostet det 40.000 K å fikse.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:28   #5
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Uff, det er surt.
Jeg gjorde noe liknende i vinter. Første gang jeg kjørte mannens nye bil. Kom på 40.000.-, vi tok det på forsikringen og betalte da egenandelen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:01   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

40.000??? Kjære, vakre vene!

Jeg måtte inn og sjekke forsikringen, og hell i uhell har jeg tydeligvis endret egenandelen fra 16.000 til 4.000 da vi byttet bil. Dog blir det et kraftig bonusfall. Det må jo inn i regnestykket, det også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:05   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Vi fikk et kraftig bonusfall ja. Får håpe skaden på din bil ikke er så ille.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:33   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Vi hadde kjempeflaks - er forsikret via If... Fordi vi hadde max bonus og fem års skadefri kjøring, slapp vi bonustap denne gangen. Nå gjelder det bare å unngå skade de neste fem år.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 20:53   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Så kjedelig. Men når det gjelder småbulker og riper så bør en være klar over noe som kommer mer og mer nå som kalles bulkfix og smartrep. og sikkert andre ting også kaller oppretterfirmaene dette. Det er i alle fall folk som har spesialisert seg på og reparere bulker ved å dra de ut med vakum og andre metoder, og det er mye billigere enn full skadebehandling, og resultatet blir overraskende bra. Men på større skader så går jo ikke det. Mange er ikke klar over denne måten å reparere bulker på. Typisk skade som dette kan være en bulk i panseret eller dører. Særlig parkeringsbulker o.l.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 21:53   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

SJekk prisen mer enn ett sted i hvert fall. Kan være store forskjeller. Som Elisabet er inne på er det en del som spesialiserer seg på småreperasjoner der bare et lite parti lakkes. Når det gjelder bulker som kan "trekkes ut" har jeg vel mine tvil om at det er aktuelt her, men det kan være at det kan sparkles i stedet for å bli rettet ut.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 21:58   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

SJekk prisen mer enn ett sted i hvert fall. Kan være store forskjeller. Som Elisabet er inne på er det en del som spesialiserer seg på småreperasjoner der bare et lite parti lakkes. Når det gjelder bulker som kan "trekkes ut" har jeg vel mine tvil om at det er aktuelt her, men det kan være at det kan sparkles i stedet for å bli rettet ut.

Ja, jeg har lest litt om dem. Tror kanskje skaden er for stor, men jeg skal ta turen innom.

Bestiller man tid for takstering hos merkeverkstedet selv, eller bør jeg ta kontakt med forsikringselskapet først, eller hvordan går man fram?

Hvis forsikringsselskapet dekker skaden, så er det vel lurt å gjøre det på merkeverksted, og så grundig som mulig?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 23:29   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Det koster i alle fall ingen ting å få en takst av skaden på merkeverksted, og da må du oppgi forsikringselskapet ditt. Du kan velge i ettertid om du vil ta skaden på forsikringen eller ikke, og du trenger heller ikke og reparere skaden der de tar taksten senere. Og fler og fler merkeverksteder spesialiserer seg også nå på flere måter å reparere skadene enn den tradisjonelle fordi de går glipp av mye penger i det markedet. Men skaden din er nok for stor til det uansett, men få en takst og de kan anbefale hva du bør gjøre. Og på en nyere bil vil en gjerne ha reparert en skade ordentlig i forhold til hvor nøye det er på en eldre bil.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:51   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Hadde en skrapseskade med inntrykk av autovernet etter at kona kutta svingen i et parkeringshus. Var innom tre steder for å få pris - da varierte det fra 3500 kr til 12500 kr.

Finn først ut hva det koster, så evt. kontakt med forsikringsselskap - da med utgangspunkt i om det vil lønne seg å ta det på forskring når man tenker på egenandel og bonustap.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:24   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Vi meldte skaden inn til forsikringsselskapet, som ordnet alt med lakkeringsverkstedet. Jeg ble påkjørt bakfra, så det gikk jo på den andre sjåføren sin forsikring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:30   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster det å rette opp bulk og lakkskader, mon tro?

Alt i Bil på Hvam/Olavsgaard har veldig gode priser. Jeg ville spurt hva de skulle ha. Merkeverksted kan bli en dyr affære. Flinke er de også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no