Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 23:06   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Jeg ser at Opel Insignia (2009-mod) i utgangspunktet kan leveres med bluetooth og hands free for mobil, men er slike ting mulig å ettermontere? Knappene for bruk er jo i bilen, men dette må kanskje innstalleres når bilen kjøpes ny? :grønn på biler og tilleggsutstyr).

Sikkert langt billigere å kjøpe egen handsfree altså, men bare nysgjerrig om slikt ekstrautstyr kan ettermonteres. (Mobilen finner forøvrig en tilkobling i bilen, men den lar seg ikke koble sammen og det er ikke mulig å foreta innstillinger for tlf) Nybilnovise må vite.

Og hva med navigering? Der lar seg vel ikke ettermontere? Ser da at det skal være en større skjerm der hvor denne bilen har en liten skjerm kun for klokke og radio der hvor navigeringsskjermen eventuelt skulle ha sittet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:25   #2
Fresa78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 15
Fresa78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Hvis du finner en tilkobling i bilen så finner jeg det rart hvis du ikke kan koble til. Har du sjekket instruksjonsboken? På min Honda så var alt dette stemmestyrt, også tilkoblingen og jeg måtte fortelle bilen hvilken kode jeg ville nytte for å parre telefonen. Er denne til hjelp?


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

eller denne?


(Kilde: youtube.com)

Fresa78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:31   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Jeg har sett i heftet og forsøkt å gjøre som det står, men det er altså ikke mulig. Den har ingen innstillinger for bluetooth eller telefon. Denne bilen har ikke samme skjerm som over heller. Det er nok ikke koblet til i bilen altså. Jeg skal ringe maskinagentur og høre om de kan fortelle hva slags utstyr bilen er faktisk levert med, men bluetooth vet jeg er ekstrautstyr og ikke standard og vedkommende som har eid bilen fra den kom fra fabrikk har aldri eid en mobil.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:39   #4
Fresa78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 15
Fresa78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Så den har ingen av skjermene fra de to videoene? Er jo to ulike skjermer i videoene. Vil nok tro at det er mulig så en telefon til de som kan det gjør sikkert susen.

Fresa78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:48   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Nei, skjermen ligner ikke på noen av de. Jeg har fulgt oppsettet i instruksjonsbona og det er ikke mulig å finne innstillinger for bluetooth. Jeg ser at de selger det som ekstrsutstyr nå så da kan det ettermonteres. Jeg kommer trolig ikke til å gjøre det, men kjekt å vite om det er mulig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 15:44   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Man trenger ikke installere Opels egen løsning. Man kan også kjøpe fra aktører som f.eks. Pioneer, Sony, Alpine osv - og da med BT og navigasjon. Flere andre som også har løsninger som kan monteres inn det meste av biler - inkludert med støtte for knapper på rattet osv. Skal man ha bilen noen år er det også viktig å få med DAB-støtte, ettersom FM-nettet forsvinner om noen år.

Jeg vet for andre merker at det også er en del som kjøper enheter brukt - enten via Finn eller utlandet.

Men en del slike løsninger er relativt kostbare. Mange av de originale navigasjonssystemene er ganske dyre å holde oppdatert. Løsninger som f.eks. Supertooth kan kanskje også være aktuelle hvis det er primært handsfree for å snakke mens man kjører.

eks: http://www.pioneer.eu/uk/products/ca...2009/page.html

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 21:42   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig med ettermontering av ekstrautstyr?

Takk for tips, mrc.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no