Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 22:36   #21
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Hmm, hvis man sender oppsigelse før terminstart, må det vel være bra nok? Sender i morgen

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 23:12   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei. Det holder at man ikke kan ta i mot TV-signaler ved hjelp av den. Og det kan man ikke når TV-en har innebygget analog mottaker og NRK har sluttet å sende analoge TV-signal.

Ah, skjønner. Sikkert derfor HI spesifiserte at det var 10 år gammel tv da kanskje? :harikkegreiepåtv:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 00:47   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Ja jeg spesifiserte i tilfelle nyere tver har innebyggede greier min gamle ikke har. Jeg har ikke peiling jeg!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:03   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Dette er en ganske sentral sak: http://www.aftenposten.no/nyheter/Ha...K-6611800.html

"NRK endrer innkrevingspraksis, og åpner for at folk kan bruke TV-apparatet som monitor uten at man må betale NRK-lisens."

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:08   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å tolke brev fra NRK (lisens)

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg synes forøvrig hele lisensgreiene er noe tull. Jeg er helt for at vi skal ha en allmennkringkaster, men det burde finansieres over skatteseddelen, og ikke basere seg på hvem som har kjøpt TV hvor og hva man bruker apparatet til.

Det hadde nok i praksis vært like greit. Administrasjonsmessig hadde man også nok spart veldig mye. Jeg mener å huske for noen år siden at man snakket om en besparelse på over 100 mill. på å ta det via direkte tilføringer via statsbudsjett enn at det skal være en egen avdeling som skal drive å styre med dette med haugevis av administrative stillinger, jurister og alt som hører med.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no