Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 19:46   #1
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Kjenner jeg er opprørt langt inn i hjerterota etter søndagsrevyens innslag om hvordan bilder og film av overgrep mot barn på internett brer om seg. Det er få ting som kan gjøre meg så rasende. Egentlig er jeg mot dødsstraff, men slikt avskum som kan få seg til å gjøre noe sånt kunne jeg nok gjort et unntak for, ja. Eller sende dem til en evig internering på Sørpolen kanskje.

Og hva gjør det med disse som skal etterforske slikt? De må da få alvorlige skader på sjelen av å jobbe fulltid med å se på sånt? Hva skal man gjøre for å bekjempe dette?

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:51   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Sitter med mange av de samme tankene. De får nok debriefing og oppfølging, men det må jo uansett finnes en grense for hva et menneske kan tåle.

Forøvrig er jeg forbannet på NRK som sender lydopptak av et barn som blir voldtatt uten advarsel på forhånd. Det trengte jeg virkelig ikke å høre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:57   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Synes NRK kunne sendt sånn etter kl 2100 istedenfor så tidligt på kvelden hvor mange barn kan ha fått meg seg det som evt skjedde på tv.

Var ikke klar over at det var noe sånt på tven men skiftet kanal da det begynte.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:03   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Synes NRK kunne sendt sånn etter kl 2100 istedenfor så tidligt på kvelden hvor mange barn kan ha fått meg seg det som evt skjedde på tv.


Ikka bare barn - voksne også. Ser ikke helt poenget med å sende noe sånt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:04   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikka bare barn - voksne også. Ser ikke helt poenget med å sende noe sånt.

Det er jeg enig med deg i.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:06   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

.

Forøvrig er jeg forbannet på NRK som sender lydopptak av et barn som blir voldtatt uten advarsel på forhånd. Det trengte jeg virkelig ikke å høre.


Jeg vil ha meg frabedt slikt (lydopptak osv) og svitsjet kanal umiddelbart!
Så jeg fikk ikke med meg innslaget.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:06   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig er jeg forbannet på NRK som sender lydopptak av et barn som blir voldtatt uten advarsel på forhånd. Det trengte jeg virkelig ikke å høre.

Enig, jo mer jeg tenker på det desto sintere blir jeg.

Er det noe sted man kan klage?

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:07   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Er det noe sted man kan klage?

Jeg har sendt dem en mail.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:12   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Enig, jo mer jeg tenker på det desto sintere blir jeg.

Er det noe sted man kan klage?

Klag til nrk. Og om du klager kan du jo opplyse om at folk som har blitt utsatt for overgrep da de var små blir fysisk syke av å se/høre sånt.
Jeg så ikke dette, og hadde garantert skiftet kanal om jeg hadde sett det for det gjør jeg alltid. De viser bilder om ogjen og om igjen mens de snakker om hvor forferdelig dette er. Kan de ikke for pokkern droppe å sende disse bildene/lydene da?

Noen prøvde å forklare meg at dette sendes sånn at folk skal vite hvor grusomt det egentlig er, men trenger folk virkelig lyd/bilde for å skjønne det? Jeg tror de aller aller fleste er i stand til å skjønne hvor fælt dette er uten å se bilder/høre lyder.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:18   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Skal styre unna NRK idag, ja. Tror NRK kan forvente mange mailer i dag, og godt er det!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:20   #11
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Ja, nå har jeg også sendt en lang klagemail. Det lettet litt.

Fluke: Helt enig i at det er unødvendig å sende slikt, jeg tror dessuten det virker mot sin hensikt. Istedetfor å gjøre folk mer bevisste, blir vi bare mer følelsesmessig avstumpet av å stadig bli sjokkert på den måten.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:00   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Jeg så det ikke. Klarer ikke å se sånt. Synes det er helt forferdelig.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:42   #13
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig er jeg forbannet på NRK som sender lydopptak av et barn som blir voldtatt uten advarsel på forhånd. Det trengte jeg virkelig ikke å høre.

Helt enig! Det var helt forferdelig grusomt å høre på de få sekundene jeg hørte det før jeg byttet kanal. Jeg kommer ennå ikke over det... Grusomt! Jeg fatter bare ikke hvordan disse monstrene klarer å sove på natten. Det gjør meg så jævla forbanna!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:15   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Dette var fælt. Jeg ble blodtørstig. På ordentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:11   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Jeg kan fortsatt høre den gråten, og jeg ble rett og slett fysisk dårlig av å høre det. NRK kunne definitivt spart seg for det.

Og så ble jeg, som Polyanna, skremmende blodtørstig. Jeg tror jeg ville blitt meget voldelig om jeg hadde møtt på en slik overgriper.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:53   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.497
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg kan fortsatt høre den gråten, og jeg ble rett og slett fysisk dårlig av å høre det.

Jeg også. Det gjorde det ikke bedre at jenta mi på ett og et halvt, som svinset rundt foran tv-en da det ble sendt, imiterte skrikelyden og lo

Jeg vet hun ikke skjønte noe av innslaget nå, men i framtiden vil jeg gjerne ha en advarsel så hun (og jeg) slipper å få servert slike grusomheter ut av det blå. Fint at dere sendte klage. Jeg gjør det kanskje jeg også.

Tenk at mennesker kan være så onde. Det er helt utrolig. Det får meg til å ville gjøre ting som jeg ellers tar avstand fra.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:57   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg så det ikke. Klarer ikke å se sånt. Synes det er helt forferdelig.

Visste ikke at det gikk jeg, før lydene skar langt inn i hjerterota.
Mail til NRK er sendt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:16   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Kan man klage til andre steder enn NRK? Syntes det var hårreisende.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:25   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kan man klage til andre steder enn NRK? Syntes det var hårreisende.

Pressens faglige utvalg, eller hva det nå heter?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:08   #20
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn

Jeg syntes også det var grusomt å høre, og ble fysisk kvalm.

Litt på siden; jeg lurer på om NRK ville sendt er autentisk lydopptak av en voksen som ble voldtatt? Av en eller annen grunn tror jeg ikke det.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no