Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 10:44   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Mannen og jeg har bryllupsdag til helga. Siden vi ikke har anledning til å gå ut for å feire, tenkte jeg å diske opp med en passende meny her hjemme.

Jeg vil gjerne tilberede tre retter. MEN det er visse hensyn å ta.

-Det kan ikke ta for lang tid å tilberede maten. Vi har ikke barnevakt og jeg har derfor ikke mulighet til å stå i timesvis på kjøkkenet.

-Rettene må ikke inneholde ingredienser utover de man får tak i i en vanlig matbutikk. Jeg har ikke tid til å dra noe annet sted for å skaffe dem.



Tar forresten veldig gjerne i mot vinforslag også!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:49   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Jeg har i alle fall vin-, biff- og desserttips i denne gamle NM-tråden. Kan lages i stand på en drøy time.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:54   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Takk for tips, Skilpadda. Det så veldig godt ut, men er det trygt å sette en så ukyndig kokk som meg til å flambere, da, tro?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:16   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Jeg har et godt tips!

Andebryst (stekte ) med appelsinsaus, artisjokker og grønne selskapserter og mandelpoteter til.

Det blir så lekkert, eksplosjon av smaker! RASKT Å LAGE og romantisk å spise.
Lag en deilig dessert også!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:31   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Jeg lagde en superenkel og kjempegod dessert på søndag (forutsetter at du har tilgang på bær):

Lun jordbær-clafoutis:

1/2 kg jordbær, frosne eller friske
3 ss sukker (el. etter smak)
4 ss revet marsipan (kan sløyfes)
60 g mel
1 knivsodd kardemumme
1 knivsodd ekte vaniljesukker
2 egg
1/2 dl kremfløte
1 1/2 dl melk

Legg jordbærene i ildfast form, strø over sukker og revet marsipan. Bland mel, kardemumme og vaniljesukker og pisk inn egg og fløte. Visp langsomt melken inn. Hell deigen over jordbærene og bak i ovnen ved 200 grader i ca. 40 minutter, til den er gyllen. pynt med bær og server med krem, is eller gresk yoghurt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:32   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg har et godt tips!

Andebryst (stekte ) med appelsinsaus, artisjokker og grønne selskapserter og mandelpoteter til.

Det blir så lekkert, eksplosjon av smaker! RASKT Å LAGE og romantisk å spise.
Lag en deilig dessert også!

Takk, mandarin.

Har du tips til en god dessert også, kanskje?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:34   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Der ser jeg at det kom desserttips også.

Frosne bær har de til og med på nærbutikken her.

Takk, Claire!

Har dere vintips også, kanskje?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:44   #8
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Hvis du skal gå for and, har jeg sett Bordeaux-viner bli anbefalt til det
formålet. Men jeg er langt fra noen ekspert her. Rop på Veronal.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:58   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hvis du skal gå for and, har jeg sett Bordeaux-viner bli anbefalt til det
formålet. Men jeg er langt fra noen ekspert her. Rop på Veronal.







Jeg vil også vite.

Ang andebrystene:
Mener jeg steiker andebrystene 7 min på hver side. Salt og pepper på først. Begynn med skinnsiden ned i en kald plate uten smør. Den er så feit i seg selv. Av søet/kraften som blir igjen, lager jeg appelsinsausen, fløte, skviser en appelsin, hmm. er det noe mer da?..Hønsebuljong kanskje.
*Prøver å huske oppskriften* Ertene gjør seg selv. Artisjokkene steker jeg på stekepannen mens andebrystene hviler.
Skjærer andebrystene opp på skrå ... blir lekkert!!

HUSK FOR ALL DEL ROGNEBÆRGELE , eller ripsgele e.l. til..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:05   #10
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Jeg synes at stekte kamskjell med hollandaisesaus og smørstekte asparges er en suveren forrett!

Lykke til med bryllupsmiddag-laging.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:38   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg synes at stekte kamskjell med hollandaisesaus og smørstekte asparges er en suveren forrett!

Lykke til med bryllupsmiddag-laging.

NAM

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:18   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Minner om Temmer'ns universaltips for store og små anledninger: "Kom naken, ta med øl!"

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 16:35   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Minner om Temmer'ns universaltips for store og små anledninger: "Kom naken, ta med øl!"

Antyder du at mannen min setter mer pris på øl og pizza enn en treretters?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 16:54   #14
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Antyder du at mannen min setter mer pris på øl og pizza enn en treretters?

Hvem sa noe om pizza?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:07   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:01   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Fnis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 00:37   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til bryllupsdagsmiddag!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Minner om Temmer'ns universaltips for store og små anledninger: "Kom naken, ta med øl!"

Den tror jeg jeg skal adoptere

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no