Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vårruller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 16:11   #1
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Vårruller

Er det noen som har en god (og enkel) oppskrift på hjemmelagde vårruller?

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 16:20   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårruller

Jepp.

Kjøp deg i en eller annen butikk.

Stek kjøttdeig/kylling/hva du vil ha, tilsett kinakål, champiser, babymais/hva du vil ha. Ha i litt soyasaus og en annen saus, f.eks. østerssaus. Legg på deigen og brett. Fritér.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 16:47   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårruller

En eller annen type kjøttdeig 1-2 pakker
1/2 kinakål
1/3 av en bønnespire boks
litt chili
en liten finger fersk ingefær
1 bunt vårløk
1-2 gullerot
1/5 del ca av en risnudelpakke

Alt kappes i pitte små biter, raspes og stekes etter hva som tar lengs tid å steke. Litt saus kan til smakes til på slutten.

legges på vårulldeig og stekes i frityr eller i stekeovn.

pakkes ikke vårullene stramt nok kan de bli veldig feite når de friteres synest resultatet blir mye bedre i steikeovn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:02   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårruller

Neeei, det er jo absolutt best fritert. Sprøheten blir ikke den samme i stekeovn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:02   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårruller

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

En eller annen type kjøttdeig 1-2 pakker
1/2 kinakål
1/3 av en bønnespire boks
litt chili
en liten finger fersk ingefær
1 bunt vårløk
1-2 gullerot
1/5 del ca av en risnudelpakke

Alt kappes i pitte små biter, raspes og stekes etter hva som tar lengs tid å steke. Litt saus kan til smakes til på slutten.

legges på vårulldeig og stekes i frityr eller i stekeovn.

pakkes ikke vårullene stramt nok kan de bli veldig feite når de friteres synest resultatet blir mye bedre i steikeovn.


Denne oppskriften er god men minus ingefæren og bønnespirer og bytte ut kinakål med vanlig hodekål.
Ha Oysters saus og soya olje, etter smak.
Jeg pleier og å ha i kylling krydder (thai/kina)

Jeg liker best å ha i små biter fra kyllingfilet.

Denne oppskriften fikk jeg av min stemor fra Thailand.
Kjempe god.
Skal man ikke ha våruller, så kan man heller koke litt jasmin ris og steke denne oppskriften sammen med risen, vips et deilig måltid.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:05   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårruller

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Neeei, det er jo absolutt best fritert. Sprøheten blir ikke den samme i stekeovn.

Pleier å ta litt olje i stekepannen å steke de der jeg.
Snu dem hele tiden til deigen er sprø overalt.
Ferdig på en snupp.
Snaskens.

Blir jo nesten som å fritere de.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:18   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårruller

Jeg pleier å pensle de med olje og legge de på rist.. har prøvd å fritere de og men tror rett og slett ikke jeg klarer å pakke pakkene stramt nok til at oljen ikke går inn i vårullene.

bruker dere noe for å lime sammen deigen?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:21   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårruller

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.


bruker dere noe for å lime sammen deigen?


Jeg fukter med vann i kantene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:24   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårruller

Det jeg har gjort til nå og.. men det er jo tydlig vis ikke nok.

har planer om å lage våruller i helgen.. må bare komme meg til en invandrerbutikk..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:54   #10
CINDY
supermamma-katt
 
CINDY sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
Innlegg: 77
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vårruller

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg fukter med vann i kantene.

jeg bruker pisket egg...

__________________
Cindy
CINDY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 18:03   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Vårruller

Takk alle sammen

Tror ikke jeg vil frityrsteke, men satser på ovnen eller stekepanne.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no