Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-14, 22:29   #861
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

I morgen tenker jeg å bake rundstykker, rakk ikke det i dag. På planen står også å støvsuge og vaske gulv, tørke litt støv og pakke inn de siste gavene. Mulig vi baker noen flere pepperkaker også, ellers gjør vi det mandag. Første runde er omtrent spist opp nemlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 22:38   #862
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg skal montere sofa i morgen, da kommer broren min og hjelper meg. Planen er å sende med han de julegavene jeg har her, han kommer sikkert til å okke og stønne, men sånn blir det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 23:06   #863
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi satt her i sofaen med snop og julefilm, ro i huset etter ungenes sengetid, og jeg kjente på hvor utrolig deilig det er at vi har så lang juleferie før selve julaften. Vanligvis slutter mannen 22. hvis det ikke er helg eller inneklemt dag før julaften, og det er godt å være to om de siste forberedelsene samt at vi virkelig koser oss, slapper av og lar juleroen senke seg. I morgen skal mannen og guttene på skogstur og grille pølser og pinnebrød mens jeg får unna den siste baksten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 08:35   #864
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Stille og hostefri natt, frøkna er allerede mye bedre, hurra! To sorter reseptbelagt hostesaft gjorde susen.

Søndagsåpne butikker i dag, så da blir det en liten rusletur for å se etter venninnegaver som skal gis bort i romjula. I morgen reiser vi på juleferie!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 09:47   #865
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi skal avgårde og spise frokost på hotell i dag med fantastisk utsikt. Gleder meg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 10:29   #866
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Det er utrolig deilig med noen dager fri før lillejulaften, ja! I går var vi på julemarked, og nå er gutta mine ute for å bygge snøborg mens jeg skal ta en litt grundig helgevask. Pepperkakehuspynting i ettermiddag.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 10:50   #867
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Usj, mannen hadde mageproblemer i går, i dag er det min tur:-(.håper det går kjapt over og at ingen flere får det...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 11:56   #868
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har fått betennelse i arm etter mulig nakkeprolaps, så her må endel planer avlyses. Skulle bakt flere kakemenn og pepperkaker siden det meste er spist opp, men det er drepen for arm og nakke. Må legge lista lavt og konse om litt støvtørk, handling og middagslaging. Og ellers lage julestemning med tente lys, filmer og innkjøpt godteri.

Gavene er heldigvis så godt som ferdig. Og pynting.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 12:03   #869
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Alt i rute her også. Gavekort til foreldrene våre mangler, men de blir kjøpt i dag og i morgen. Ellers er alle gaver kjøpt og pakket inn. Juletre blir kjøpt i dag på vei til møljelag.

Penklær er ordnet og sett over, bortsett fra Storebror sine. Han får ordne sånt selv.

Litt handling av ferskvarer på tirsdag, så er alt klappet og klart til en rolig julefeiring. Og det juleferie. Tenk 14 dager med fri!!

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 12:05   #870
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Stollendeig står til heving nå og etterpå skal vi til venner for dropskoking og skravling og kos.

Etter det er det igrunnen bare handling, vasking og pynting igjen. (+ pluss littegrann jobbing da eller lang julelunsj som noen sier).

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 12:19   #871
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Her har eldste fått vannkopper. Om det stopper der, skal det gå greit, men om vi ikke kan sende yngste i barnehagen i morgen er det litt krise med det siste, altså... Jaja, det blir vel jul uansett, men syk minstemor setter som regel en stopper for det aller meste av planer.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 12:41   #872
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Så utrolig mange små og store som er syke i jula!!
Her er også tre av fire syke men alle er såpass at man ikke trenger være sengeliggende, måtte det fortsette slik!

Her er det mannens om har piska oss andre rundt idag slik at vi har fått unna en god del klesvask; både satt på nye, fått lagt sammen haugen, fått lagt på plass en enda større haug osv. Nå skal vi straks ut å levere julekort og siste presanger pluss handle litt - så slipper det bli så mye i morgen, greit å ha noe å gjøre når det regner også; om vi får ungene ut av pysj, teppe og sofa, de koser seg med litt barnetv og pepperkaker.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 14:16   #873
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Desember er høysesong for omgangssyke og vannkopper, så jeg er ikke det minste overrasket.. Det bare passer så utrolig dårlig, vi har utsatt og utsatt juleforberedelser fordi vi har jobbet mye, og skulle ta et ordentlig skippertak disse to siste dagene... Men akk.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 14:27   #874
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Her vi er nå er det ikke noe julestress. Bare kos og ro. Gutta står slalom i dag, jeg er alene hjemme og bedriver yoga. Juleyoga. Vi hadde tidenes beste julefeiring i fjor i en leilighet på Trysil, jeg tror denne kommer til å toppe forrige året. Helt fantastisk å bare være oss fire.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 14:45   #875
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Huff, det er synd at så mange er syke så nært jul. God bedring til alle sammen.

Alle våre tre hadde vannkopper i pinse-/17.mai-helgen i fjor. Så det er heldigvis overstått. De var friske og fine alle tre så det hadde forsåvidt neppe utgjort noen forskjell om de hadde blitt syke i julen, annet enn at de da selvsagt ikke kunne vært med ut på handleturer og slikt så det hadde vært litt upraktisk, men ingen krise.
Foreløpig ingen omgangssyke, og med tanke på at ingen skal på jobb/SFO noe mer nå tviler jeg sterkt på at vi blir smittet. I fjor hadde jeg og barna omgangssyke rett før storebrors bursdag 1. desember, så litt slitsomt med bursdagsforberedelser, men i god tid før jul i det minste.

Her er det bare kos og hygge. Vi sov lenge i dag og slappet av i senga. Vi var ikke oppe før 10 og det var deilig. Sen frokost, og nå tok mannen alle tre barna med på aking (jeg hadde regnet med å ha lillesøster her, men hun ville så gjerne være med at han tok henne også). Jeg har satt deig til bordstabelbakkels som skal hvile en time i kjøleskap så da skal jeg strikke litt på adventsskjerfet og slappe av med pusekatt på fanget og total ro i huset. Rett og slett litt egenpleie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 22:43   #876
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Det høres nydelig ut, Myria! Har dere snø altså?

Rundstykker bakt, noen er frosset ned også. Hadde planer om å bake flere i morgen, men fryseren er full, så det utgår tror jeg.

I morgen kjøpes juletre. Mulig det og skal bakes flere pepperkaker, vi har spist opp de fleste allerede.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 23:11   #877
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

God bedring til alle syke.

Etter all baking og fiksing er nå siste post på programmet gjennomført, jeg har bakt Stollen. Så er benkene på kjøkkenet oljet og er blitt fine igjen.

I morgen blir det handling, stryking av duker og pussing av sølv.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 23:27   #878
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Forkjølelse til tross, er alt i rute nå. Vi har rundvasket og delt rom mellom oss i helga. Kjøkkenet tok vi tidligere, da det var mest pes. Siden vi ikke rundvasker ellers i året, så er dette tidspunktet for oss. Rydder, kaster og vasker. Har småstartet litt pynting, men resten kommer lillejulaften. Pepperkakehuset ble pyntet i går, og dufter så godt i stua. I morgen er det handling av mat, og så er det bare å gå jula i møte. Gleder meg til å kjenne roen komme sigende.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-14, 23:32   #879
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg tror jeg er ferdig. Med alle gaveinnkjøp i alle fall. Må pakke dem inn - og da ser jeg nok hva som mangler. Har vært et maraton i helga for å bli ferdig med alt til ungene kom hjem. Og da var det veldig sårt å si nei da frøkna ringte i morges og ville hjem. Jeg MÅTTE bare få unna det siste, selv om man kan undre seg over hvor mye det egentlig er man MÅ. Egentlig er det ingenting man må mer enn å være sammen med syke barn. Men jeg fikk henta henne hjem litt før endt samvær.

Så nå sitter vi hjemme og lurer på når vi får komme på julefeiring. Jeg skal egentlig jobbe i morgen, men har ei snuppe som ligger og vrir seg av kvalme i søvne. Hun har ikke spydd på et døgn, men det kommer rikelig på den andre måten. Jeg skal jobbe litt i morgen for å lette situasjonen litt for de som er igjen på jobb, og fordi jeg regner med at snuppa sover til jeg kommer hjem igjen. Egentlig skulle vi reist i morgen etter jobb, men det utgår. Har hørt rykter om lille julaften eller julaften - litt etter når vi blir symptomfrie.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 02:43   #880
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Skal vi se... Her mangler gaver til 4 stk. besteforeldre, til alle søsken med familie (minus ene søstera til mannen og hennes familie) og fra guttene til guttene og fra guttene til oss foreldre (det er kjempeviktig å få mange gaver mener mannen).

Julevasken tar vaskehjelpen seg av i morgen. Jeg har brukt dagen i dag på å skrubbe kjøkkenet og forsøke å komme et stykke ned i kleshaugen.

Kaker? Vi bakte pepperkaker hos mamma og pappa forrige helg.

Jeg har lagd handleliste, da.

Ja, og så henger julegardinene oppe. Det har de gjort siden julen i fjor...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no