Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-14, 19:16   #1
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Ja, slik er det hos oss.

Historien bak krangelen;
Mannen er vant til et hjem med tonnevis av julepynt, både på juletreet og i hjemmet generelt.

Jeg er vant til julepynt i moderate mengder,både på juletreet og i hjemmet generelt.

Saken er:
Mannen vil fortsette slik han er vant til hjemme hos seg og jeg ønsker at vi kanskje tar det litt rolig med pynten.

Og det resulterer i at vi er uenig hvert eneste år om hvordan vi pynter og mannen surker og vil ikke pynte noe.


Jeg ønsker at vi skal bruke rød og gull som farger på juletreet, mens mannen vil ha julepynt bonanza med farger i alle slag, glitter, flagg og fjas.


Bare en liten utblåsning.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 19:17   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Her i huset diskuteres hva som er finest av utendørsbelysning. Hvite vanlige lys, eller lys i alle mulige blinkende farger.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 19:21   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Dere får finne et kompromiss da. Kan dere bestemme pynten annethvert år?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 19:24   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Skjønner ikke at du gidder å krangle om det egentlig. Jeg ville stilt som kriterium at han ryddet vekk og ordnet alt siden det var han som ville ha all pynten. Da hadde jeg sluppet unna å pynte i det hele tatt. :win win:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 19:44   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Jeg har løsningen.

Dere skiller dere, du beholder den pene pynten, og du pakker alt du ikke vil ha og gir det til ham. Been there, done that - today, actually.

Jeg sier ikke at det er en løsning uten enkelte bivirkninger, men det er en løsning, altså.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 19:56   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Skjønner ikke at du gidder å krangle om det egentlig. Jeg ville stilt som kriterium at han ryddet vekk og ordnet alt siden det var han som ville ha all pynten. Da hadde jeg sluppet unna å pynte i det hele tatt. :win win:

Enig, så lenge han hadde satt opp alt og ryddet opp alt, så greit for meg.

(..men egentlig er det litt vanskelig å sette seg inn i den der for meg altså. Jeg gjør hva jeg vil, så lenge jeg setter opp og rydder opp etterpå.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:01   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Meget fremmed. Mannen min gir nok litt bæng i pyntingen. Han liker at det blir jul og sånn, men lar pyntingen være opp til meg og ungene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:06   #8
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Tror jeg går for en "drit i pyntingen" holdning, gidder ikke å ta opp kampen.
I morgen kjøper de visst nok enda mer pynt i slags farger.


Lovely.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:10   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Skjønner ikke at du gidder å krangle om det egentlig. Jeg ville stilt som kriterium at han ryddet vekk og ordnet alt siden det var han som ville ha all pynten. Da hadde jeg sluppet unna å pynte i det hele tatt. :win win:

Sier ikke mere. Nå er jeg singel, men når jeg var gift, så var det samma for meg hva mannen gjorde.

Nå er det sånn at dersom vi skal ha juletre så må ungene pynte det, jeg strekker meg til å sette det opp og sette på lys.Den dagen de nekter å pynte, så tror jeg ikke det blir noe juletre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:16   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Enig med frukt. Annethvert år må vel være en grei løsning.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:52   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Jeg ville ogsaa (motstridende) gaatt for annethvert aar. Jeg elsker pynting, men om mannen hadde elsket det like mye med paa en annen maate, maatte han jo faatt den gleden han, ogsaa. (Heldigvis overlater mannen min pyntingen til meg og det er saa fiiiiiint her naa. :sukker:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:54   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Skjønner ikke at du gidder å krangle om det egentlig. Jeg ville stilt som kriterium at han ryddet vekk og ordnet alt siden det var han som ville ha all pynten. Da hadde jeg sluppet unna å pynte i det hele tatt. :win win:

Samme her. Hadde ikke brydd meg om at ting ikke matchet og var helt etter min smak om dette var så viktig for han.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:55   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Vi har BLÅ lys på treet i hagen, men jeg nektet å ha blinking. Ett sted går grensen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 20:57   #14
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Hva med å la barna pynte treet?
Vårt tre ser ut som mannen dins med masse ulik pynt laget og kjøpt av flere generasjoner. Det er mange minner i det treet.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:03   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

For en teit ting å krangle om. At det for an å ha så sterke meninger om julepynt at man krangler om det, er langt utenfor min fatteevne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:03   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Vårt tre ser ut som mannen dins med masse ulik pynt laget og kjøpt av flere generasjoner. Det er mange minner i det treet.

Samme her. Jeg synes det er så utrolig koselig. Fargekoordinert eller minimalistisk julepynt er ikke noe for meg, og heldigvis er mannen enig. Vi er begge oppvokst med juletrær og julepynt preget av minner, fra flere generasjoner, laget av barna eller familien sammen, nytt, kjøpt, gammelt, hjemmelaget og i alle farger om hverandre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:04   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Jeg må innrømme at jeg synes det er fint med en mann som lar meg gjøre som jeg vil med slike ting. Men det er nok heller ikke noe jeg hadde giddet å krangle om, så hvis han hadde hatt sterke meninger og et ønske om å stå for pynting av huset, så hadde jeg nok latt ham gjøre det. Men jeg hadde nok ikke brukt mye tid og krefter på å overlesse huset med pynt, han måtte gjort det selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:21   #18
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Jeg liket mannen din.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:24   #19
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Annet hvert år hadde jeg gått for.

Her er vi ganske enige, så vi krangler ikke om julepynten

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 21:34   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den tradisjonelle julepyntkrangelen

Jeg lar mannen og ungene pynte juletreet, også pynter jeg resten. Jeg har definitivt ikke fargekoordinert julepynt, men jeg liker pynten pen og hel. På juletreet kommer alt det merkelige som ungene har laget på skolen og i barnehagen, samt alle de rare kulene etter min grandtante og fra da jeg var barn. På treet er det pyntebonanza deluxe.

Personlig mener jeg at man har gitt fra seg muligheten til stilfull julepynting i det øyeblikket man tar et juletre inn i huset, for noe mer kitch finnes knapt.

Fordelingen om at den ene pynter treet og den andre pynter resten, fungerer trolig like bra uten barn også. Annet hvert år er også en fin løsning. Det viktigste er jo at du skjønner at det ikke en en av dere som har rett i denne saken; når begge har sterke meninger om noe, må man kompromisse. Da kan ikke den ene forvente å få trumfe gjennom sitt syn aldeles.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no