Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 20:19   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Jeg skal ha ny smarttelefon og vurderer seriøst å gå over til det forfatte eplet. Til nå har jeg kjørt Android på alt, men nå begynner nysgjerrigheten på eplefolkas app store å bli plagsom. Nå har jeg en gammel SE Xperia mini pro og har vært sånn passe fornøyd. Jeg er en aktiv, men ikke avansert bruker, og jeg kommer nok for det meste til å bruke telefonen som telefon, til litt surfing, som kamera og en del til barneunderholdning. Jeg har en Galaxy tab med eget bredbånd ved siden av som jeg kommer til å bruke som mediespiller, for jeg bruker opp telefonbatteriet på null komma svisj ellers, og det er upraktisk. Dessuten ville jeg blitt gal av å kjøre alt gjennom iTunes.

Vil jeg overleve å gå over til iPhone eller velge noe annet?
Og hvilken modell burde jeg gå for?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:22   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Nå venter man til iPhone 5 kommer, også kan man avgjøre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:23   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Samsung Galaxy har visstnok det beste kameraet, i hvert fall mye bedre enn iPhone 4. Mulig den aller nyeste iPhone har like bra kamera, det aner jeg ikke. Jeg tror du blir fornøyd uansett egentlig, men selv foretrekker jeg Samsung Galaxy fremfor iPhone, både fordi den har mye større skjerm (jeg blir gal av den knøttlille iPhone-skjermen, men det er vel en vanesak) og fordi jeg ikke helt er bestevenner med det låste iTunes-greiene. Liker friheten Android gir. Jeg kunne sikkert kjøpt Mac, men når det gjelder telefon vil jeg nok holde meg til Samsung Galaxy i årene fremover.

Jeg har toern da, her er en test av den, fra i fjor. Jeg skal kjøpe 3ern når jeg får råd.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:23   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Jeg var en svoren android-tilhenger og har seriøse problemer med Apple sin politikk. Men så fikk jeg iPhone og jeg er frelst. Alt er så himla mye enklere (og dyrere). Jeg hører musikken gjennom Wimp og elsker iPhonen min. Jeg liker fremdeles ikke Apple som selskap, men telefonen er elskbar.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:25   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg hører musikken gjennom Wimp

Og det fikk du ikke til på Android?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:28   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er enklere med iPhone? Jeg hører folk si det, men skjønner det ikke. Jeg er helt ånnas på tekniske ting, men har aldri strevd med telefonen min, men kanskje Galaxyen er ganske enkel i forhold til andre androids? Min mann har HTC og den får jeg ikke helt til. Samsungen er jo i en klasse for seg da, og ganske lik iPhone i oppsett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:31   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Den er enklere som i færre valgmuligheter, men jeg kan ikke helt skjønne at den skal være enklere i bruk?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:31   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og det fikk du ikke til på Android?

Joda, men det var bare for å illustrere at man trenger ikke kjøre musikken gjennom iTunes

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:34   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den er enklere som i færre valgmuligheter, men jeg kan ikke helt skjønne at den skal være enklere i bruk?


Det er det jeg heller ikke skjønner. Jeg har sett folk anbefale iPhone til folk som er lite tekniske av seg, fordi "den er enklere i bruk". What? Det kan jeg ikke forstå, opplys meg gjerne.
Men som sagt, kan hende det gjelder de fleste androidtelefoner og ikke Samsung Galaxy, for den er jo veldig lik iPhone uansett.
Det er liksom de to telefonene som ligger og kniver på toppen hele tiden. Så om man skal velge android, er Samsung et klokt valg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:34   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Jeg føler jeg får dekket mine Samsung-behov med pad, så S3 er ikke så interessant, syns jeg. Er utvalget apper for iPhone såpass mye bedre (særlig til barn) at det oppveier ubehaget med å måtte forholde seg til Apple-regimet?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:36   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Ja. Jeg synes det. Men derfor har jeg iPad, fordi den er bedre å spille på. Jeg ville heller valgt (og har valgt) iPad + Android enn Android-brett + iPhone, men om du alt har Android-brett er jo det vanskelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:41   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

For meg var det utslagsgivende å kunne sette inn minnekort, Input. Pluss at det var billigere. Paden har jeg nemlig kjøpt selv, telefonen er det jobben som skal betale.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:45   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Du blir nok fornøyd uansett. Androidene varierer jo mer enn iphone og har mer muligheter for ulike oppsett og å gjøre ting selv mens iphonen er mer sånn som du får den og sånn er den, men det fungerer til gjengjeld veldig bra. Er du bar vanlig bruker blir du nok fornøyd uansett android eller iphone. Utvalget apper er godt til begge, men det er nok noe mer til småbarn for iphone.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:46   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Har iPhone og skal ha ny iPhone. Mannen har hatt HTC og Samsung. iPhone forstod jeg umiddelbart. Hans telefoner knotet jeg grasat på. Jeg vil ikke bruke tid på å lære meg ting, - jeg vil bare bruke. Jeg behøver ikke absolutt alle muligheter. Jeg vil bare ha det lett. Jeg har Spotify premium på den. Ellers lages det jo flere apps til den, og vi får de samme spillene på den og iPadene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 22:37   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja. Jeg synes det. Men derfor har jeg iPad, fordi den er bedre å spille på. Jeg ville heller valgt (og har valgt) iPad + Android enn Android-brett + iPhone, men om du alt har Android-brett er jo det vanskelig.

Her er jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 22:38   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Jeg har android, er fornøyd, men må ha ny.

Ja, for altså, nå kan den ikke spille WF mer. Ytterste cm av skjermen omtrent er ikke trykkfølsom lenger, derved får jeg ikke trykke på "spill". (Og derved tapte jeg alle kampene mine i whol fordi de utgikk på tid i kveld) Jeg kan ikke sende sms heller, for send-knappen befinner seg i den ytterste kanten på andre siden, som også viser seg å være lite følsom. Teknisk sett kan man snu mobilen og få sms-bildet til å flytte på seg (funker ikke med wf) men det treffer likevel ikke heldig. Ja, og "angre"/tilbake-knappen og googleknappen.... Ja, det er ikke knapper, men...

Ifølge min mann har jeg en eneste oppgave i morgen, og det er å kjøpe meg ny mobil. Jeg svarte at da har han en oppgave i kveld og det er å hjelpe meg å finne ut hvilken.

Jeg må ha ny mobil. Jeg er fornøyd med min android jeg, og google play. Iphone sin app store savner jeg i liten grad, vi har ipad. Men jeg vet ikke? Nå har selv mamma fått seg iphone (mest fordi pappa har det som privat jobbtelefon, så når hun trengte ny kom han til hun kunne få en som var lik hans, så kunne han hjelpe henne om hun sto fast)

Hva vil jeg ha? Ikke *vente på iphone 5* i alle fall, jeg skal ha ny telefon NÅ.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 23:01   #17
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Har hatt symbian, har windows, sambo har android min neste telefon blir iphone

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 23:06   #18
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Samsung Galaxy S3 ingen over ingen ved siden!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 23:30   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

Dere som skriver dere har android, hvilken telefon har dere da? Det er jo ikke sånn "android og iPhone" (på en måte). Det finnes jo ganske mange forskjellige Androidtelefoner, noen er elendige mens andre er bra. Samsung er jo i toppsjiktet og har ruvet godt over iPhone i mange tester. Kommer an på hva man er ute etter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 23:38   #20
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: iPhone vs Android, hva bør jeg velge?

HTS sense her

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no