Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 22:50   #21
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Trist. Forferdelig trist. Og en sterk dokumentar.

Sitter igjen med følelsen av hvorfor? Hva er sjarmen med å bestige et fjell hvor 25% ikke overlever? Hva er naturopplevelsen ved å ha basecamp ed siden av benrester fra omkomne? Det fatter jeg bare ikke. Og nå skal hun vite at det nå vil være hennes elskede som kan ligge partert et sted der på fjellet mens andre klatrere kommer og filmer hans ødelagte kropp. Fatter ikke at det er noe som appelerer ved det altså. Og Bae sa det jo selv, en slik lyst kan ikke forsvares.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:57   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jarle Trås ekspedisjon var ren idioti, ja. Jeg er ikke like enig i at det gjelder Sko/Baes ekspedisjon, selv om utkommet var tragisk.

Signerer! De virket veldig opptatt av sikkerhet. Men hvorfor K2, med den dårlige statistikken ??? Men det vil nok ikke vi forstå....virket ikke som hun helt forsto det selv heller..........Tragisk...ren og skjær flaks avgjorde hvem som skulle komme ned levende fra fjellet....


Sist redigert av Liljekonvall : 30-09-09 kl 23:08.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 07:42   #23
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Noen som vet om det går i reprise?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 08:09   #24
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Det fasinerer meg ikke, slike turer altså. Men er jo tragisk når slikt skjer. Jeg så dokumentaren, og av en eller annen grunn så ble jeg ikke grepet. Mulig det er meg som er totalt sliten om dagen. Sannsynligvis. OG jeg er ikke så glad i Dokument 2 heller.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 08:20   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Jeg kan aldri forstå det, men de fleste som driver med slikt, går vel inn i det med åpne øyne? De er vel klar over risikoen de utsetter seg for, og Cecilie Skog sier at hun fikk kommentarer "som "Det måtte du jo være forberedt på at kunne skje" etter at det var kjent at mannen hadde omkommet. Hun sier at slike ting kan man aldri forberede seg på, og det tror jeg nok stemmer ganske godt, ikke når det kommer til stykket nei.

Jeg klarer egentlig ikke å legge det helt store engasjementet på bordet når det kommer til slike ekstremtyper. Og tenker egentlig bare når slike ulykker skjer, at ja ja, sånn kan det gå.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:19   #26
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Signerer! De virket veldig opptatt av sikkerhet. Men hvorfor K2, med den dårlige statistikken ???

- Because it's there.

Jeg var en gang på et foredrag med Reinhold Messner, som var den første som klatret Everest alene, uten ekstra oksygen, og som har vært på alle 8000-metertoppene i verden. Han ble selvfølgelig spurt om hvorfor i all verden han driver med dette, og da svarte han omtrent det.

Etter at han slapp opp for høye fjell, har han drevet med sånne ting som å krysse Antarktis og Gobiørkenen. Definitivt en fascinerende person, og med sterke meninger om "Everest-turisme" og forsøpling.

(For øvrig leste jeg nettopp Hjalmar Johansens "Med Nansen mot Nordpolen". Det var ekspedisjonen sin, det! Ousland og Kagge og de andre "tøffe" gutta kan bare gå hjem og legge seg...)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:39   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det fasinerer meg ikke, slike turer altså. Men er jo tragisk når slikt skjer. Jeg så dokumentaren, og av en eller annen grunn så ble jeg ikke grepet. Mulig det er meg som er totalt sliten om dagen. Sannsynligvis. OG jeg er ikke så glad i Dokument 2 heller.



Jeg synes det er på den ene siden helt greit at folk som Rolf Bae og Cecilie Skog lever ut livet de ønsker, og de er jo heller ikke av de mest egoistisk-ekstreme de altså. Et eller annet sted gjør vi alle en vurdering for at ting som vi liker er verdt risikoen, de har en annen grense, ser jeg det som.

Dokument 2 liker jeg rett og slett ikke, det er ofte svært subjektive filmer som knapt kan kalles dokumentar, og når folk leser at det heter dokumentar så tror de at disse filmene på en eller annen måte representerer en objektiv sannhet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:51   #28
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

En sterk dokumentar.
På starten så tenkte jeg "hvorfor?". Etterpå så tenker jeg mer at de hadde bare uflaks, og tok jo ingen feile avgjørelser, annet enn å dra dit i utgangspunktet. De virket fornuftige og dyktige. Det blir noe annet enn de som absolutt skal opp, selv om været er for dårlig. Så jeg aksepterer at noen vil gjøre det. Forstår det tildels.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:29   #29
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Hadde ikke Skog og Bae riktig utstyr på K2? Eller er det Jarle Trå du sikter til?


Jeg synes absolutt at et slikt friluftsliv er et fascinerende livsvalg. Mye av det appelerer til meg, men overhodet ikke den delen som innebærer klatring på fjelltopper med så høy dødstatistikk. Kryssing av Korsika på langs derimot, som Bae har gjort, og en timeout med familien i et par måneder i villmarka på Nordkallotten høres herlig og utfordrende ut.


Jeg siktet ikke til noen.
Skrev bare generelt nå jeg.
Beklager om jeg ikke gjorde meg riktig forstått.

Jeg vet bare at enkelte har prøvd å klarte opp fjell uten skikkelig utstyr, men siktet ikke til noen direkte i denne tråden.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:43   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det fasinerer meg ikke, slike turer altså. Men er jo tragisk når slikt skjer. Jeg så dokumentaren, og av en eller annen grunn så ble jeg ikke grepet. Mulig det er meg som er totalt sliten om dagen. Sannsynligvis. OG jeg er ikke så glad i Dokument 2 heller.

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, selv om jeg forsåvidt var spent på historien og hva denne damen hadde å berette. Jeg sliter virkelig med Tonje Steinsland som for meg framstår som Siv Stubsveen om natta 2. Med myk, sensuell og overdrevent empatisk stemme. Jeg føler at jeg enten må fnise eller himle når hun åpner munn. Enda jeg er sosionom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 16:46   #31
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg siktet ikke til noen.
Skrev bare generelt nå jeg.
Beklager om jeg ikke gjorde meg riktig forstått.

Jeg vet bare at enkelte har prøvd å klarte opp fjell uten skikkelig utstyr, men siktet ikke til noen direkte i denne tråden.

Alt i orden.

Jeg leste et inervju med faren til Rolf Bae på TV2s nettsider.

Sitat:

Jacob Bae var innforstått med at sønnens spesielle forhold til naturen ikke alltid lot seg forklare.
– For deg og for meg og for de aller fleste, er det uforståelig at mennesker skal utsette seg selv for risiko. Du har et liv, og du har det en gang, sier han. For Rolf Baes foreldre var sønnens liv noe han hadde valgt selv og som de måtte respektere. Like fullt synes de det er trist at sønnen ikke skulle få oppleve det største i livet.

– Det som gjør meg trist er at Rolf ikke får lov å oppleve det som er det største og det viktigste i livet. Det er når han nettopp hadde giftet seg og funnet sin kjære Cecilie, etter hvert kanskje fått barn og kommet i den fasen i livet, som jo er det største man kan oppleve. Noe som går langt utenfor både K2 og Everest og Nordpolen og Sydpolen til sammen. Det er veldig trist at Rolf ikke skulle få lov til å oppleve det. Men sint? Nei. Dette var Rolf sitt valg og sånn måtte det være.

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde tenkt hvis noen av mine barn hadde valgt å leve under slik risiko. Søren ikke lett å sitte hjemme og respektere en slik livstil når du er redd, men man har kanskje ikke noe valg?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 17:04   #32
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dokument 2 liker jeg rett og slett ikke, det er ofte svært subjektive filmer som knapt kan kalles dokumentar, og når folk leser at det heter dokumentar så tror de at disse filmene på en eller annen måte representerer en objektiv sannhet.

Ein dokumentar treng ikkje vere/skal ikkje vere ei objektiv sanning. Ein dokumentar er ei historie frå verkelegheita, verken meir eller mindre. :flisespikkar:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:28   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Eg er enig med Irma med tanke på Tonje Steinsland. Dokumentar 2 er for meg litt too much.

Når det gjeld dokumentaren vart eg ikkje berørt. Eg blei ikkje fascinert. Eg kan ver empatisk i forhold til tapet men for meg er det ubegripelig at nokon går inn i dette med vidåpne aue.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 00:09   #34
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

På starten så tenkte jeg "hvorfor?". Etterpå så tenker jeg mer at de hadde bare uflaks, og tok jo ingen feile avgjørelser, annet enn å dra dit i utgangspunktet.

Seier venter den, som har alt i orden
- held kalder man det.
Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at
ta de nødvendige forholdsregler i tide.
- uheld kaldes det.
(Roald Amundsen)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:20   #35
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Seier venter den, som har alt i orden
- held kalder man det.
Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at
ta de nødvendige forholdsregler i tide.
- uheld kaldes det.
(Roald Amundsen)

Amundsen hadde nok rett.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:50   #36
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Noen som vet om det går i reprise?

Jeg mener jeg leste noe med lørdag formiddag et sted?


Jeg ser at jeg blir over gjennomsnittet følelsesmessig revet med av denne historien. Og i tillegg har jeg sansen for Tonje Steinsland.

Jeg tror jeg har en indre drøm om å leve et liv i telt med mannen. Når vi drømmer om litt alenetid så er det ofte fjellturer, og opplevelser på tur bare han og jeg som lokker, og som jeg gleder meg så veldig til å få igjen om noen år. Jeg tror jeg identifiserer meg med den gleden de hadde sammen når de var på tur, og når den du elsker blir revet bort fra deg foran øynene dine så er det meningsløst vondt, uansett om det er et uforsvarlig sted du befinner deg på eller ei.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:54   #37
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cecilie Skog på Dokument 2 i kveld

Jeg skjønner trangen til å pushe grenser og jeg kan absolutt styre meg for Tonje Steinsland.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no