Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Kifs tennis-triks!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 19:00   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Ah, vitser med "tennis" og "ball":

Q: What did one tennis ball say to the other tennis ball?
A: “See you round..”

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 19:05   #22
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Er de kort-korte tennisskjørtene reservert for kvinner, eller kan menn stille i dem i konkurranser om de ville?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 19:19   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er de kort-korte tennisskjørtene reservert for kvinner, eller kan menn stille i dem i konkurranser om de ville?

Jeg vil tro det er i konflikt med ATP-reglementet:

Sitat:

Every player shall dress and present himself for play in a professional manner. Clean and customarily acceptable tennis attire as approved by the ATP shall beworn. A player who violates this section may be ordered by the Chair Umpire or Supervisor to change his attire or equipment immediately. Failure of a player to comply with such order may result in an immediate default.

Så man kan ikke stille opp i Darth Vader-kostyme for å gjøre motstanderen nervøs heller.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:36   #24
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Kjipe greier. Da blir det ikke tennis på meg likevel.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 20:37   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Jeg kunne faktisk strenge rakkerter (skrives det sånn?), før.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 21:13   #26
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Jeg trente tennis 4 ganger i uken som tenåring. 4 dager i uken hele ettermiddagen i timesvis. Helt til jeg var russ, litt slapp og sovnet på bussen på vei til trening og alt utstyret mitt ble stjålet. Da ble det plutselig veldig deilig å ikke trene 4 dager i uken. Jeg kom aldri i gang igjen.

Men nå har mellomste snuppen begynt med tennis. Eldstemann har også lyst, men vil ikke trene med de små jentene i 2.klasse.
Kanskje jeg skulle kjøpe meg en ny racket å begynne igjen? Så kunne jeg trent med begge barna selv. Hmmmm, det hadde vært noe det!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 22:00   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Tennis er suverent. Jeg er også barnetennisspiller, og jeg spilte nesten ikke noe fra jeg var 18 til jeg var 31. Det er gjerne vanskelig å finne noen å spille med, men hvis man leter litt, og er på hugget, så finner man noen. Og man må gjerne kysse noen tennisfrosker før man finner noen som er på samme (helst bedre) nivå enn seg selv. For man gidder jo ikke spille med en komplett nybegynner i lengden heller ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 22:35   #28
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Roger Federer

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 22:55   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Åh, så det er derfor du ikke vil lære meg tennis ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 23:05   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg trente tennis 4 ganger i uken som tenåring. 4 dager i uken hele ettermiddagen i timesvis. Helt til jeg var russ, litt slapp og sovnet på bussen på vei til trening og alt utstyret mitt ble stjålet. Da ble det plutselig veldig deilig å ikke trene 4 dager i uken. Jeg kom aldri i gang igjen.

Høres ut som skjebnen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:11   #31
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Åh, så det er derfor du ikke vil lære meg tennis ja.

You know it!

Neida. Men det krever litt forskjellig tilnærming å lære noen å spille tennis kontra å spille med noen på likt nivå. Det er for eksempel bare den ene varianten som har noen treningseffekt. Så jeg kan godt lære deg å spille tennis, men da må hjelpe meg å flytte pianoet mitt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:38   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sannheten hvorfor Kif liker tennis..
Jeg googlet "hansome + tennis".....


Her var det så vidt plass til to baller i shortsen/trusa :deltar og er barnslig:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:51   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Dagens tennis-fun-fact: I kveld er det Melodi Grand Prix, i Serbia. Novak Djokovic, Serbias store tennisssønn, #3 på rankingen og vinner av Australian Open 2008, skal etter eget utsagn kaste glans over åpningsseremonien idag, før han drar til Paris for å forberede seg til Roland Garros / French Open. (Det betyr ikke at jeg synes det er noen grunn til se Eurosong, altså, jeg er medlem av "Anyone But Djokovic"-klubben)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:21   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

You know it!

Neida. Men det krever litt forskjellig tilnærming å lære noen å spille tennis kontra å spille med noen på likt nivå. Det er for eksempel bare den ene varianten som har noen treningseffekt. Så jeg kan godt lære deg å spille tennis, men da må hjelpe meg å flytte pianoet mitt.

Jeg flytter gjerne pianoet ditt. Men jeg kan love deg at treningseffekten blir ganske god om du spurter etter ballene som jeg skyter over gjerdet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:30   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg flytter gjerne pianoet ditt. Men jeg kan love deg at treningseffekten blir ganske god om du spurter etter ballene som jeg skyter over gjerdet.

Good point! Game on!
Pianoet som skal flyttes:

Mulig jeg klarer det selv, altså.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:42   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Jeg har holdt i en "tennisslådings," en gang i mitt liv.

(Må jo delta på et vis jeg også. Og nei, jeg har ikke den villeste ide om hvordan "rekkert" skrives. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:44   #37
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kifs tennis-triks!

Racket

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:35   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Takk, Kif, nå har jeg kunnet lære min Tennis-spillende mann at han faktisk vant mot svigerinnen sin her om dagen fordi hun mistet en ball ut av lommen på sitt tennisskjørt (som forøvrig er som beskrevet over med integrert sykkelshorts (veldig smart når hun bøyer seg, for det er jo kort).)
Han var rent imponert over at jeg visste noe om tennis at all

Jeg var visst litt for kjapp med den der:

Sitat:

Inadvertent or Deliberate Event. A distraction occurring on-court may be ruled
inadvertent (unintentional) or ruled deliberate.
a) Inadvertent Distractions may include the following (a “Let”may be called in these
cases): a ball rolling onto the court; a ball falling out of a pocket; a hat falling off;
or a sound or exclamation from a player. Any player who created the hindrance
must be advised that the next time play is stopped by the Chair Umpire because
of that player’s similar actions, it shall result in a loss of point.

Så hvis dommeren føler at ballmistingen var med vilje, så kan man miste poeng. Poenget skal uansett spilles på nytt. I praksis så bruker man ikke denne type dømming i amatørkamper, da ligger det gjerne baller og flyter siden man ikke har ballgutten/jenter til å rydde. Hvis en ball treffer en annen ball på din side av banen taper du riktignok poenget.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:44   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Så hvis dommeren føler at ballmistingen var med vilje, så kan man miste poeng. Poenget skal uansett spilles på nytt. I praksis så bruker man ikke denne type dømming i amatørkamper, da ligger det gjerne baller og flyter siden man ikke har ballgutten/jenter til å rydde. Hvis en ball treffer en annen ball på din side av banen taper du riktignok poenget.

Jeg er nesten sikker på at "dommeren" her ville følt det
Men jeg skal rette opp infoen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:27   #40
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg er nesten sikker på at "dommeren" her ville følt det
Men jeg skal rette opp infoen.

Godt!
Men den er ikke så lett å dømme slikt, uten dommer. Hvis mannen slår en bra ball, damen mister en annen ball, damen ikke klarer å returnere ballen, damen sier "Let" for å kreve omspill av ballen, så kan hun for så vidt ha rett i det, selv om det blir "snikete". Men hvis damen var i ferd med å vinne poenget etter at hun mistet ballen, så er det grei skuring for mannen å kreve en "Let". (Og da mister hun forsåvidt poenget). Juniortennis med hormonelle spillere og overivrige foreldre blir fort en følelsesladet affære.

Det viktigste igrunnen dette prinsippet:

Sitat:

Care must be exercised to ensure rulings do not result in providing a player(s) with two opportunities to win a point.

Altså: ENTEN må man spille på ballen, ELLER så må man avbryte spillet midt i poenget og kreve omspill. Det hender faktisk at man ser denne problemstillingen i praksis i proff-turneringer. Hoveddommer må bruke skjønn for å avgjøre om spilleren skal ansees å ha prøvd å returnere (og dermed godtatt dømmingen), eller om spilleren var ute tidlig nok med protesten.

Tennis er en gentlemanssport, og de mest populære spillerne er derfor også de som opptrer galant på banen, ikke driver med snikete triks for å stjele poeng, og de som uoppfordret gir fra seg poeng ved å rette opp feil dømming.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no