Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klokinger på nett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 14:40   #1
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Klokinger på nett

Det er lørdag. Man surfer litt på nett. Man leser litt. Og plutselig får man lyst til å rope ut en kjærlighetserklæring til en skribent i en blogg eller i en avis. Risikoen for at vedkommendes kjæreste vil stå på døra di med et balltre blir plutselig en sjanse man er villig til å ta i all iveren som bobler over etter å ha lest noe som nesten fortjener stående applaus.

Ja, det er mulig det bare er meg som har det sånn. Kanskje jeg er rar. Jeg kan leve med det. Ja, med mindre kjæresten med balltreet mister litt for mange hemninger, da.

I dag leste jeg at Høybråten er bekymret for antall unge uføre i dag. Den saken linket videre til en nyhetssak som handler om en eksplosiv økning i antall unge uføre. Man er med andre ord ute med tallmagien sin igjen. Og noen, nærmere bestemt SVs Karin Andersen, har vært så frekke at de påstår at det at vi tar vare på de som faller utenfor på grunn av uførhet er vårt samfunns adelsmerke. Hvordan våger hun?! *skingrestemme*

Kommentarfeltene er som vanlig fyllt av både klokskap, liveserfaringer og ren idioti. Det samme gjelder bloggene som har kommentert temaet.

Men innimellom så finner man gull. Og det gjorde jeg virkelig i dag.

Så dagens kjærlighetserklæring går til
Laila G. Aamodt for denne kronikken
og
Hjorthen, som er en stor løgner når han påstår at han uttaler seg om ting han ikke har greie på, for dette blogginnlegget

Jeg håper flest mulig leser det de skriver. Dette er gull. Virkelig. Og det er forfriskende med litt reell kunnskap og medmenneskelighet i diskusjonen rundt et tema som i altfor stor grad er preget av bullshit i både rølpete og “finspråklig” form.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 15:06   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klokinger på nett

Nå har jeg foreløpig bare lest deler av kronikken, men den var utrolig bra.

Man kan fort havne utenfor. Uheldige omstendigheter kan sette en i ett slikt uføre. Det er alltid noen som vil prøve å utnytte systemet, men de langt fleste vil jeg tro ønsker å komme tilbake i jobb om de kan. Trygd er ikke mye å bygge fremtida si på. Dårlig med lønnsøkning der.... og avansementsmuligheter.. Mange mennesker ser ned på de som havner i trygdesystemet. Det er definitivt ingen lønnsadel. Hvor Karin Andersen har det fra vet ikke jeg, men hvis hun har sagt noe sånt da må jeg si jeg blir skuffet over henne.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:28   #3
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klokinger på nett

Tusen takk, kie - dette var virkelig gull. Reflekterte og tankevekkende tekster.

Jessica; Karin Andersen mente nok heller at det er et adelsmerke for vårt samfunn at vi har ordninger som tar vare på dem som ikke klarer å forsørge seg selv. Dette var det hun uttalte til Dagbladet:

Sitat:

- Jeg er dritlei av at man ser på uføretrygd som et problem. Denne ordningen hindrer massiv fattigdom i Norge. Uføretrygd er velferdsamfunnets adelsmerke.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:13   #4
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klokinger på nett

Man kan si mye om SV'ere og politikere generelt - men jeg tror man skal være forsiktig med å henge ut Karin Andersen for å ikke ta trygdeproblematikken på alvor.

Hun er en av de som jobber mest for at vi skal ta vare på de som faller utenfor i samfunnet vårt. Hun mener ikke at vi skal "bare gi de trygd" for all framtid, men hun har kontakt med såpass mange som har fallt utenom og som virkelig trenger trygdeordninger - at hun vil ikke være med i hylekoret rundt hvordan "uføretrygdede misbruker trygdeordningene".

\

  Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 16:24   #5
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klokinger på nett

Jepp. Det hender jo noen ganger at man kommer over noe så bra at man må dele. Jeg synes det er så deilig å lese fornuft midt blant alle tabloide fremstillinger man finner om f.eks. uføre.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no