Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sendte ungen til stengt barnehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 11:58   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jo, men mannen din snudde og tok dem med på jobb da han oppdaget at barnehagen var stengt.
I dette tilfellet er det snakk om en treåring.
Treåringer setter man ikke bare fra seg sånn, ikke min treåring i alle fall.
Jeg synes ikke så små barn skal bare følges til barnehagen av eldre søsken uten noen form for oppfølging heller, jeg.

Definere hva man mener med eldre søsken da kanskje? I barnehagen var det ei som ble fulgt til barnehagen av søsteren på 14 år. Jeg klarer ikke helt å se det uansvarlige i det .

Sender man ungen helt alene i barnehagen (feks om man bor i nabohuset, også eksempel fra vår barnehage), så bør man være rimelig sikker på at den er åpen før man drar på jobb. Enig i det. Men de jeg kjenner til stod i vinduet og fulgte ungen med blikket. Og ungen syntes det var kanonstas å få gå alene

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:59   #22
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe? Det gjør ihvertfall ikke vi, og en gang hadde vi glemt planleggingsdag så mannen måtte bare snu og ta dem med på jobb.
I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.

Jeg synes ikke det høres spesielt ansvarlig ut. I vår barnehage må det være en ansvarlig voksen som henter og bringer til barnehagen. En forutsetning må jo være at barnet blir fulgt helt inn og at man forsikrer seg om at barnet er i trygge hender, hvilket ikke var tilfelle i denne situasjonen.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:03   #23
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Definere hva man mener med eldre søsken da kanskje? I barnehagen var det ei som ble fulgt til barnehagen av søsteren på 14 år. Jeg klarer ikke helt å se det uansvarlige i det .

Sender man ungen helt alene i barnehagen (feks om man bor i nabohuset, også eksempel fra vår barnehage), så bør man være rimelig sikker på at den er åpen før man drar på jobb. Enig i det. Men de jeg kjenner til stod i vinduet og fulgte ungen med blikket. Og ungen syntes det var kanonstas å få gå alene

Nei, men da bør det, som Anda skrev, også instrueres i hva man gjør om det ikke er noen der.
En 14-åring klarer helt fint å ta seg av småsøsken, jeg er enig i det.
Det andre du referer til, kommenterte jeg ikke i det hele tatt, det høres da ganske ryddig ut.
Jeg snakker om denne aktuelle saken, jeg.

Når det er sagt, så er det jo bare en liten del av historien man får i slike korte nyhetssaker.
Det kan jo faktisk se ut som om et eldre søsken tok barnet med seg hjem igjen, og da er det jo forsåvidt ikke noe problem.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:05   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når det er sagt, så er det jo bare en liten del av historien man får i slike korte nyhetssaker.
Det kan jo faktisk se ut som om et eldre søsken tok barnet med seg hjem igjen, og da er det jo faktisk flott.

Enig med du

Satt litt igjen med følelsen av at avisen hadde lagt sak av ingening. Kanskje det var derfor politiet sa at de ikke syntes det var uansvarlig? Fordi de hadde hele blidet, og ikke bare det avisen følte for å dele med oss for å lage en overskrift....

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:06   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Trodde de fleste følgte barna sine inn til barnehagen jeg da.

Ja, det gjorde vel i grunnen jeg også.

Hvis politiet rakk å få inn en melding om at barnet var alene, må det vel ha vært der en stund. Ikke bare noen få minutter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:19   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

La oss stadfeste at ungen var fem år, og ikke tre.
Sitat fra den svært korte artikkelen:
Vi har fått melding om at barnet var innenfor porten på barnehagen. Barnet skal etter hvert ha forlatt barnehagen sammen med et søsken, sier operasjonsleder Ellen Ulvin i Oslo politidistrikt til iOslo.no.
Etter en stund fikk politiet bekreftet at barnet hadde gått hjem igjen.
- Etter det vi vet var det ikke snakk om så fryktelig mange minutter før barnet gikk hjem, sier Ulvin.

Sånn jeg leser det, så kan situasjonen ha vært at en nabo var svært rask til å ringe fordi man så et eller to barn svinse rundt utenfor barnehagen som var stengt. Og at barnet og søskenet som fulgte gikk hjem etter noen minutter da de skjønte at det ikke var oppe. Jeg ser fortsatt ikke helt det uansvarlige, men for min del så synes jeg det er greit at en flink storebror eller storesøster oppi klassene på barneskolen kan følge på en kort og oversiktelig vei.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:22   #27
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det sto da en femåring? Kanskje barnet ble fulgt av eldre søsken som skulle på skolen. Det sto jo at det ikke var snakk om mer enn noen minutter, og at barnet ble fulgt hjem av søsken. Sannsynligvis bodde de rett i nærheten.
Det trenger liksom ikke være snakk om at en mor eller far har slengt ungen ut fra bilen utenfor barnehagen og stukket av uten å sjekket.

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

La oss stadfeste at ungen var fem år, og ikke tre.
Sitat fra den svært korte artikkelen:
Vi har fått melding om at barnet var innenfor porten på barnehagen. Barnet skal etter hvert ha forlatt barnehagen sammen med et søsken, sier operasjonsleder Ellen Ulvin i Oslo politidistrikt til iOslo.no.
Etter en stund fikk politiet bekreftet at barnet hadde gått hjem igjen.
- Etter det vi vet var det ikke snakk om så fryktelig mange minutter før barnet gikk hjem, sier Ulvin.

Sånn jeg leser det, så kan situasjonen ha vært at en nabo var svært rask til å ringe fordi man så et eller to barn svinse rundt utenfor barnehagen som var stengt. Og at barnet og søskenet som fulgte gikk hjem etter noen minutter da de skjønte at det ikke var oppe. Jeg ser fortsatt ikke helt det uansvarlige, men for min del så synes jeg det er greit at en flink storebror eller storesøster oppi klassene på barneskolen kan følge på en kort og oversiktelig vei.

Jeg er helt enig med Lykkeliten.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:24   #28
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg følger alltid vårt barn til barnehagen, men jeg har registrert at det er flere barn som blir fulgt av eldre søsken. Jeg synes ikke det er uansvarlig.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:28   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Dette drømte jeg om en gang. At jeg satt på jobben og kom på at det var planleggingsdag, og at jeg bare hadde sluppet av Vesla ved porten om morgenen.

Merkelig drøm. Jeg følger alltid jenta mi helt inn og snakker med noen voksne før jeg drar. Men jeg syns ikke det er graverende at barnet i denne saken gikk hjem samen med et søsken. Slett ikke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:28   #30
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Det er mulig det ikke er uansvarlig å sende femåringer alene til barnehagen, men om jeg skulle gjort det ville jeg ringt barnehagen først for å si i fra at h*n var på vei. Ville ikke følt meg trygg dersom ingen kom til å savne barnet mitt dersom h*n ikke kom. :hønemor:


Planleggingsdager har jeg forøvrig glemt flere av. : også surremor:

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:41   #31
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Var dette noe å skrive om i avisen??

Her er det altfor mye vi ikke vet til å lage oss et bilde av hva som skjedde.


Men på generelt grunnlag, så mener jeg at alle barnehage barn bør følges inn i barnehagen! bor man i nabohuset og ser at barnet går inn og alt er OK, så er ikke det uansvarlig. Men man må forsikre seg på en eller annen måte at barnet er kommet trygt frem.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:42   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg fulgte ofte lillebroren min til barnehagen når han var 3 og jeg 12. Trillet han i vogn den kilometeren bort. Kledde av han, tok på tøffler og fulgte han ned.

Hvorfor skal dette være uansvarlig? Nå bodde ikke vi mitt i sentrum, men heller landlig til. Ser ikke problemet i hele tatt.

Vil tro det er noe sånt som har skjedd her og.

Og selvfølgelig ville jeg tatt med min bror hjem igjen om det ikke var noen i barnehagen. Men jeg hadde nok kommet for seint på skolen

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:45   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg fulgte ofte lillebroren min til barnehagen når han var 3 og jeg 12. Trillet han i vogn den kilometeren bort. Kledde av han, tok på tøffler og fulgte han ned.

Hvorfor skal dette være uansvarlig? Nå bodde ikke vi mitt i sentrum, men heller landlig til. Ser ikke problemet i hele tatt.

Vil tro det er noe sånt som har skjedd her og.

Og selvfølgelig ville jeg tatt med min bror hjem igjen om det ikke var noen i barnehagen. Men jeg hadde nok kommet for seint på skolen

Nettopp, da er det storebror-eller søster som hadde ansvaret, ikke at ungen gikk alene uten at noen fulgte opp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:52   #34
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Det er helt greit å glemme en planleggingsdag, men å forlate en unge ved grinda er ikke greit, uansett hvem som leverer. Barnet skal registreres ved ankomst og når det drar hjem. Tenk hvilke avisoppslag man kan risikere å få dersom barn som ikke er blitt registrert i barnehagen plutselig kommer bort?

Jeg synes ikke at folk med dårlige rutiner skal flyte på gode naboer og oppmerksomme folk ellers.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:53   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Det er helt greit å glemme en planleggingsdag, men å forlate en unge ved grinda er ikke greit, uansett hvem som leverer. Barnet skal registreres ved ankomst og når det drar hjem. Tenk hvilke avisoppslag man kan risikere å få dersom barn som ikke er blitt registrert i barnehagen plutselig kommer bort?

Jeg synes ikke at folk med dårlige rutiner skal flyte på gode naboer og oppmerksomme folk ellers.

Det virker da ikke som det var det som skjedde her.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:57   #36
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Har ikke barnet blitt forlatt i en stengt barnehage allikevel?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 13:04   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Har ikke barnet blitt forlatt i en stengt barnehage allikevel?

Utifra artikkelen var barnet sammen søsken som fulgte barnet hjem igjen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 13:08   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

For en ikke-sak!

Politiet aner jo ikke hva som har skjedd her! Kanskje 5-åringen stod og hang mens søskenet sjekket hva de skulle gjøre?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 13:22   #39
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg synes ikke så små barn skal bare følges til barnehagen av eldre søsken uten noen form for oppfølging heller, jeg.

Da må jeg bare innrømme at jeg er en uansvarlig mor ifg noens definisjoner (kommer NM-politiet inn her og arresterer meg da? )
Jeg har to 3-åringer. Jeg kan ikke huske at de har blitt levert i barnehagen av noen andre enn meg eller mannen noen gang, men de har blitt hentet av storesøsknene sine. De er da hhv 8 og 11 år. 8-åringen går aldri alene, men 11-åringen har hentet dem alene. Noen ganger spør de om å få hente dem, fordi de synes det er gøy, andre ganger har de hentet dem hvis jeg er i tidsnød. Vi bor ca 5 minutters gange på gangvei/sti fra barnehagen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 13:28   #40
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Da må jeg bare innrømme at jeg er en uansvarlig mor ifg noens definisjoner (kommer NM-politiet inn her og arresterer meg da? )
Jeg har to 3-åringer. Jeg kan ikke huske at de har blitt levert i barnehagen av noen andre enn meg eller mannen noen gang, men de har blitt hentet av storesøsknene sine. De er da hhv 8 og 11 år. 8-åringen går aldri alene, men 11-åringen har hentet dem alene. Noen ganger spør de om å få hente dem, fordi de synes det er gøy, andre ganger har de hentet dem hvis jeg er i tidsnød. Vi bor ca 5 minutters gange på gangvei/sti fra barnehagen.

Jo, men det synes jeg sorterer under en litt annen kategori: Det er fem minutters gange fra barnehagen og hjem, og de vet at noen er hjemme når de kommer.
Er det beskjeder fra barnehagen og hjem, regner jeg med at de eldste forteller deg det, eller at du ringer barnehagen for å sjekke det.
Jeg synes ikke det høres ansvarsløst ut heller.


Det er noe helt annet enn å sende treåringen avgårde med eldre søsken uten å ha regler på hva som skjer om det ikke er noen i barnehagen eller noen form for sjekk på om leveringen gikk som den skulle.
Sånn når man tar utgangspunkt i den tenkte situasjonen - nå har vi jo allerede slått fast at det sannsynligvis ikke var tilfellet her heller.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no