Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 15:18   #101
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Vi tjener relativt likt i grunnlønn, men mannen har gode tillegg i motsetning til meg.

Vi deler alle utgifter likt. Det fører til at mannen har mer på konto enn meg, men vår økonomi er såpass "felles" at det ikke gjør meg noe.

Synes det er rart og nesten litt skremmende at dette er "normen" ennå...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 15:19   #102
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns at spørsmålsstillingen her er interessant. Så jeg vil spikke litt på det.

Vi vet alle at menn gjennomsnittlig tjener mer enn kvinner. Selv om vi ikke ønsker det, så er det sånn. Hvis en kvinne da blir spurt, forventer du at en mann tjener mer enn deg - så er det da ikke noe fryktelig rart om hun svarer ja? All den tid menn jevnt over gjør det?

Man har altså brukt ordet "forventer", mens mange tolker dette som "ønsker". Det tror jeg blir feil.

Her har vi ikke tolket selv, men brukt journalistens tolkning. Jeg mener at det kommer klart frem i artikkelen at de bruker forventer som ønsker og at svarene i undersøkelsen går på at kvinner ikke ønsker å være den som tjener mest i familien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 15:33   #103
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil gjerne tjene mest. :enkel her også:

Jeg og
Jeg tjente mest de første 4 åra vi var sammen, nå det siste 1,5 året har han tjent mest. Jeg trivdes absolutt best med å være den med pengene Bestemme mer fikk jeg og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 15:35   #104
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Her har vi ikke tolket selv, men brukt journalistens tolkning. Jeg mener at det kommer klart frem i artikkelen at de bruker forventer som ønsker og at svarene i undersøkelsen går på at kvinner ikke ønsker å være den som tjener mest i familien.

Jeg vet at det er journalistens tolkning, men spørsmålet er hvilke ord som ble brukt i undersøkelsen, og hvordan de som svarte har oppfattet dem.

Hvis jeg hadde blitt spurt om "forventning" ville jeg svart ganske annerledes enn hvis jeg ble spurt om "ønsker".

Men kort sagt tror jeg at dette ble en sak fordi man omtolket ordene etter at undersøkelsen var gjennomført.

Det er som å spørre: "Forventer du klimaendringer i fremtiden?" - og så etterpå fremstille det som om "80 % av befolkningen ønsker klimaendringer". Det er helt feil.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no