Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sendte ungen til stengt barnehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 18:19   #41
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Så altså barna kom i barnehagen ,det var stengt de gikk hjem....

Ja enig med politi i akkurat denne sake.

Det å bare slippe av en unge 3 eller 5 ikke sjekke om bhg er åpen og gå DET ville være uansvarlig og det tror jeg polti ville synes de også.

Melder derimot burde kansje ta seg litt bedre tid til å undersøke neste gang. Om jeg hadde sett et lite barn i en stengt bhg, ville jeg først og fremst gått ned til ungen før jeg hadde ringt polti.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:31   #42
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Ja, dette var jo noe å skrive hjem om ...

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:43   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg følger da alltid gutta inn i barnehage, kler av de og går sammen med de til avdelingen.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:48   #44
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Trodde de fleste følgte barna sine inn til barnehagen jeg da.

Det gjorde jeg bestandig når gutta gikk i barnehagen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:10   #45
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Så altså barna kom i barnehagen ,det var stengt de gikk hjem....

.

Hvor står det da, at de kom sammen?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:19   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Om det er slik at barnet ble fulgt av et eldre søsken som muligens lot barnet leke mens denne sjekket dører så er det ikke uansvarlig. Om barnet bare ble droppet av alene så syns jeg det er uansvarlig.

I vår barnehage er det ikke lov å sende barna alene inn, og vi har ingen ansvar for barnet før vi har fått beskjed om at det er kommet. Vi har hatt noen foreldre som bare har åpnet porten og gått uten å sjekke om det er noen der som kan ta i mot barnet. Dette får de beskjed om at ikke er tillatt. I værste fall kan jo bare barnet vente til far/mor/søsken er dratt for så å stikke av.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:20   #47
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg følger da alltid gutta inn i barnehage, kler av de og går sammen med de til avdelingen.....

Hva har det med saken å gjøre, at du og Estrella pleier det?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:26   #48
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Snakk om storm i vannglass.

Et barn var alene i barnehagen noen minutter, men ble fulgt hjem av søsken.
Mest sannsynlig var det ikke alene i de få minuttene heller. Det vet vi jo ikke, ikke engang politiet vet det.

Selv om vi selv følgr barne inn, vet vi jo ikke om det var en grunn til at det ble fulgt av andre. Hovedsaken er jo at barnet ikke ble stående i en evighet ute i barnehagen synes jeg. Det gjorde det ikke og ble nok fult hjem av søsken.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:00   #49
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Får en tåpelig sak å skrive om i en avis. Hmm et barn ble observert alene, men var ikke alene, ble levert i en stengt barnehage, men ble ikke levert likevel.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:04   #50
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Men, jeg er uenig med politiet, jeg synes det er uansvarlig!

Det samme synes jeg!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:17   #51
Myrtel
Ny
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8
Myrtel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Har selv greid å komme til stengt barnehage (planleggingsdag). Veldig flaut kan man si. Synes derimot at det er rart at ungen bare ble sluppet av i barnehagen uten at noen fulgte han inn. Det er vel heller litt uvanlig.

Hilsen

Myrtel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:25   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Det er ingen som kan påstå eller slå fast at barnet bare ble sluppet av. Noen hadde observert at et barn var inne på barnehageområdet og at det etter noen minutter forlot barnehagen med et eldre barn. Ingen barn er meldt savnet, så det er ikke kidnappet. Selv om jeg forsøker å ikke dra forhastede konklusjoner vil jeg si at det fremstår som meget sannsynlig at barnet nå befinner seg hjemme hos sine foreldre.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:17   #53
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Får en tåpelig sak å skrive om i en avis. Hmm et barn ble observert alene, men var ikke alene, ble levert i en stengt barnehage, men ble ikke levert likevel.

Enig med deg her ja

Vi bor nær bhg og rett som det er, leverer 13åringen på vei til skolen. Er ganske sikker på at dette godt kunne ha skjedd her også, lillebror leker litt ute mens storebror sjekker dører, konstaterer at det er stengt og tar med lillebror hjem igjen. No big deal, men syns det er godt at noen reagerer da de ser et barn alene
Media derimot kunne spart seg for denne saken syns jeg, minner meg om overskriften jeg forferdet leste for en tid tilbake...
Den lød slik; mor kastet sitt 5mnd gamle barn ut fra tredje etasje!!!!!
Etteå ha lest hele saken konkluderte jeg raskt med at jeg hadde gjort akkurat det samme, det brant nemlig i leiligheten og naboer stod nede for å ta imot babyen for å redde livet dens, moren og faren hoppet etter....

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no