Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ramin-Osmundsen går av

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-08, 10:11   #81
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg begynner allerede å glede meg til Nytt på Nytts analyser i kveld.

Jeg sa det til torsk i går kveld - tipper Nytt på nytt kan bli ganske morsomt denne uka!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 10:14   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er av typen naivt ærlig. (og i tillegg tror jeg det har stor betydning at jeg i arbeidssammenheng er vant til at man må være pinlig korrekt på fakta, men at formuleringene ikke er så nøye. I politikken har jeg inntrykk av at det ikke er helt slik.)

Det har du inderlig rett i. I politikk er ofte poenget å ikke si noe som helst og i hvert fall ikke komme med fakta, men formulere det på en pen måte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:26   #83
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Godt at flere reagerte på Ryels pinlige opptreden på tv i går kveld.
Jeg lurer på hva hun ville oppnå med dette?
Hun hadde ikke behøvd å gjøre ting verre. Osmundens hadde jo allerede meldt sin avgang og fortalt om den nå berømte samtalen.
Noe annet ville være om Osmundsen ikke hadde fortalt om dette møtet da kunne jeg muligens til nød forstå trangen til å fortelle selv om jeg ikke helt ser alvoret i dette..
At Osmundsen måtte gå er nok til det beste for ingen er tjent med en statsråd
som få har tillit til. Men utrolig synd at hun skulle rote det sånn til.


Sist redigert av Michelle : 15-02-08 kl 14:23. Årsak: skrivefeil
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:36   #84
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.


Jeg begynner allerede å glede meg til Nytt på Nytts analyser i kveld.


Enig!

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:43   #85
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Ryel sier vel bare at mine bekjente i jussjentene kan ikke stole på meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:53   #86
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ryel sier vel bare at mine bekjente i jussjentene kan ikke stole på meg.

Og var det ikke hun som fikk R-O til å si noe i utgangspunktet? Ved å si: "Hvordan går det med ansettelsen av nytt barneombud? Jeg vet om en som har søkt."

Det er noe med disse gamle likestillingsombudene.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:06   #87
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av


AHHHH! Gler meg til Nytt på nytt! Da får eg endeleg skjøne kven ein skal heie på.
Uansett, eg synest det er veldig veldig leit at MRO føkka opp dette, det hadde vore så fint å ha ei farga dame som flink og suksessfull minister.

Og sjølv om det altså viser seg at ho har ført folk bak lyset (men eg er for dum til å skjøne kvifor den samtala med Ryel var så forferdeleg ulovleg eg, da) så er eg sikker på at veldig mange menn i toppstillingar rundt om i Noreg har gjort mykje verre ting, men det er så vanleg at ingen gidd å skrive om det, så dimed sit dei trygt
Også er eg òg einig i at i vesle Gnore kan ein ikkje rekne med å finne folk ein ikkje kjenner, i alle fall ikkje i desse krinsane

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:19   #88
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Uansett, eg synest det er veldig veldig leit at MRO føkka opp dette, det hadde vore så fint å ha ei farga dame som flink og suksessfull minister.

Jaaah, jeg er enig i dette. Jeg er veldig irritert over at hun gjorde det så himla lett å bli kvitt. man legge hodet på blokka og gi øksen til bøddelen liksom?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:58   #89
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Jeg syns det er veldig trist at det ble som det ble, for damen som nå måtte gå av hadde et godt barnefokus, ikke bare på likestilling.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:34   #90
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Jeg er egentlig litt overrasket over hvor mange støttemiddager, gratulasjonsmiddager, bursdagsmiddager man har med bekjente i visse kretser.
:uerfarenmedslikkontaktbygging:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:54   #91
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Heldigvis er alle andre politikere her i landet dønn ærlige og til å stole på, og de forteller nok alltid sannheten og.





Men er enig i at saken er håndtert feil. Troverdigheten er nok uansett borte, og ville gjort jobben vanskelig for begge to. Synes dog ikke Stoltenberg tabbet seg så veldig ut, han må jo i utgangspunktet ha tillit til sine folk, og tro på et de sier. Når de velger å gå bak hans rygg og lyve, er det et tillitsbrudd. Synes han virket både sint og irritert i går kveld etter han fikk vite sannheten. Og da gjorde han det eneste riktige.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 17:18   #92
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er egentlig litt overrasket over hvor mange støttemiddager, gratulasjonsmiddager, bursdagsmiddager man har med bekjente i visse kretser.
:uerfarenmedslikkontaktbygging:

Jeg har tenkt det samme.

Når det gjelder MRO og Ryel så synes jeg faktisk at det var en ganske viktig informasjon Ryel kommer med ang MRO. En ting er å unnlate å komme med informasjonen, det er ille nok i seg selv. Men, i det øyeblikket du faktisk uttaler at du har ønske om at noen andre skal holde kjeft, så blir det virkelig alvorlig.

Noen har vel beskrevet det som om MRO har et "omtrentlig forhold til sannheten" og det er en god beskrivelse. Dessuten er det vel ingen som har sagt at hun er en løgner, man har sagt at hun fremstår som en. En viss forskjell i ordbruken. Og er det ikke nettopp det hun er? Jeg mener, hennes øverste sjef spurte henne om det var mer relevant informasjon som burde komme frem og hun svarer benektende på det. Ikke spesielt lurt. Ikke rart Stoltenberg så rasende ut.

Leit og synd at hun har tatt de valgene hun har tatt. Men, når hun først tok de så synes jeg at det var greit at det kommer frem og at hun nå har gått av. Hun fremstår ikke som en person med den dømmekraften man bør ha i slike posisjoner.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 17:20   #93
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Heldigvis er alle andre politikere her i landet dønn ærlige og til å stole på, og de forteller nok alltid sannheten og.



.

Så et svar i nettmøte med kommentatoren i DB hun listet det vel reglene opp på denne måten.

1. Ikke lyv
2. Må du lyve, så må du ikke bli tatt
3. Blir du tatt, så må du innrømme alt og legge deg paddeflat.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 20:29   #94
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ramin-Osmundsen går av

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.


Det er noe med disse gamle likestillingsombudene.

De ligner også, synes du ikke?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no