Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 15:21   #121
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg har inntrykk av at alle skolereformer og kunnskapsløfter osv.. blir innført før man faktisk kan takle de.

Dei vert ikkje innført for ein kan takle dei. Alle pedagogar skal klare å handtere slike endringar, dersom dei ikkje klarer det er dei ikkje pedagogar. Det er ofte også skuleleiingane som er mest bakstreberske og livredde for å endre inngrodde system. Det er ikkje evna det står på. Det er vilja.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:14   #122
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg tror jeg elsker Alfa.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:12   #123
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Jeg også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:34   #124
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Endringsviljen er alt for dårlig i den norske skolen!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:54   #125
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Storebror går i 1.klasse og der går det unna med læring. Jeg har lengre reagert på alt de skal lære ila en uke og hadde ikke ukeplanen vært så detaljert så hadde ikke min tass hengt med her. HAn har tolmodighet som en ert og ukeleksen må deles på helst 3 kvelder. Jeg følger med på hva de lærer ila. uken og prøver å få han til å gjøre ferdig oppgavene som egentlig nok skulle vært gjort på skolen før de får nye tall og bokstaver for neste uke..

Dessuten har jeg nok hatt rett i hva det er lagt opp til her, for de kan da umulig klare å henge med på alt som står på ukeplanen...

Og jo, vi spurte frøken på foreldremøtet på mandag om hvorfor det var så rush i læringen og da sa frøken at "for å være ærlig så er det fordi i vår bydel er det tildelt mindre penger til skolene pga at det visstnok være så mange ressusjsterke foreldre som derfor skal ha bedre tid til å følge opp barna sine...
Kunne de ikke heller ha opplyst om det da sånn at alle foreldre her er klar over at de må følge de små opp ekstra godt..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:59   #126
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åh, jeg kjenner at jeg INTENST ønsker meg Alfa som lærer for mine barn!!!

Hm. Flytte?

Jeg også!

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:20   #127
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Takk for fine ord. Det gjer godt når det ofte kjennest som ein stongar hovudet mot veggen i eit forsøk på å få til det ein veit vil skape ein betre skulekvardag.
Eg vil i grunnen berre oppmode alle foreldre om å lese og lære læreplanen og Kunnskapsløftet, og kreve endring og gode grunngjevingar for undervisningsopplegga til lærarane. Berre sånn kan vi få endra skulesystemet.

Det er i allefall ingenting som gledar meg meir enn å diskutere undervisningsopplegga- og dei pedagogiske tankane mine med engasjerte foreldre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:34   #128
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Sånn apropos:
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...11/526545.html

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:37   #129
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg var motvllig hjelpemottager i matematikk. Min far er matematiker, og kunne si sånne ting som at "dette var artig, du," eller "Denne kan løses på flere måter, har du sett ...". Hvorpå nolo gikk i vranglås og sa at, nei, ingenting med matte er artig, og bare hjelp meg uten å gjøre noe fiksfakserier.



Fikk hjelp hvis jeg ba om det, men måtte pent gjøre alle leksene selv.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:48   #130
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Har ikke barn i skolealder enda. Selv fikk jeg så og si aldri hjelp med leksene hjemme, men jeg tror kanskje jeg klarte meg fint på egenhånd. Den dagen Mathias begynner på skole, så skal jeg gladelig hjelpe ham, men jeg hadde vel ikke tenkt å gjøre leksene for ham, nei.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no