Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hybridsykkel

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 13:29   #21
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Mannen har nettopp fått seg en ny "sports-hybrid". Selv er jeg strålende fornøyd med min Scott Contessa - mye morsommere i terrenget!

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:29   #22
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hybridsykkel

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er ca 50 mil til nærmeste OBS her desverre

De har en DBS hybrid til 2000,- på G-sport. Aner ikke noe om den egentlig, annet enn at den var fin å se på


Da ville jeg sjekket ut den. Man kan få gode sykler uten å betale skjorta av seg.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:33   #23
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Hva tror dere om denne da?
Neste Fuji Freeway kr 1 900,- inkl. mva 17 19 21 23 Velg størrelse
Antall


Hybridsykkel
Ramme: DB 7005 Alu
Hjul: ALEX ID 19/SHIMANO
Krank: FUJI ROAD 30/42/52
Gir: ALVIO / SRAM GRIP 24
Bremser: TEKTRO MINI V - brems
Gaffel: APREBIC STÅL
Styre/Stem/Salpinne:FUJI ALU/Justerbart stem
Dekk: KENDA EUROTOUR 700*35

På lager

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:36   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Det var ikke DBS, men Diamant.

DIAMANT


Modell: Mixed Cut 20 carat



Svært prisgunstig hybridsykkel til by- og turbruk. Lett aluminiumsramme, kraftige V-bremser og 21 gir fra Shimano gjør dette til et fremkomstmiddel som gir utrolig lave transportkostnader.
Ramme: 7005 aluminium
Gaffel: HI-Ten
Navgir/krankgir: Shimano Tourney/Tourney
Krank: Prowheel
Bremser: C-Star
Str: 16/18/20"


Pris: 1 999,00

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:53   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

SKulle du bruke sykkelen mye?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:57   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Til og fra barnehagen, og kanskje til jobb innimellom. Ellers kun turer i nærmiljøet.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:58   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Da er den mer enn bra nok. :-)
Du kan jo heller kjøpe en dyrere når denne er utslitt evt. Så ser du om du mener det er verdt prisen eller ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:00   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da er den mer enn bra nok. :-)
Du kan jo heller kjøpe en dyrere når denne er utslitt evt. Så ser du om du mener det er verdt prisen eller ikke.

Hvilken av dem? Er de like gode?


Sist redigert av Left : 19-05-08 kl 14:01. Årsak: HVEM av dem? Min venn sykkelen.
  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:00   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Åh.. var det to.. skal se..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:02   #30
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da burde man helt klart ha en MBT. Men som en sykkel som i hovedsak skal brukes på asfalt, så vil man mye lettere få opp tempo med en hybrid.

Omvendt mener du vel? Det viktigste forskjellen er girutvekslingen. Du bruker lenger tid på å få i gang en Hybrid enn en Offroad fordi den er tyngre giret, men du får til gjengjeld opp høyere hastighet.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:02   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Tror jeg ville gått for diamanten.. mest fordi det er en kjedesykkel med klare garanti/service regler. Kjenner ikke til det andre merket.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:19   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Da ble det denne:

I herrevariant. Fikk den ikke inn i bilen, så syklet hjem fra senteret. Det gikk som en drøm, og jeg er superfornøyd!

  Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:48   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Omvendt mener du vel? Det viktigste forskjellen er girutvekslingen. Du bruker lenger tid på å få i gang en Hybrid enn en Offroad fordi den er tyngre giret, men du får til gjengjeld opp høyere hastighet.

Mener at en hybrid triller fortere enn en offroad ja.
Er ikke enig i at girutvekslingen er den viktigste forskjellen. En som ikke har peiling vil neppe merke noe til dette... at sykkelen går fortere når man sykler er påfallende.. syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 18:50   #34
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da ble det denne:

I herrevariant. Fikk den ikke inn i bilen, så syklet hjem fra senteret. Det gikk som en drøm, og jeg er superfornøyd!

Grattis!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 19:13   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hybridsykkel

Jeg har hatt flere off-roadsykler tidligere, og det var merkbart forskjell på hvor lett den trillet. Merkbart! (På asfalt ja, men gikk fint på grus også)

  Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 19:26   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hybridsykkel

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden.

Jeg så mitt snitt til å mase enda litt mer om sykkel. Jeg har vurdert å kjøpe ny sykkel i et par år nå, men jeg klarer ikke helt å finne ut hva slags sykkel jeg egentlig trenger.

Min nåværende sykkel er en billig hybrid. Jeg har hatt den i snart sju år. Jeg er ikke fornøyd med den, men er så usikker på om det er selve sykelen eller type sykkel det er noen feil med.

Mitt bruksbehov er asfalt og grus + litt sti, men ikke veldig offroad. Jeg vil gjerne at den samme sykelen skal fungere til og fra jobben (en mil hver vei på asfalt) og til ikke alt for lange turer utenfor asfaltveiene. Jeg føler meg utrygg på hybriden min. Utenfor asfalt fungerer den overhodet ikke. På asfalt triller den godt, men jeg føler meg liksom litt utrygg på sånne store hjul, og det hemmer farten ... Jeg opplevde at jeg følte meg mye tryggere på en sånn standard gammel sju-girs damesykkel med brems i navet her for en stund siden.

Jeg ser for meg at jeg trenger noe annet enn en hybrid, men samtidig er jeg livredd for å få en tung sykkel.

Noen som kan si noe fornuftig?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 22:55   #37
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hybridsykkel

Gratulerer med ny sykkel

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no