Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 20:59   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det er dette jeg håper å greie å formidle til forloveren i morra. Hun har litt spesielle oppfatninger av hva en slik dag skal innholde og hvem som skal delta. Bla planlegger hun å invitere til fest på kvelden, der alle guttene vi kjenner også blir invitert.

Det hadde jeg og det var knallgøy. Men jeg hadde også mange gutter som deltakere i utdrikningslaget mitt. :guttejente:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:08   #22
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.


Anda: Det er en totale gjestelisten forloveren har fått, med over 100 navn på. Ikke bare de som bruden ønsket å ha med på utdrikningslaget.

Akkurat, ja. Det gjør jo det hele litt annerledes. :trekkerdeleravsvaretmitttilbake:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:11   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Jeg har vært i et utdrikningslag der arrangøren inviterte gutter på slutten av kvelden. Bruden har senere innrømmet at hun ble skikkelig skuffet av det, da hun ønsket seg en skikkelig kveld med jentene. Tonen blir en helt annen når det er gutter til stede. (Og dette var gutter som er veldig gode venner av henne).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:18   #24
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Ville gått utenom forloveren og spurt bruden selv jeg da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:33   #25
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har vært i et utdrikningslag der arrangøren inviterte gutter på slutten av kvelden. Bruden har senere innrømmet at hun ble skikkelig skuffet av det, da hun ønsket seg en skikkelig kveld med jentene. Tonen blir en helt annen når det er gutter til stede. (Og dette var gutter som er veldig gode venner av henne).

Jeg er enig, det blir som en hvilken som helst fest da. Og vi har også en del gutter i gjengen vår.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:59   #26
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Her er det snakk om et stort bryllup med over 100 gjester, så når jeg snakker om alle kvinnelige gjester, så mener jeg bare venner, søskeen og søskenbarn. Ikke tanter, bestemødre, svigermødre eller mødre

Jeg hadde ikke satt spesielt stor pris på å ha mine søskenbarn i utdrikningslaget mitt. Ikke svigerinnen min heller.

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det er da ikke forloveren som skal bestemme hvem som skal bes?
I de utdrikningslagene jeg har hatt med å gjøre/ hørt om har bruden selv laget en liste med navn over hvem hun ønsker skal delta på utdrikningslaget - så er det forloverens oppgave å sørge for invitasjonene.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I vår gjeng er det vanlig å spørre bruden om hvem hun vil ha som gjester i utdrikningslaget sitt.

Slik er jeg også vant til at det gjøres.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 23:01   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Jeg måtte pent hoste opp en liste over hvem jeg ville ha med;
navn, e-postadresse og mobilnummer på samtlige.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 23:05   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Jeg syns det er skrekkelig uhøflig av forloveren å ikke sjekke med bruden. Hvis min forlover utelot alle jeg ikke hadde kjent fra barnsben av hadde jeg mest sannsynlig sparket henne fra jobben etter utrikningslaget.

Dessuten er det god kotyme å invitere brudgommens evt. søstre.

I de utrdrikningslagene jeg har vært i har også venninner som ikke er invitert i bryllupet blitt invitert. Det har vært veldig koselig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:34   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Ooo, jeg har vært i et sånt utdrikningslag. Forloveren var en relativt ny venn som ingen av oss "gamle" kjente. Hun styrte og ordnet og irriterte på seg rubbel og bit. Det endte opp med å koste snautt tusenlappen, selv om jeg og en annen sto for hele middagslagingen. Hun fakurerte oss til og med for frimerker og konvolutter hun hadde brukt til å informere om seg selv.

Nå ble kanskje dette litt på viddene, men jeg fikk flashback her.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:59   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Hadde jeg vært bruden og min forlover ikke hadde bedt de vennene jeg hadde fått de siste årene hadde jeg blitt litt fornærmet gitt.

Dessverre er det forlovere som overkjører alt og alle.
Det blir dessverre gjerne ikke like vellykket utdrikningslag da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:24   #31
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

I vår gjeng gir bruden en liste med navn til forlover. Så bestemmer bruden mao. hvem hun ønsker skal komme.
Jeg hadde bare med mine venninner og ikke mannens søster osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 09:17   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Hvordan gikk det når du snakket med henne Martis?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 10:13   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

I vår vennekrets bruker bruden gi forloveren en liste med navn og tlfnr på de hun ønsker skal være med i utdrikkingslaget.

Her også er det litt sånn tradisjon på at det er de som er bedt i bryllupet som er med, men samtidig er det da også de som er på brudens alder og som hun kjenner.

Men jeg er enig i at et utdrikkingslag med noen særlig fler enn 15-20 blir litt mye.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 11:32   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Min forlover sjekket med meg om hvilke jeg ønsket skulle være tilstede. Hun følte at det kanskje var noen jeg ville ha med som hun ikke hadde oversikt over.
Jeg synes ikke det er nødvendig med alle kvinnelige gjester i bryllupet, f.eks hadde ikke jeg alle damene til mannens kompiser, det var mange der som jeg ikke har særlig kontakt med og da føler jeg heller ikke at det er naturlig at de er med i utdrikningslaget. Men med familie synes jeg det er spesielt å ikke be, ihvertfall hvis man har en viss kontakt. Min svigerinne og mannens kusine var selvsagt. Samme med min søster.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:58   #35
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvordan gikk det når du snakket med henne Martis?

Hun vil ikke snakke med bruden ang gjestelisten Jeg tror allikevel hun er på gli ang søsteren til brudgommen. Det er 4 uker til utdrikkningslaget nå, så det er på tide å ha gjestelisten klar. Foruten om det, så tror jeg det blir veldig bra! Gleder meg.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:46   #36
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?

Jeg tror denne forloveren har sett for mange amerikanske filmer Jeg har aldri vært på utdrikkingslag i Norge hvor man har blandet fest etterpå. Snakk med bruden. Hun har valgt forloveren, men bør ihvertfall få vite hva du tenker om dette. Særlig anng. gjestelista. Kjedelig hvis hun skulle savne noen. Lykke til

Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no