Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 23:49   #41
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.889
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Har ikke fått utlevert ønskeliste fra hun på 7 mnd, så vi kjøper noe praktisk i år. Det blir pulk til og fra oss alle 3 Blir vel ikke så mye brukt i vinter, men fra neste sesong blir det nok mange turer.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:50   #42
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Skistaver.
(Han får nemlig ski av farmora ... )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:51   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

denne boken fra oss:


Den begynte vi på i kveld, og Frøkna var hekta etter første side. Vi leser min gamle utgave, forresten.

Jeg ser for øvrig ikke Lego-bildet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:54   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser for øvrig ikke Lego-bildet.

Nei, nå ser ikke jeg det heller. Får finne et nytt:



Funker dette? Det er i alle fall Jabba's Sail Barge.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:55   #45
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jenta (6) ønkser seg dampmaskin, og kommer til å få det.
Gutten (3) ønsker seg sikkert alt og ingenting. Vi får se hva det blir til.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:58   #46
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Det eneste jeg vet hittil er at 5-åringen skal få Nintendo DS, så hun kan kanskje ønske seg spill fra noen andre...

2-åringen vet jeg ikke helt ennå, men kanskje en verktøybenk eller mer utstyr til kjøkkenet han har på rommet sitt. Ja, så må han få noen tog, det er han helt vill etter.

13-åringen skal i hvert fall ha en bok eller tre i tillegg til annet, men hva det andre er vet jeg ikke ennå.

15-åringen vet jeg ikke...

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:02   #47
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jeg vet ikke hva vi skal kjøpe, men på ønskelisten står:

Prototypen (4,5 år): Star Wars-lego, dinosaurer (Schleich) og faktabøker. Dessuten liker han kjoler, så han skal få en Disney-film. Kanskje den-derre med havfruen som jeg ikke husker navnet på? Det er vel noen kjoler der?
Førstedamen (1,5 år): Biler, Duplo (gjerne biler) (foreløpig leker hun bare med biler og ting med hjul), Sigg-flaske, Bergans barnesekk og marihønekoffert

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:06   #48
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Et bilde av en Expedit-hylle og/eller et akebrett. Vi skal reise bort i jula, og det med fly, så store ting tar vi IKKE med. Vet ikke helt hvordan vi skal løse det, men nå er hun jo uansett så liten at hun ikke vil merke at hun evt ikke får noe av oss på selve julaften.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:11   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Poden får noe Duplogreier og klær fra oss. Har tenkt på togbanen deres, eller det store flyet. Klærne blir noen kule

I tillegg har jeg tenkt at han skal ønske seg rattkjelke, stor kasse med duploklosser og diverse duplosaker, småbiler, ulltøy, puselspill, egen liten cd-spiller, bøker og klær.
Og, store maskiner fra Bruder! Vi har en stor lastebil her hjemme og den har vært en ubetinget sukses siden vi kjøpte den, så slike vil han sikkert ha flere av.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 12-11-09 kl 00:25.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 06:24   #50
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jentene våre får hver sin Katvigjakke og katviggenser.

Og så gjorde jeg et varp på finn.no. Jeg fant et dukkehus fra sprell.no jeg har tenkt litt på til barfe 400,-. Som nytt. Det blir en gave på deling.



Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Begge jentene (snart 8 år og 10 år) skal få iPod Nano fra oss og tilhørende høytalere fra besteforeldre. I tillegg får de sikkert et PS3-spill på deling og kanskje noe småtteri i tillegg

Jeg har hørt at jentene får iPod Nano fra en tante. Jentene våre er nok i minste laget for det, men syntes det er greit å bruke sammen med høytaler i stedet for CD-spiller. Har du en høytaler å anbefale? Jeg har kikket på apple.no, men syntes det er vanskelig å vite hva som er ok bare ved å se på bildet og lese spesifikasjonene.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:25   #51
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Har du en høytaler å anbefale? Jeg har kikket på apple.no, men syntes det er vanskelig å vite hva som er ok bare ved å se på bildet og lese spesifikasjonene.

Nei - har ikke funnet høytalere ennå. Dvs de jeg har funnet har vært i dyreste laget.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:32   #52
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Vet ikke helt. Skal til trheim 20 nov så håper jeg finner noe lurt der. Turbo ønsker seg masse rart
Vi lurer litt på om vi skal kjøpe snoopy ny seng i julegave. Hun har en gammel utrekk men litt kander og hun skaller hode i sidekantene hver kveld.og den blir ikke så kjempelang så nå som hun snart får stor dyne så blir senga nesten for lita :\

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:42   #53
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Eldstemann drømmer om gitar, så det blir det nok. Mellomste skal få penger så han kan kjøpe seg sykkel til våren, til minstemor lurer vi litt på DS.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:47   #54
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Det blir noen bøker, klær, DVD'er og en leke hver. Storesøster får en leke som hun ønsker seg (Nettopp lært å ønske seg til bursdag/jul)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:05   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Exbo og jeg snakker om å gi ham en DS, men vi er ikke helt sikker. Hvis ingen andre tenker å gi ham ski så vurderer jeg å gjøre det. Men han ønsker seg jo ikke ski, så det er litt kjedelig om det er mamma-gaven.

Han ønsker seg veldig mye leker/filmer/musikk, så det skal ikke være noe problem å finne noe i hvertfall.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:19   #56
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Ene sønnen min får Nintendo DS. Jeg har heldigvis en eksmann som jeg kan samarbeide med, så vi kjøper gaver til barna sammen. Dermed kan barna også få litt dyrere presanger enn jeg egentlig ville klart å gi.

De andre har ikke skrevet ønskeliste enda.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 05:59   #57
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Nei - har ikke funnet høytalere ennå. Dvs de jeg har funnet har vært i dyreste laget.

Ja, mange av de var veldig dyre. Jeg har kikket litt på denne til 1200:

http://store.apple.com/no/product/TV...co=MTE3MDY3OTI

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 08:39   #58
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jeg tror det blir iPod Touch og snowboard. Jeg satser på at han får DS-spill fra besteforeldre.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, nå ser ikke jeg det heller. Får finne et nytt:



Funker dette? Det er i alle fall Jabba's Sail Barge.

Kuuult!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 08:47   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jentene på 20 og 22 år sliter jeg litt med, men hun eldste har begynt å spare på servise, så det blir vel noe der tenker jeg. Hun på 20 har jeg kjøpt en Ed Hardy veske til. Resten må jeg pønske på.

Minsten på 6 år ønsker seg Lego pg Playmo.
HAn øsnker seg Indiana Jones og Star Wars Lego, så det blir vel noe av det.

Storebror har jeg kjøpt JAG 1 sesong. Samt Simpson juledvd, men sistnevnte er kalendergave julaften.
Han ønsker seg en spesiell blink til luftgeværet og øvrig utstyr til luftgeværet. Kuler og gasspatroner.

Nå er ikke mannen et av barna, men jeg tenkte å kjøpe vernejakke fra Stihl til han. Han fikk nemlig motorsag av meg til bursdagen sin og vernebukse av min søster og mor. trenger jakke også.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:25   #60
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Tvillingene på 15 er jeg usikker på. De ønsker seg piercing i navlen, men jeg har egentlig ikke så lyst at de skal ha det....

Gnuri får ipod Nano, og Mini aner jeg ikke.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no