Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-11, 01:57   #421
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

I dag var det tomt for fløte i min nærbutikk.

Det er visst både bedre og enklere å lage smør av seterrømme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 01:58   #422
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er visst både bedre og enklere å lage smør av seterrømme.

Men jeg kan ikke lage is og karamellpudding av seterrømme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 02:02   #423
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

For de som får tak i fløte. Kjøp fløte og rømme og dra til malingsbutikken http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7918167

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 02:12   #424
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er ingen hamstrer (derimot smørelsker), men nå har jeg åtte pakker i kjøleskapet. Jeg skammer meg litt. Vurderer å gi bort noe.

Åtte pakker?
Hva i all verden skal du med 4 kg smør?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 02:23   #425
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er ingen hamstrer (derimot smørelsker), men nå har jeg åtte pakker i kjøleskapet. Jeg skammer meg litt. Vurderer å gi bort noe.

Jeg skjønner godt at du skammer deg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 02:33   #426
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg kjøpte Tine Meierismør i dag. De hadde flere pakker.
Nå er iallefall smør til julens lammelår i boks.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:54   #427
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner godt at du skammer deg.

Men det er ikke mer enn familien min spiser hvis det sksl vare til over nyttår. Vi bruker mye smør. Hvis noe ikke blir brukt, skal andre få.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:51   #428
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ingen smør her ennå.
Men mannen kom hjem med en pakke fransk smør. Vi har ikke prøvd det ennå. :spent:

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:08   #429
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har faktisk aldri brukt annet en margarin til baking og synes kakene er kjempegode.

Samme her..

De få gangene vi har grøt og vil ha "smørøye" så bruker vi margarin da også. Krute godt!

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:25   #430
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Samme her..

De få gangene vi har grøt og vil ha "smørøye" så bruker vi margarin da også. Krute godt!

Samme her..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:33   #431
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er ikke mer enn familien min spiser hvis det sksl vare til over nyttår. Vi bruker mye smør. Hvis noe ikke blir brukt, skal andre få.

Edelt.

Jeg gir blaffen i smør, men bestemor er trist fordi hun ikke har fått tak i til julekakene. Smørkrise og rullator er ingen god match.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:52   #432
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Edelt.

Jeg gir blaffen i smør, men bestemor er trist fordi hun ikke har fått tak i til julekakene. Smørkrise og rullator er ingen god match.

Nå er butikkene fulle av smør altså. Fortsatt ikke Tine sitt, men fransk og belgisk funker nok det også.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:55   #433
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Da må jeg si det til bestemor. Det var ikke smør sist jeg snakket med henne, men det var for tre-fire dager siden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 12:58   #434
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da må jeg si det til bestemor. Det var ikke smør sist jeg snakket med henne, men det var for tre-fire dager siden.

Det ble sendt ut denne uken, så da var hun nok bare litt tidlig ute.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 13:12   #435
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Nå er butikkene fulle av smør altså. Fortsatt ikke Tine sitt, men fransk og belgisk funker nok det også.

Jeg har fortsatt ikke sett smør i butikkene siden jeg tilfeldigvis kom over noen 250 grams pakninger norsk meierismør på tirsdag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 13:17   #436
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det var hvertfall mye smør på Maxi i Sandnes i dag. Først stod det en pall med utenlandsk smør midt i gangen, og så var det masse Tine smør inne i selve kjøleområdet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 13:46   #437
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg fant to pakker kviteseidsmør på Kiwi i dag. Jeg kjøpte begge. Jeg har jo laget mitt eget smør flere ganger allerede, men Kviteseidsmør er så godt at jeg bare måtte kjøpe begge pakkene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 13:56   #438
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har fortsatt ikke sett smør i butikkene siden jeg tilfeldigvis kom over noen 250 grams pakninger norsk meierismør på tirsdag.

Ingen av butikkene nær oss har hatt smør de siste par ukene, men morne min og venninnen min hadde klart å få tak i på andre butikker, så julebaksten er reddet likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 14:01   #439
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Her i Trøndelag har jeg ikke sett smør siden krisen startet.
Fant riktignok litt smør fra Belgia for et par dager siden og kjøpte to pakker.
Og så får jeg noen pakker i dag, med fly fra Oslo. En som skulle hit som spurte om han skulle ta med til oss. Og vi sier ikke nei takk til det altså. For det må liksom smør til i jula syns jeg.

Nå så jeg i går at de varslet mangel på fløte til jul. Syns det er utrolig idiotisk å skrive det, for nå kommer jo alle til å hamstre. Og fløtemangel er vel en ganske mye større krise enn å mangle litt smør syns jeg. Tenk alle dessertene og kakene osv.
Men om man ser stort påd et så er det jo selvfølgelig en filleting. SÅnn er det vel når man i utgangspunktet ikke mangler noe som helst.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 14:45   #440
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har ikke sett snurten av smør i noen av butikkene jeg har handlet i, jeg hadde gjerne kjøpt belgisk smør.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no