Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo på farta

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 15:46   #21
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men de selger jo alltid ferdige kyllinglår og kjøttpålegg og slikt i butikkene. Man trenger jo ikke å ty til nøtter med mindre man er langt ute på landet i ei lita hillbillysjappe, men de har vel ikke nøtter engang.

Usj, kylling med skinn og bein er ikke min greie. :fin på det: Men kjøttpålegg og litt grønnsaker, og CC (men da må jeg ha skje i veska sånn til vanlig) høres greit ut.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:46   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Jeg har store problemer med å spise kjøttpålegg rett fra pakken. Jeg klarer heller ikke spise makrell i tomat rett fra boksen, slik venninna mi gjør. Det eneste jeg takler, er hvis jeg kan lage ruller av skinke og ost, men ellers synes jeg at bare pålegg er litt vemmelig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:47   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Usj, kylling med skinn og bein er ikke min greie. :fin på det: Men kjøttpålegg og litt grønnsaker, og CC (men da må jeg ha skje i veska sånn til vanlig) høres greit ut.

Jeg spiser heller ikke skinnet, spiser ikke hud. :grøss: Men lårene går greit om jeg tar av skinnet, kaster jo beinet uansett hehe. Men du får meg ikke til å røre kyllingvinger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:48   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har store problemer med å spise kjøttpålegg rett fra pakken. Jeg klarer heller ikke spise makrell i tomat rett fra boksen, slik venninna mi gjør. Det eneste jeg takler, er hvis jeg kan lage ruller av skinke og ost, men ellers synes jeg at bare pålegg er litt vemmelig.

Du kan jo kjøpe en ferdig salatpose og blande i kjøttpålegget, gjerne opprevet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:52   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men de selger jo alltid ferdige kyllinglår og kjøttpålegg og slikt i butikkene. Man trenger jo ikke å ty til nøtter med mindre man er langt ute på landet i ei lita hillbillysjappe, men de har vel ikke nøtter engang.

Kiosk og bensinstasjon var det i nærheten av der jeg jobbet i fjor. Bondelandet, ja. De hadde nøtter.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:59   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du kan jo kjøpe en ferdig salatpose og blande i kjøttpålegget, gjerne opprevet.

Ikke når man er I FARTA, vel? Jeg tror vi definerer dette litt ulikt, ser det ut som. Jeg ser for meg en situasjon der det er vanskelig å sette seg ned og spise noe, og jeg kan ikke se for meg at jeg sitter og blander salat og kjøtt og spiser dette ut fra posen stående på et gatehjørne, f.eks.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:10   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Hvis vi snakker skikkelige hurtigløsninger? (ikke bar i veska, boks nøtter kjøpt i kantina eller tilgang på salatbar?). Nå er jeg så "heldig" at jeg ikke blir skrubbsulten, så det holder ofte med et lite måltid for å stå an av, men om jeg skulle vært ute i middagstid og vært sulten, tja:

* McDonalds har salat med grillet kylling som går an, krutonger og brød er på siden og behøver ikke spises.
* pølse uten brød, eller hamburger uten brød
* yoghurt går an hvis man velger dobbel-0-varianten, den er ikke så gæli
* baconcrisp blir hvertfall jeg veldig mett og blæh av men det har vel omtrent 1040 kcal eller noe
* nøtter
* salatpose og kjøttpålegg-varianten, spise i bilen
* pålegg, osv

Jeg har egentlig aldri noe problem med å få i meg noe på farta.
Men så er jeg også vant til å planlegge og tenke alternativt for lillegutt som har cøliaki og melkeallergi. Problemet er akkurat det samme ift. å få tak i mat han kan spise, stort sett. I bilen ligger det etpar poser med glutenfri rett-i-koppen suppe jeg kan blande i et krus med tevann fra bensinstasjonen i verste fall, og en pose kjeks. Sånn tilfelle rottefelle. (men det blir jo ikke lavkarbo akkurat)
I min egen veske har jeg alltid en bar eller to til meg selv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:12   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser for meg en situasjon der det er vanskelig å sette seg ned og spise noe, og jeg kan ikke se for meg at jeg sitter og blander salat og kjøtt og spiser dette ut fra posen stående på et gatehjørne, f.eks.

Gå og spise?
Noe av poenget med å spise er vel at man stopper opp litt lengre enn de 10 sekundene det tar å inhalere maten... Du står vel ikke akkurat på gatehjørnet og spiser pølse i brød heller?
Går fint an å kjøpe noe, og så finne seg et bord, benk, hva som helst og spise der. Og det gjelder ikke bare lavkarbo da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:14   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Gå og spise?
Noe av poenget med å spise er vel at man stopper opp litt lengre enn de 10 sekundene det tar å inhalere maten... Du står vel ikke akkurat på gatehjørnet og spiser pølse i brød heller?
Går fint an å kjøpe noe, og så finne seg et bord, benk, hva som helst og spise der. Og det gjelder ikke bare lavkarbo da.

Nå følte jeg meg veldig truffet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:20   #30
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke når man er I FARTA, vel? Jeg tror vi definerer dette litt ulikt, ser det ut som. Jeg ser for meg en situasjon der det er vanskelig å sette seg ned og spise noe, og jeg kan ikke se for meg at jeg sitter og blander salat og kjøtt og spiser dette ut fra posen stående på et gatehjørne, f.eks.

Har ikke noe konstruktivt å komme med, annet enn at jeg fikk ei skikkelig latterkule her mtp. Divine stående på et gatehjørne og blander en pakke Dole Familiesalat med en pakke skinke.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 18:25   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Mye er nevnt, jeg føler for å nevne leverpostei på boks, og svolværpostei. Det ble inntatt i nøden noen ganger, gjerne med litt majones på. Ellers hadde jeg gjerne en Atkinsbar i vesken for backup. Og det går jo an å planlegge selv om man lever lavkarbo.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 18:50   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mye er nevnt, jeg føler for å nevne leverpostei på boks, og svolværpostei. Det ble inntatt i nøden noen ganger, gjerne med litt majones på. Ellers hadde jeg gjerne en Atkinsbar i vesken for backup. Og det går jo an å planlegge selv om man lever lavkarbo.

Joda, men nå lurte jeg på tips for de tilfellene der man ikke har planlagt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 19:03   #33
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Joda, men nå lurte jeg på tips for de tilfellene der man ikke har planlagt.

De tilfellene må ikke forekomme.

Slutter meg ellers til de andre her. Nøtter, Atkinsbar, pølse/burger uten tilbehør, grillet kylling ferskvaredisken, fetaost osv. Eller bare masse vann og prøve å stå over maten til du har noe du kan spise (kun nødløsning).

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 20:30   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Joda, men nå lurte jeg på tips for de tilfellene der man ikke har planlagt.

Sørg for alltid å ha en bar eller noen nøtter eller en leverposteiboks i vesken. Da kan du være uplanlagt planlagt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:22   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Jeg skal love deg at de ikke er vant til å selge pølser uten brød. De ser sånn ut:

Men jeg ber om å få pølse uten jeg. Det koster som regel penger for brødet så det gidder jeg ikke betale for. De tar på to papir så jeg ikke brenner fingrene.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:27   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Man kan også kjøpe burger og kaste vekk alt som ikke er spiselig for sånne som oss. Eller baby-bel oster. De er sjenniale.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:37   #37
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Jeg ber om pølse i papir og de regner med at det er til en av ungene.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 21:54   #38
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Siden jeg er på striks diett fant jeg en del gode tips her til de gangene jeg også er i ei sånn knipe. Jeg må bare sette strek over det som inneholder melk eller gjær, potet eller hvete samt sukker av de tingene som ble nevnt. Ergo utgår det aller meste av kjøttpålegg, leverpostei (og andre posteier). Men baconcrisp var et lurt tips å ta med - det skal jeg huske.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 22:00   #39
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Jeg har som regel alltid med meg en bar eller to. Funker fint som nødproviant. Ellers er Sans Cottage Cheese Jordbær eller Bringebær og rips er godt alternativ

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:09   #40
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo på farta

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har som regel alltid med meg en bar eller to. Funker fint som nødproviant. Ellers er Sans Cottage Cheese Jordbær eller Bringebær og rips er godt alternativ

Men den er vel ikke spesielt lavkarbo da, hvertfall ikke om man følger ketolyse eller Atkins? Inneholder 12,22 karber pr boks ser det ut for. På ketolysekuren har man da igjen 2,78 karber til resten av dagens måltider.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no