Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-23, 10:59   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg elsker, og bruker hele tiden, hjemmestrikka sokker, skjerf (som er strikket som møbius-bånd) og votter. Og halser, faktisk. Luer har jeg enda til gode å bli fornøyd med en hjemmestrikket en.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:07   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Votter!

Sokker på andreplass.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:17   #23
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Votter og sokker er det alltid rom for og jeg hadde blitt umåtelig glad for å få noe av det i gave. Heldige mottakere!

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:26   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Sokker i masse farger! Sokker blir slitt, så det er litt forbruksvare.

Votter er fint, men personlig så kan jeg ikke bruke det. De holder meg ikke varme. De må i såfall være fôret. Jeg tror det er sånn at jeg er så ekstremt kald at ullet ikke blir "aktivert"

Luer er vanskelig hvis man ikke vet hva som passer. Mange luer som ikke passer meg.

Jeg tåler ikke ull direkte på hud, så ullskjerf utgår dessverre. Men det er veldig fint! Kunne jeg hatt så ville jeg ha ønsket meg finstrikket og ikke altfor stort.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:32   #25
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg er selv en som strikker mange julegaver til andre. Den strikkegaven jeg selv setter aller mest pris på er selbuvotter. Jeg får aldri nok votter, mine slites også hull på, og noen blir single.

På min julegaveproduksjonsliste i år står det både votter, sokker og luer, samt ganske mange par av disse: https://ysolda.com/products/cabin-slippers

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:35   #26
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Sokker, votter og luer hadde jeg blitt superglad for. Skjerf også, men der er jeg avhengig av at det er tynt og mykt nok, for får så lett eksem om det stikker

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 12:20   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg hadde ønsket meg slike sokker: Sokker - strikket i relativt tynn ull og med en del mønster.
Hun som strikket sånt til meg er borte vekk.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 12:30   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg har strikket Karisokken. 2 par. Ett til venninnen min som ble 60 og skal gi bort et par til en kollega som slutter til jul.
Bruker vanvittig lang tid på de for det er så mye mønster hele veien. Bruker Nordlys flerfarget garn + en tråd Sisu, lys grå. Synes det blir så fint. Klarer ikke å legge ut egne bilder, men som disse..


Ellers, Sophieskjerf, som du skriver. Lekkert med et pusegarn som er bløtt og deilig.
Jeg synes Selbuvotter er skikkelig fint.
Og Twistpannebånd. Evt andre typer pannebånd. Bruker aldri lue.
Og tovede votter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 13:00   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg strikker selv så det eneste jeg hadde ønsket meg av andres strikk er ting jeg synes er kjedelig å strikke selv, så sokker og votter. Hadde du strikket store skjerf man kan bruke ute om vinteren hadde jeg også ønsket meg det, men små bruker jeg aldri.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 13:09   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Votter!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 13:16   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har strikket Karisokken. 2 par. Ett til venninnen min som ble 60 og skal gi bort et par til en kollega som slutter til jul.
Bruker vanvittig lang tid på de for det er så mye mønster hele veien. Bruker Nordlys flerfarget garn + en tråd Sisu, lys grå. Synes det blir så fint. Klarer ikke å legge ut egne bilder, men som disse..

Jeg har strikket flere par av noe som ligner veldig på disse med svart i bunn og flerfarget garn i mønsteret. De blir virkelig utrolig stilige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 13:35   #32
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Votter og sokker.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 13:43   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har strikket Karisokken. 2 par. Ett til venninnen min som ble 60 og skal gi bort et par til en kollega som slutter til jul.
Bruker vanvittig lang tid på de for det er så mye mønster hele veien. Bruker Nordlys flerfarget garn + en tråd Sisu, lys grå. Synes det blir så fint. Klarer ikke å legge ut egne bilder, men som disse..


Ellers, Sophieskjerf, som du skriver. Lekkert med et pusegarn som er bløtt og deilig.
Jeg synes Selbuvotter er skikkelig fint.
Og Twistpannebånd. Evt andre typer pannebånd. Bruker aldri lue.
Og tovede votter.

De sokkene var helt nydelige. Jeg kan ikke strikke, men om jeg visste om noe lignende var å få tak i et sted i Oslo/Follo-regionen, vil jeg nok prøve å komme meg dit. Eventuelt kan jeg bruke "Blir-60-kortet". Neida. Men altså, er det noen som vet om en butikk e.l. som faktisk har den type sokker med stilige mønster til salgs?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 14:27   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg svarte kul lue, men skjønner etter å ha vært i en haug av butikker i dag for å finne en lue som jeg liker, at dette kan bli svært vanskelig. Jeg har en genial lue som jeg elsker, men finner ingen annen som er like kul og som sitter som den skal på mitt hode. Så hadde jeg fått lue, er det en fare for at den hadde blitt liggende ubrukt.

Så så jeg plutselig en jeg likte på nett. Den kostet 470. Euro!!!


Sist redigert av liefje : 14-11-23 kl 15:02.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 14:33   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Votter, lue og lester(eller sokker som du skriver) Skjerf bruker jeg ikke, så selv om jeg har lyst til å være en som bruker skjerf klarer jeg det ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 18:03   #36
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg hadde blitt glad for en sånn vest med høy hals. En sånn som er akkurat litt mer vest enn en løs hals.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 18:04   #37
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Labber! Helt klart!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 18:07   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg hadde ønsket meg Sophie-skjerf, håndleddsvarmere (elsker det!) en lue og sokker. Og hadde blitt superglad for hjemmestrikk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 18:24   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Jeg ønsker meg alt mulig og elsker hjemmestrikkede gaver! Det er en superkraft jeg skulle ønske jeg hadde.

Jeg ville satt sokker og lue øverst på lista av tingene du nevner.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 22:08   #40
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker du deg av hjemmestrikkede ting?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg hadde ønsket meg Sophie-skjerf, håndleddsvarmere (elsker det!) en lue og sokker. Og hadde blitt superglad for hjemmestrikk.

Håndleddsvarmere er gull verdt. Jeg har et par sorte i litt tykt ullgarn hjemme og et par brunoransje i tynnere ullgarn på jobben. Begge brukes mye.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no