Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkefri nyyydelig risgrøt

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-11, 14:56   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkefri nyyydelig risgrøt

Jeg laget nettopp denne, og den falt i veldig god smak hos begge barna mine + to av eldste sine venninner. Beste grøten de hadde smakt, sa de.

Jeg var utrolig skeptisk til kokosmelk i grøten, jeg er litt tradisjonell på sånne ting, men jeg måtte jo prøve siden jeg har lest mye skryt om den grøten. Og kokosmelken merkes faktisk knapt i grøten, det lille man kjenner av kokossmak er bare deilig! Man bør jo ikke akkurat hate kokos da.

5 dl vann
1/2 ts salt
2,5 dl grøtris (ikke hurtigris)
4 dl kokosmelk (akkurat en stor boks)
7 dl soyamelk, feks. søtet blå Alpro
Litt sukker og vanilje etter smak, om man vil

Kok opp vann og salt, hell i risen og la den koke på svak varme til vannet nesten er kokt inn. Tilsett soya- og kokosmelk, sukker og vanilje og la grøten koke på svak varme til ønsket konsistens, det tar ca. 1 time. Rør innimellom. La grøten gjerne stå i noen minutter før du spiser, da blir den litt fastere.

Den er utrolig god, altså! Og restene skal blandes med vispet havrefløte og bli deilig riskrem i kveld.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:57   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Har ikke kommet på å bruke kokosmelk i, selv brukte jeg alltid rismelk (siden soya er så som så..).

Vi laget alltid riskrem med pisket erlet

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:00   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Jeg var som sagt skeptisk, men ble utrolig positivt overrasket, kan ikke få skrytt nok av denne grøten. Men det er nok veldig godt med rismelk også ja. Men soyamelk og kokosmelk er jo mye mer fyldig, blir ikke rismelk-grøt litt mer vannete?

Hvordan er Erlet til pisking? Jeg har bare prøvd havrefløte og synes den er god, men den er litt sånn marshmallowkrem-aktig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:04   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Men hvorfor bruke soyamelk? Jeg koker alltid risgrøt med bare kokosmelk og det blir en nydelig grøt. Gir den et kort oppkok på komfyren og setter den i ovnen på 60-70 grader til vi skal spise. Veldig lettvint og godt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:07   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Det stod soyamelk i den oppskriften jeg brukte, kan man bare brukt kokosmelk altså? Ca 3 bokser? Blir det ikke enda sterkere kokossmak på grøten da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:26   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Jo, det blir det sikkert, men jeg vil heller ha det enn for mye soya. Det er dessuten ganske vanlig å reagere på både soya og melk. Min melkeallergiker har ikke utslag på allergitestene på soya, men får likevel magesmerter av det.

Bruker 3 bokser kokosmelk, ja.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:35   #7
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det stod soyamelk i den oppskriften jeg brukte, kan man bare brukt kokosmelk altså? Ca 3 bokser? Blir det ikke enda sterkere kokossmak på grøten da?

Har prøvd begge deler og må si at den hvor man har både soyamelk og kokosmelk er mye bedre.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:52   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Du lokker meg inn i tråden med å skrive nydelig risgrøt, og så kommer du trekkende med soya?


Ja ja, ikke helt vant til at du er veganer enda, så fremdeles så forventer jeg at du skal legge ut oppskrift til noe godt når du legger ut noe.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 16:22   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

hm, syns dere soyamelk er så ille, altså. Jeg syns det er godt, jeg, kjøper helst soyalatte, f.eks, for jeg syns det er bedre enn med vanlig melk. Hva er det med det som dere syns smaker så ille? smaker det annerledes i mat? Jeg har brukt soyafløte i en del mat, og syns den smaker helt godt, smakte ikke så mye forskjell fra vanlig fløte, egentlig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 16:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du lokker meg inn i tråden med å skrive nydelig risgrøt, og så kommer du trekkende med soya?


Ja ja, ikke helt vant til at du er veganer enda, så fremdeles så forventer jeg at du skal legge ut oppskrift til noe godt når du legger ut noe.

Jeg skrev "melkefri" risgrøt i overskriften. Og oppskriftene mine er fremdeles gode! Jeg har servert det jeg lager til maange, både veganere og ikke-veganere, og alle spiser seg ihjel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:00   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jo, det blir det sikkert, men jeg vil heller ha det enn for mye soya. Det er dessuten ganske vanlig å reagere på både soya og melk. Min melkeallergiker har ikke utslag på allergitestene på soya, men får likevel magesmerter av det.

Bruker 3 bokser kokosmelk, ja.

Aha, da så. Jeg bruker det ikke pga. allergi, og vi er glade i soyamelk her (jeg drikker det dog ikke, for jeg har aldri drukket melk, men bruker det i matlaging).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:31   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Bare litt nysgjerrig Iset, hva er det som gjør at du har blitt veganer?
Følger du alt innenfor veganisme?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:42   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Etiske årsaker, og ja, jeg følger alt. Såvidt jeg vet, jeg har jo endel å lære ennå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:44   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Det har kommet en ny soyamelk nå. Fersk soyamelk, den smaker godt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:52   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Jeg prøvde Go Green nylig og den var ikke noe særlig god. Jeg sverger til Alpro. Men hvilken piske"fløte" er best? Jeg har bare prøvd den der havre-vispen og den var jo allerede i kremkonsistens da jeg tok den ut av kjøleskapet. Trenger den altså ikke å piskes? Jeg prøvde litt men da ramlet den sammen.
Erlet kommer jo bare i sånne gedigne kartonger, er den holdbar? Og god?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:56   #16
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

hm, syns dere soyamelk er så ille, altså. Jeg syns det er godt, jeg, kjøper helst soyalatte, f.eks, for jeg syns det er bedre enn med vanlig melk. Hva er det med det som dere syns smaker så ille? smaker det annerledes i mat? Jeg har brukt soyafløte i en del mat, og syns den smaker helt godt, smakte ikke så mye forskjell fra vanlig fløte, egentlig.

Soya er djevelens verk i mine øyne. Kreftfremkallende skvip.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skrev "melkefri" risgrøt i overskriften. Og oppskriftene mine er fremdeles gode! Jeg har servert det jeg lager til maange, både veganere og ikke-veganere, og alle spiser seg ihjel.

Ja ja, jeg så bare at du hadde lagt ut oppskrift på nyyydelig risgrøt jeg, hang meg ikke sånn opp i det andre.
Det kan godt hende at ting fremdeles er godt, for all del, men jeg spiser altså ikke soyaprodukter, tofu, eggerstatning, margarin, ting med palmeolje i seg eller lignende. Så vi kræsjer nok litt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:31   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Soya er djevelens verk i mine øyne. Kreftfremkallende skvip.

Seriøst? Djevelens verk, altså? Det var voldsomt. Jeg syns ikke man bør pøse på med soyaprodukter, og endel vegetarianere/veganere har vel tendens til å få utolig mye soya i dietten, og det er nok ikke heldig, men det er jo en grønnsak, da, ikke en gift... Jeg tror nok ikke min ukentlige soyalatte blir min bane, ei heller din om du tar deg en porsjon grøt med soyamelk i...?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:33   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Det er etter det jeg har lest, ganske delte meninger om dette med soya. De konsumerer vel en god del soya i asiatiske land uten at de har noe særlig høy kreftrate, men jeg er ingen ekspert. Men jeg leste noe om at det er forskjell på medisinsk østrogen og naturlig østrogen fra soya. Må sjekke litt mer om dette.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:39   #19
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Seriøst? Djevelens verk, altså? Det var voldsomt. Jeg syns ikke man bør pøse på med soyaprodukter, og endel vegetarianere/veganere har vel tendens til å få utolig mye soya i dietten, og det er nok ikke heldig, men det er jo en grønnsak, da, ikke en gift... Jeg tror nok ikke min ukentlige soyalatte blir min bane, ei heller din om du tar deg en porsjon grøt med soyamelk i...?

I min verden ja. Det er ikke voldsomt i det hele tatt, jeg skal ikke spise soyaprodukter i følge kreftlegen min, og jeg velger virkelig å tro på ham fremfor deg. For meg er det gift, og om du vil drikke soyalatte så legger jeg meg virkelig ikke opp i det, jeg snakker for meg selv og kun meg selv!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er etter det jeg har lest, ganske delte meninger om dette med soya. De konsumerer vel en god del soya i asiatiske land uten at de har noe særlig høy kreftrate, men jeg er ingen ekspert. Men jeg leste noe om at det er forskjell på medisinsk østrogen og naturlig østrogen fra soya. Må sjekke litt mer om dette.

Så lenge kreftlegen min sier at jeg skal holde meg unna fordi det _kan_ føre til at jeg får kreft igjen, så holder jeg meg unna.
Jeg bryr meg ikke om asiatere spiser det daglig, de har et helt annet sammensatt kosthold enn det vi har, man må se på helheten.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:18   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

I min verden ja. Det er ikke voldsomt i det hele tatt, jeg skal ikke spise soyaprodukter i følge kreftlegen min, og jeg velger virkelig å tro på ham fremfor deg. For meg er det gift, og om du vil drikke soyalatte så legger jeg meg virkelig ikke opp i det, jeg snakker for meg selv og kun meg selv!

Men det kunne jo ikke jeg vite at legen din har sagt til deg. Når du skriver soya er djevelens verk og kreftfremkallende skvip på den måten opfatter jeg det som om du mener det mer generelt. Og det syns jeg var voldsomt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no