Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lage sunn dip

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-07, 12:50   #1
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lage sunn dip

Noen som har oppskrift på en sunn og god dip? Tenkte jeg skulle prøve å spise gulrøtter/blomkål etc. og dip. Noen tips?

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 12:56   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Jeg bruker bare å kjøpe Ekstra lett rømme, og så blander jeg i pulver fra pose.. :enkel:.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 12:57   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Tzatziki er min favoritt og er sunn og god:

1 beger matyoghurt eller rømme
3-4 fedd hvitløk
1/2 - 1 liten slangeagurk
Litt sitronsaft (trengs kun om du bruker rømme, eller etter smak)
Litt salt og pepper

Riv agurken grovt, press ut vannet og bland med yoghurten. Ha i mosede hvitløksfedd og krydder og rør godt. Smak til med mer krydder om du vil.

Guacamole er noe av det aller beste jeg får, ELSKER guacamole:

3 modne avokadoer
1 dl lettrømme
Litt sukker eller søtstoff
Kajenne eller chili
Litt salt, pepper og sitronsaft
1 tomat og evt. 1/2 løk eller 1 fedd hvitløk, presset

Bland alt sammen. Tomaten deler du i to og fjerner alt av innhold, så hakket du den opp ganske smått. Bland inn og smak til med mer krydder.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 12:59   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Jeg er 100% sikker på at man ikke merker forskjellen på om man tar ekstra lett rømme istedet for lettrømme i dip

Guacamole er nyydelig, men jeg bruker ikke det til grønnsaker liksom .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:10   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage sunn dip

Jeg bruker yoghurt naturell og posedip.:lat:
Til grønnsaker i staver liker jeg best tzatziki, men det er vel en smakssak.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:11   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg er 100% sikker på at man ikke merker forskjellen på om man tar ekstra lett rømme istedet for lettrømme i dip

Guacamole er nyydelig, men jeg bruker ikke det til grønnsaker liksom .

Ja det gjør man sikkert ikke, men jeg er ikke så redd for fett og mener ikke det er fettet som er usunt. Men det velger man jo selv. I Tzatziki må man forresten ha matyoghurt mener jeg, ellers blir den for tynn og rennende. Skal være litt fast.

Jeg kan ha guacamole til alt, elsker det.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:12   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage sunn dip

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tzatziki er min favoritt og er sunn og god:

1 beger matyoghurt eller rømme
3-4 fedd hvitløk
1/2 - 1 liten slangeagurk
Litt sitronsaft (trengs kun om du bruker rømme, eller etter smak)
Litt salt og pepper

Riv agurken grovt, press ut vannet og bland med yoghurten. Ha i mosede hvitløksfedd og krydder og rør godt. Smak til med mer krydder om du vil.

Guacamole er noe av det aller beste jeg får, ELSKER guacamole:

3 modne avokadoer
1 dl lettrømme
Litt sukker eller søtstoff
Kajenne eller chili
Litt salt, pepper og sitronsaft
1 tomat og evt. 1/2 løk eller 1 fedd hvitløk, presset

Bland alt sammen. Tomaten deler du i to og fjerner alt av innhold, så hakket du den opp ganske smått. Bland inn og smak til med mer krydder.

ELSKER Guacamole jeg også Iset, og har jeg noe i kjøleskapet ,spiser jeg det til alt mulig jeg
Denne oppskriften skal jeg prøve

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:33   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage sunn dip

Kesam 1% fett. Dippose eller forskjellig krydder med f.eks noen skjeer Mango Chutney hot og hvitløk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:40   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Kesam 1% fett. Dippose eller forskjellig krydder med f.eks noen skjeer Mango Chutney hot og hvitløk.

Jeg bruker også kesam 1% innimellom, men synes den blir litt tykk? Så blander ofte i litt vann jeg da .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:56   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage sunn dip

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg bruker også kesam 1% innimellom, men synes den blir litt tykk? Så blander ofte i litt vann jeg da .

Ja, litt vann funker bra, jeg er glad i litt tynnere dip og lager det samme om det skal være dip eller dressing. Akkurat nå krangler jeg og mannen om vi skal bruke lett-lettprodukter som kesam, rømmekolle etc fordi vi skal prøve å gå ned noen kilo til bikinisesongen...men mannen hiver seg over creme fraischen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 13:59   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage sunn dip

Æsj kesam.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:08   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage sunn dip

yogurt naturell, litt flytende "sukker" og worsester[ eller hva den nå heter ] saus

Blaneds og smaker til , til man får en nam dipp.
God til potetgull ,gulerot osv

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 14:03   #13
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Lage sunn dip

Dipp og grønnsaker er jo bare kjempe godt .
Jeg bruker enten lettrømme eller kesam (ikke den magre) og posedipp,hollyday syns jeg er best.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 16:14   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lage sunn dip

Mager Kesam
Fersk spinat
Skrelt limeskall
Litt sitron
Salt

Kjempe godt dressing/dipp!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 16:28   #15
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage sunn dip

Bruker kesam 1% og pose med dippulver. Bruker lettmelk for å få passe konsistens.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no