Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkefri nyyydelig risgrøt

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-11, 23:23   #41
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

menkomel inneholder vel melk?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 23:26   #42
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

menkomel inneholder vel melk?

Jeg aner ikke, hun snakket om grønn og hvit boks med fløteerstatning og jeg kom på at folk som ikke tåler melk ofte bruker den og slang ut et forslag.

Det kan være condito whipping da, hm, eller kanskje den boksen er bare grønn?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 23:27   #43
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Det var noe palmeoljegreier, kartongen var hvit med muligens noe grønt på Uten melk (protein/laktose), havre, etc.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 23:28   #44
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Jeg var inne og sjekket på sidene, og Menkomel inneholder melkeprotein, så om det er laktose man ikke tåler så burde menkomel gå greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 23:37   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Risgrøt med kokosmelk i er godt! Jeg har smakt med kokos- og rismelk sammen, det funker veldig bra.

Når det gjelder havrefløten fra Go green er det absolutt lurt å piske den selv om den erkremaktig når du tar den ut av kartongen. Den smaker mye bedre når den blir pisket litt, blir mer "fluffy" og lettere.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 00:01   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Risgrøt med kokosmelk i er godt! Jeg har smakt med kokos- og rismelk sammen, det funker veldig bra.

Når det gjelder havrefløten fra Go green er det absolutt lurt å piske den selv om den erkremaktig når du tar den ut av kartongen. Den smaker mye bedre når den blir pisket litt, blir mer "fluffy" og lettere.

Den ble altså ikke får vannete med rismelk? Eller, kokosmelken gjør den jo mye fyldigere.
Jeg pisket havrefløten litt sist, men da ramlet den liksom sammen og ble løsere, så jeg angret på at jeg pisket den, den var mye mer kremaktig før pisking. Blir den kanskje litt mer dvasken først og så fluffer den seg igjen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 00:06   #47
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Det er forskjell på havrefløte til pisking og til matlaging, og så skal den vel kanskje ikke stå kaldt om den skal piskes? Jeg merker ihvertfall stor forskjell på om den har stått i kjøleskapet eller ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 07:07   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Ja, det er selvsagt forskjell, men den Iset snakker om er den som skal piskes. Kan stemme at den ikke skal stå i kjøleskapet ja, den gjør jo ikke det i butikken. Det har gått bra her selv om vi har gjort det, men neste gang skal jeg prøve å ikke sette den i kjøleskapet, jommen!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 09:36   #49
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Når erlet piskes blir den veldig stiv, enda stivere enn fløte

Men nå ville jeg ladri brukt erlet fordi den inneholder delvis herdet fett.. Grunnen itl at jeg ikke bruker soya er fordi den kan tulle med hormon balanse, det er en trypsin hemmer (som gjør at kroppen ikke klarer å bryte ned protein), den er veldig høy i goitrogener o.l.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:39   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det var derfor jeg skrev "i mine øyne eller i min verden" husker ikke eksakt hvilke ord jeg brukte..

i mine øyne. Jeg tolket det likevel som en generell uttalelse. Jeg skjønner godt du ikke vil spiuse det etter en sånn beskjed.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no