Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Sant atte …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 23:44   #41
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og inntelekkelell. :graver seg ned i tide:

Det var jo egentlig et kjempefint ord, det skal jeg spare på. Får litt "Kulturuke" - assosiasjoner av det. Eller "spunk".

Unnskyld, jeg vil ikke på arbeid i dag - jeg føler meg i grunnen litt intelekkelell.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:48   #42
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.



Men jeg er sikker på at min farmor synes det er hårreisende at vi ikke skriver efter og det er nok mange på min mors alder som fremdeles skriver hvalp. Dte blir jo ikke heelt det samme, da, men..

Min svigermor skriver chafeur, og synes det å bruke nynorskordet sjåfør er absolutt oppsiktsvekkende. Efter kaffen er det deilig med litt chokolade, særlig om aftenen.
Og hun drar på deilige ferier til Italien, spesielt Rom er jo henrivende, da.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:50   #43
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Min svigermor skriver chafeur, og synes det å bruke nynorskordet sjåfør er absolutt oppsiktsvekkende. Efter kaffen er det deilig med litt chokolade, særlig om aftenen.
Og hun drar på deilige ferier til Italien, spesielt Rom er jo henrivende, da.

Mette Marit, er det deg?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:58   #44
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Selvsagt.

Jeg skriver orange, taxi, tape og genre. (konservativ)

Me too!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:00   #45
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mette Marit, er det deg?

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:07   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Min svigermor skriver chafeur, og synes det å bruke nynorskordet sjåfør er absolutt oppsiktsvekkende. Efter kaffen er det deilig med litt chokolade, særlig om aftenen.
Og hun drar på deilige ferier til Italien, spesielt Rom er jo henrivende, da.

Hun er omtrent 120 år gammel, formoder jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:23   #47
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hun er omtrent 120 år gammel, formoder jeg.

Slett ikke, hun er bare oppvokst i litt mer eleverte samfunnslag.
(På Lillehammer )

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 02:01   #48
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.



Men jeg er sikker på at min farmor synes det er hårreisende at vi ikke skriver efter og det er nok mange på min mors alder som fremdeles skriver hvalp. Dte blir jo ikke heelt det samme, da, men..

Det er i alle fall tilnærmet likt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 08:34   #49
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sant atte …

Jeg kan tydeligvis snart ikke norsk.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:01   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Erik Fosnes Hansen skriver konsekvent efter i bøkene sine, og han er da ikke gammel. Selv jeg synes det blir noget gammeldags.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 10:44   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Jeg ville aldri funnet på å skrive genre. Jeg oppfatter det som veldig gammeldags.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 10:57   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg ville aldri funnet på å skrive genre. Jeg oppfatter det som veldig gammeldags.

Jeg synes "sjanger" er et utrolig stygt ord (muligens fordi det ligner for mye på "sjanker"), og ble veldig glad da det igjen ble tillatt å skrive "genre". Og jeg synes egentlig det fortsatt burde skrives "hvalp" og "hveps". (Men "chauffeur" og "efter" synes jeg det er greit å ha gått bort fra, da.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:05   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …



Jeg kunne aldri fått meg til å skrive ordet genre på en arbeidsplan til elevene. No way.

Veps og valp, men jeg kommer til å slite dersom ordet hval blir til val.


Sier dere ni-og-tyve i stedet for tjueni forresten? Det gjør moren min og jeg korrigerer henne stadig vekk. Det ble faktisk avskaffet ui 1951.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:13   #54
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes "sjanger" er et utrolig stygt ord (muligens fordi det ligner for mye på "sjanker"), og ble veldig glad da det igjen ble tillatt å skrive "genre".

Sjanker? Heter det ikke chanker lenger? Skal man modernisere kjønnssykdommer også nå?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:13   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Sier dere ni-og-tyve i stedet for tjueni forresten? Det gjør moren min og jeg korrigerer henne stadig vekk. Det ble faktisk avskaffet ui 1951.

Jeg kan finne på å si begge deler. (Og det er ikke "forbudt" å si det. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:14   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Sjanker? Heter det ikke chanker lenger? Skal man modernisere kjønnssykdommer også nå?

Jeg kan kanskje svare noe i retning av det hvem-det-nå-var i SV svarte som forklaring på hvorfor hun var mot å innføre kvinnelig arverett til den norske tronen: "Kongehuset skal ikke moderniseres. Det skal avskaffes.".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:17   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan finne på å si begge deler. (Og det er ikke "forbudt" å si det. )

Nei, men jeg er tilhenger av å være konsekvent...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:18   #58
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg ville aldri funnet på å skrive genre. Jeg oppfatter det som veldig gammeldags.

Jeg skrev automatisk genre helt til for et par år siden, men jeg observerer stadig at jeg nå har automatisert sjanger. Gamle hunder kan visst lære likevel

Men Champagne og champignon skriver jeg. Sjampanje burde ikke vært lov -det er jo et distrikt. Kan jo ikke endre egennavn bare fordi vi uttaler det anderledes? Dessuten synes jeg hvalp burde vært lov, men ikke hveps.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:36   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Jeg skriver champagne og sjampinjong, hverken og veps, etter og genre. Og konjakk.

Altså ikke helt etter Kristins smak. Konsekvent, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 11:39   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sant atte …

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men Champagne og champignon skriver jeg. Sjampanje burde ikke vært lov -det er jo et distrikt. Kan jo ikke endre egennavn bare fordi vi uttaler det anderledes?

Nei, skal man skrive sjampanje, må man naturligvis gjøre det med liten forbokstav. Det kan betegne en type vin, og trenger ikke være et egennavn lenger. På samme måte som det mer innarbeidede "konjakk".

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dessuten synes jeg hvalp burde vært lov, men ikke hveps.

Hvorfor skiller du mellom disse?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no