Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 11:26   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Sånn ser jeg for meg at jeg blir stående i valglokalet på mandag, for fortsatt står jeg igjen med tre potensielle partier som kan få min stemme.

Og jeg blir rett og slett ikke klokere, uansett hva jeg leser og hører.



Andre som sliter, eller har dere funnet ut av det alle som en?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:30   #2
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Jeg er veldig usikker fortsatt.
Jeg vet ikke hva jeg skal stemme.

Håper at jeg klarer å ta en endelig avgjørelse etter at jeg har sett partilederdebatten i kveld.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:35   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Jeg har selvfølgelig stemt Venstre.

Kan du ikke heller fortelle hvilke tre du står i mellom, og så kan vi andre fortelle deg hvorfor du skal velge det ene eller det andre?

Eller, du kan fortelle hva det er som gjør deg usikker, og så kan vi hjelpe deg å nøste opp.

:løsningsorientert:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 12:20   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Er man opptatt av å finne det ene partiet man absolutt er mest enig med i det meste, kan det bli vanskelig. Jeg har rett og slett sett på regjeringsalternativene, og funnt det regjeringsalternativet jeg har mest tro på, og stemt deretter. DetPerfekteParti finnes ikke, men det finnes noen retninger å velge mellom som kan gjøre valget enklere.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 12:45   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Er man opptatt av å finne det ene partiet man absolutt er mest enig med i det meste, kan det bli vanskelig. Jeg har rett og slett sett på regjeringsalternativene, og funnt det regjeringsalternativet jeg har mest tro på, og stemt deretter. DetPerfekteParti finnes ikke, men det finnes noen retninger å velge mellom som kan gjøre valget enklere.

Det er vel i grunnen der det krøller seg for meg og.

Som parti er det Venstre som ligger et hestehode foran, men siden jeg er skeptisk til samarbeidsregjeringen de eventuellt må gå inn i er det et gedigent minus.
Høyre er fortsatt bittelitt inne i bildet, men jeg er meget usikker.

Siste partiet som er aktuellt er Ap, mest fordi det kanskje er de jeg har mest tro på som regjering.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 14:16   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Sånn ser jeg for meg at jeg blir stående i valglokalet på mandag, for fortsatt står jeg igjen med tre potensielle partier som kan få min stemme.

Og jeg blir rett og slett ikke klokere, uansett hva jeg leser og hører.



Andre som sliter, eller har dere funnet ut av det alle som en?

Akkurat samme problem her. Gubben mener det er stein-saks-papir, for parti nr. 1 er bedre enn parti nr. 2.
Nr. 2 er bedre enn nr. 3
og nr. 3 er bedre enn nr. 1 igjen.

I HANS øyne, i hvertfall.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 14:45   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er vel i grunnen der det krøller seg for meg og.

Som parti er det Venstre som ligger et hestehode foran, men siden jeg er skeptisk til samarbeidsregjeringen de eventuellt må gå inn i er det et gedigent minus.
Høyre er fortsatt bittelitt inne i bildet, men jeg er meget usikker.

Siste partiet som er aktuellt er Ap, mest fordi det kanskje er de jeg har mest tro på som regjering.

Jeg leser usikker-usikker-mest tro på. Da hadde ikke jeg tvilt på hva jeg skulle stemme. Det behøver jo ikke bety at du er enig i alt og ett.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 15:00   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009.)

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg leser usikker-usikker-mest tro på. Da hadde ikke jeg tvilt på hva jeg skulle stemme. Det behøver jo ikke bety at du er enig i alt og ett.

Det samme tenkte jeg da jeg leste. Håper du kommer til en løsning du er komfortabel med Robyn. Hadde jeg ikke vært såpass klar over hvor jeg hører til politisk ville nok regjeringsalternativene vært viktige faktorer for meg. Partilederdebatten i går synes jeg gjorde det veldig klart hvilket alternativ som framstår mest stødig og forutsigbar. Jeg er som kjent politisk rød, men jeg tror at dersom jeg hadde vært høyreblå ville jeg sittet med en skikkelig ekkel følelse i magen nå og kanskje vurdert Ap (som etter min mening etterhvert har blitt blåere og blåere).

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 15:28   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Lyder som du blir Ap denne gangen. Hvis du ikke vil styrke miljøet og stemme SV, da.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:06   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Hm, når jeg selv leser hva jeg skriver er jeg tilbøyelig til å være enig.

For jeg er virkelig skeptisk til en borgerlig samarbeidsregjering selv om et par av partiene nok ligger nærmere enn hva Ap gjør.

Får bruke morgendagen på å søke og lese, så kommer jeg vel i mål uten å måtte elle melle i valglokalet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:16   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Du har sett denne tråden sant?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:58   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Jeg tror jeg kommer til å kjøre "ellemelle disi, du har fisi"-varianten på mandag.
Jeg får ikke bestemt meg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:41   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg har selvfølgelig stemt Venstre.

Jeg skal stemme Venstre i morgen.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Er man opptatt av å finne det ene partiet man absolutt er mest enig med i det meste, kan det bli vanskelig. Jeg har rett og slett sett på regjeringsalternativene, og funnt det regjeringsalternativet jeg har mest tro på, og stemt deretter. DetPerfekteParti finnes ikke, men det finnes noen retninger å velge mellom som kan gjøre valget enklere.

Joda, for noen av oss så finnes det. Så lenge jeg er enig i et partis ideologi er det perfekt for meg selv om jeg kan være uenig i enkeltsaker.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Du har sett denne tråden sant?

:suss på kinnet til DM:

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:56   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Du har sett denne tråden sant?


Har lest hele tråden før, men leste den nå igjen.

Æsj, jo mer jeg tror jeg har bestemt meg jo mer usikker blir jeg plutselig. Men jeg er nå nede i to kandidater, H er helt ute. (De var vel egentlig aldri helt aktuelle heller.)

Og partilederdebatten i kveld syns jeg ikke hjelper stort.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:59   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Ap.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:00   #16
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Jeg er også veldig usikker... har tatt mange valgtester men har scoret ulikt nesten hver gang

Skal lande før jeg stikker oppi gymsalen for å stemme

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:01   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ap.

Kanskje jeg bare skal lage en poll på hva jeg skal stemme og la flertallet bestemme? Det må jo være demokratisk?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:01   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Joda, for noen av oss så finnes det. Så lenge jeg er enig i et partis ideologi er det perfekt for meg selv om jeg kan være uenig i enkeltsaker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:02   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Jeg er også veldig usikker... har tatt mange valgtester men har scoret ulikt nesten hver gang

Jeg og lander ulikt hver eneste gang, alt fra SV til Frp faktisk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:05   #20
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elle, melle, deg fortelle. (Valg 2009)

Hva er dine hjertesaker da?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no